Mit tehetek ez ellen? Pixelhiba gondolom.
Pixelhibára nem tudsz hivatkozni, ha az nem éri el a meghatározott számot, helyet stb.
Vannak gyártók, akik jó fejek, és cserélik, vannak monitorok, ahol szavatolják a pixelhiba-mentességet, de ott fel is tüntetik ezt a tényt, és a monitor is drágább.
3 napon belül elállhatsz a vásárlástól, és visszaviheted, cserélheted. Internetes vásárlás esetén 8 napod van erre, és meg sem kell magyaráznod. Mindkét esetben sérülésmentes állapotban, eredeti csomagolásában, minden kiegészítőjével.
Egyébként ennek elkerülésére a legjobb megoldás: a vásárlás helyszínén (ok, netes vásárlás esetén nehézkes, de ha személyes átvétel van helyszínen, megoldható) az eladót meg kell kérni, hogy előtted próbálja ki a készüléket. Ha jó, megveszed, ha nem jó, otthagyod.
Részlet az NFI honlapjáról:
"Létezik a jótállásos termékekkel kapcsolatos hasonló szabályozás, mely éltetheti a fentiekben említett tévhitet, a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet, mely az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szól.
E szerint ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A fentiek alapján a Korm. rendelet mellékletében felsorolt, kötelező jótállás alá eső termékekkel (általánosságban 10.000,-Ft vételár feletti bútorok, órák, hangszerek, írógépek, számológépek, számítógépek, távcsövek, pendrive, fényképezőgép, rádió, porszívó, mosógép stb.) kapcsolatban a kereskedőnek kötelessége a cserét elvégezni, ha a termék rendeltetésszerűen nem használható."
Erre hivatkozva élhetsz 3 napon belüli csereigénnyel.
Ha internetes boltban vetted, akkor még érvényesíthető a 17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet,azaz a távollevők között kötött szerződésekről szóló törvény, melynek értelmében a Vásárló 8 munkanapon belül indoklás nélkül elállhat a vásárlási szándékától.
Azt értsétek már meg, hogy az a pixel hiba, nem jelenti azt, hogy hibás az eszköz. Ez van. Nem kötelessége semmit csinálnia a kereskedőnek.
Amúgy azt is komolyan gondoltátok, hogy ha veszek egy telefont használom 2 napig, majd rájövök, hogy nem is tetszik, akkor vissza kell cserélniük? Ugyanmár. Az egy használt vacak lesz, amit csak az eredeti értékén alul lehet értékesíteni.
A pixelhibára is elő lehet adni, hogy hibás az eszköz, ha bizonyítani tudod, hogy az adott helyen levő hiba akadályozza az eszköz rendeltetésszerű használatát.
Internetes vásárlásnál pedig ott a 8 napos elállás, amibe nem köthet bele a kereskedő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!