Hogy lépked a memóriába a CPU amikor kap egy jump utasítást?
Figyelt kérdés
Tegyük fel, hogy 4-bites rendszerben a programmemóriában áll a jump utasítás és mellette a cím ahová kell ugrania. A programmemóriát mindig fél byetonként olvassa, és egy flip-flopos számlálóval lépked benne. Hogyan lehetne az megoldani, hogy amikor megkapja a címet akkor a számláló állapotát arra állítsa?
Pl.: a Számláló állapota: 1010 tehát a a 1010 címen található a cím amire ugrani kell és a
cím: 1111 akkor a számláló állapotát erre állítsa: 1111
Nekem ez lenne az elképzelésem csak nem tudom, hogy a számláló hogyan legyen felépítve.
Segítséget előre köszönöm!
2011. jún. 17. 16:36
1/4 Panda Péter válasza:
miért nem egy 4bites számlálót használsz, ahol a betöltő bemenetekre rákötöd a d0-d3-at? a /LD bemenetet meg a JMP utasítás billentené be, de csak egy órajellel később (késleltetés megoldása mondjuk D FF-al)
2/4 A kérdező kommentje:
Ez lehet működne ,de nem tudom milyen 4-bites számlálóra gondolsz!
2011. jún. 17. 18:16
3/4 Panda Péter válasza:
4bites, bináris, LD és CL bemenettel rendelkező mezei számláló. mondjuk SN74LS163
4/4 A kérdező kommentje:
Oké, köszönöm! Kipróbálom. :)
2011. jún. 17. 18:46
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!