MI az a GPU? Mennyi a geforce gt 335M gpuja?
Codename N11P-GS1...ja és ez a GPU-ja a kártyádnak
Pipelines 72 - unified
Core Speed * 450 MHz
Shader Speed * 1080 MHz
Memory Speed * 1066 MHz
Memory Bus Width 128 Bit
Memory Type DDR3, GDDR3
Max. Amount of Memory 1024 MB
Shared Memory no
DirectX DirectX 10.1, Shader 4.1
technology 40 nm
Features DirectX Compute Support (Windows 7), CUDA, OpenCL, HybridPower, PhysX, SLI, Powermizer 8.0, MXM 3.0 Type-B, 72 Shader, 24 Texture Mapping Units, 8 Render Output Units
Notebook Size medium sized
Date of Announcement 07.01.2010
Information 223 GFlops
Vagyis ennyi.
Core Speed * 450 MHz
GPU? Grafikus feldolgozó egység. Ezt a kifejezést 1999 óta a Geforce 256 (vagy Geforce 1) óta használják, ahol a transform and lighting (T&L) funkció hardveresen került a grafikus csővezetékbe, így a CPU válláról levették ezt a terhet. Később ezek az egységek egyre okosabbak, programozhatóbbak lettek a shader egységeknek köszönhetően. A Shader Model 3.0 már igen sok lehetőséget adott a fejlesztők kezébe, de a mai egyesített shaderek/stream processzorok/cuda magok és ezeknek az egyre nagyobb fokú programozhatósága már a grafikus feladatokon kívül egyre inkább kacsintgatnak az általánosabb felhasználás felé...erősen párhuzamosítható feladatoknál nagyon hatékonyak tudnak lenni.
Pontosan mi is a kérdés második fele?
XD
A Geforce 335M, ha minden igaz 72 stream procit tartalmaz, melyek 1080MHz-en járnak, míg maga a GPU 450 MHz-es. 128 bites buszon kommunikál a DDR3 1600MHz (effektív) memóriákkal, 8 raszterizáló és 24 texturázó egység lapul benne. A 40nm csíkszélességen gyártott GPU DirextX 10.1 támogatással bír, az elméleti számítási teljesítménye 223GFlops.
Az elméleti értéke meg így számolhatóak:
Memória sávszél: 128bit * 1600MHz = 204,8Milliár bit = 23,8GB/s
Pixel kitöltés: 450MHz * 8 (raszter) = 3,6Gigapixel/s
Textura kitöltés: 450MHz * 24 (TMU) = 10,8Gtexel/s
Shader számolási teljesítmény: 1080MHz * 72 *3 = 233Gflops
(Radeonoknál shader órajel /= GPU órajel/ * shaderek száma * 2, mivel elméletben egy shader itt maximum két műveletet hajthat végre, míg NV-nél hármat).
Ezek az értékek nagyjából informatívak (főleg ha azonos felépítésű kártyákat vetünk össze), de a gyakorlati tesztek a legbeszédesebbek természetesen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!