Mit kell jobban nézni?
Videokártya gpu-jára és a memórijára gondolok:
Pl.:Van 1 1GB-os videokártya 900 mhz-es gpuval
és van 1 másik 2GB-os videokártya 800 mhz-es gpuval
Azt szeretném megtudni hogy itt ilyenkor mitkell nézni:)
Memoriát vagy a GPU-t?:)
Sokmindent kell nézni, de igazából a technikai adatokon felül kicsit ismerni is kell az architektúra képességeit is!
Memóriánál azon felül, hogy mekkora kapacitású (ez önmagában egyáltalán nem informatív) többet elárul az órajele és hogy milyen széles (hány bites) buszon kommunikál a GPU-val. A DDR2 és a 64 bit általában erősen kerülendő (gyenge kártyára utal), a 128 bit + GDDR3 még elmegy kategória, a 128 bit + GDDR5 vagy 256 bit + GDDR3 a használható/elfogadható teljesítményű kártyákon leledzik és végül a 256 bit + GDDR5 már jó kártyát sejtet.
Persze ez után jobban szemügyre kell venni a GPU-t is, aminek csak az órajelét ismerve nem leszünk okosabbak. A GPU-n belül nem mindegy, hogy mennyi számoló egység (unified shader/stream processor/cuda core) végez szolgálatot és többek közt ezekhez mennyi texturázó, raszterizáló egység kapcsolódik.
Esetleg ki lehet számolni egy GPU maximális elméleti számítási teljesítményét:
Nvidia=
Shader órajel*stream processzorok száma*3
AMD=
GPU órajel*stream processzorok száma*2
továbbá:
Pixel kitöltési sebesség =
GPU órajel*ROP egységek száma
Textúra kitöltési sebesség =
GPU órajel*texturázó egységek száma
Persze legjobb ha pontosan ismerjük (tesztekből, elemző cikkekből) az egyes felépítések tudását, mert különböző generációjú és felépítésű egységek között még alapos számolgatással sem fogjuk megkapni a valóságot, de azért talán közelebb kerülünk hozzá, mint ha csak a memória kapacitást figyelnénk, mint sok laikus.
Pontosan milyen kártyákról lenne szó?
"ATI:)"
TÍPÚÚÚÚSSSSSSSSSSSS?????????????
6870 vs 6950?
Ha igen:
A 6950 100MHz-cel alacsonyabb GPU órajellel büszkélkedik, de picivel több stream processzor és jóval több texturázó egységgel büszkélkedhet. Gyakorlatban az esetek többségében ~15%-kal gyorsabb a 6950, de itt már felépítésbeli különbségek is vannak. A 6950-nek megduplázott grafikus előkészítő egységei miatt egyszerre 2 primitíven képes dolgozni és a DX11 tesszellációs teljesítménye sokkal jobb, mint az 5800/6800 modelleké. Az átdolgozott SIMD tömbök teljesítménye elvileg nem változott, de 20%-kal több texturázó jut ugyanannyi stream procira, ami bizonyos játékoknál vagy nagy felbontású textúra modoknál szintén előny lehet...A 6950 további extrája, hogy 2 bios-szal van szerelve és kis szerencsével 6870-re lehet "alakítani"
igen igen..:) pont arra gondoltam:)
Köszönöm a válaszod és hogy segítettél nekem:)
Akkor a 6950-et érdemes megvveni igaz?:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!