Az AMD Bulldozer CPU-k miért teljesítenek ilyen rosszul játékoknál?
Ezt nehéz lenne pontosan megmagyarázni. Ellenpéldának ott van például a Battlefield 3, amiben viszont hasít a Bulldozer...hogy ez a jövőben mejelenő játékokra is igaz lesz-e nem tudom, de elképzelhető. Maga a felépítés nem rossz elgondolás plusz az utasításkészletek terén is elég modern egységről beszélünk, de olyan mint egy csiszolatlan gyémánt. Némi ráncfelvarrásra szorulnak a Bulldozerek, így erre az architekturára épülő utódok teljesítménye javulni fog a jövőben, plusz hoz majd valamit a konyhára az oprendszerek javított feladatütemezése illetve ha a programozók is optimalizálják a szoftvereiket. Sok helyen hallottam, hogy a Bulldozert a HD2900-es GPU-hoz hasonlítják, ami néhány generációváltás után tényleg meghozta a sikereket a HD4000/5000 szériára teljesen beértek...bár a Bulldozer prociban nem fognak megsokszorozódni a végrehajtó egységek, de mindenképpen cél az magon belül javítani a hatékonyságot és növelni az órajeleket, hiszen a Bulldozer procikat kifejezetten magas órajelre tervezték. A jövőben az újabb csúcsmodellek akár 20-30%-kal gyorsabbak lehetnek, ha minden összejön...remélem a terhelt fogyasztáson is tudnak csiszolni...ha igen, akkor úgy már nem lesz rossz.
Másrészt az FX procikat eleve nem játékra tervezték, inkább a szerver feladatok voltak előtérben.
Végeredményben akármilyen érveket fel lehet hozni az új jövevény mellett az összhatás sajnos valóban kiábrándító lett. Ezt az AMD-nek a lehető leggyorsabban ki kéne pofoznia...bár lehet, hogy ők inkább már csak az APU-kra koncentrálnak (FM2).
Optimalizálatlanság. Maguk a szoftverek nincsenek rá optimalizálva és azért ezek is(a mostani bullok) azért jöttek mert kellett az architektúra az AMD-nek. A C0 steppingesek jobbak lesnek(főleg ha érkezik a win "folt" is). Amúgy igaz ezek nem játékra vannak elsősorban, ezek is olyan butított szerver chippek mint a sandy bridge-e CPU-k.
Amúgy egyet értek az AMD már az APU-kra megy rá, amúgy is nem sokára jön a Trinity aminek a felét a bull architektúrája tölti ki.
Azért mert a legtöbb játék még mindig kevés magot használ, úgy pedig a Bull gyenge, sok szálon futó feladatokra tervezték.
Ezen kívül még ott van az optimalizálatlanság, a Windows nem úgy osztja szét a feladatot a magok között ahogy az optimális lenne a Bullnak, de ezt majd javítani fogják.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!