Gigabyte GTS 450 OC 2 vs Gigabyte GTX 460 OC 2?
Ilyen magokból áll össze a grafikus chip. A GTX460 1,75x annyi számolóegységgel bír, mint a 450-es.
A 256 bites sávszél meg a duplája a 128-asnak, gondolhatod a különbséget...
Különben meg egyik se egy nagy vétel, nem igazán értem ezt a kitételt, hogy nem kérsz más ajánlatot, amikor ezzel a két kártyával se vagy tisztában, és egyik sem egy nagy vétel. Meg úgy általában az NV kártyák nem egy nagy durranások ebben a kategóriában, meg a többiben sem egy ideje.
Számít az a bit...meghatározza, hogy a videomemória mennyi adatot tud egyszerre a GPU-nak küldeni...a mai közép/erős közép kategóriás GPU-k meg nagy sávszélességet kívánnak meg. Persze egy GT440-re tényleg felesleges lenne 256 bites buszt eszkábálni, mert annyira gyenge a GPU-ja, hogy nem tudná kihasználni a nagy memória sávszélességet...
A Cuda mag meg az nvidia új elnevezése az egyesített árnyaló (unified shader) vagy modernebb nevén stream processzorra. Ez azért is történt így, mert a Fermi architektúrával az nvidia keményebben megpróbált ráfeküdni a GPGPU (általános célú GPU) felhasználásra, ahol a CUDA API-n keresztül férhetnek a szoftverfejlesztők a GPU számoló egységeihez. AMD-nél hasonló az AMD APP (korábbi nevén Ati Stream), de terjedőben vannak a gyártófüggetlen API-k is, mint például az OpenCL vagy a Direct Compute. Játékosoknak ezek nem nagyon számítanak, de maguk a cuda magok/stream processzorok már igen, mert ők végzik el a grafikai számításokat is értelemszerűen. 332 vagy 192 számoló egység, azért nem mindegy ám!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!