Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Garancia használt hardver...

Garancia használt hardver vásárlása esetén?

Figyelt kérdés
Az lenne a kérdésem hogyha használt árút veszek amire még van garancia, de ugye a számla nem az én nevemre van kiállítva, akkor azt igénybe vehetem? Ha igen, hogyan? kérdés gyártói és bolti garanciára is szól.

febr. 9. 00:47
 1/4 anonim ***** válasza:

A garancia egy pongyola fogalom.

Jótállás - ebből létezik a forgalmazót törvényileg kötelező illetve a gyártó által önként adott - és szavatosság - ebből van termék- és kellékszavatosság - van.


Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó [a forgalmazót] kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet ( [link] ) szerint:

"4. § (1) A jótállásból eredő jogok – a (3) bekezdésben foglalt kivétellel – a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.

(2) A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti.

(3) A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek."

tehát szükséged lesz a használt termék eladójától a használt termék jótállási jegyére vagy a számlájára vagy a nyugtájára.


A gyártó által önként biztosított jótállás feltételei a gyártó weboldalán érhetőek el - általában hasonlóan járnak el: vagy jótállási jegyet kérnek, vagy a vásárlást bizonyító számlát/nyugtát.

febr. 9. 01:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
Egy msi modern lapost vettem 1 év garival. 3 nap használat után összefosta magát. Mondtam az eladónak ez elég gáz így, oké, hogy használt meg minden, de a 3 nap durva, csináljuk vissza. Mondta nem veszi vissza, csak ha gariztatásnál visszadobnák. Nem volt mit tenni, gariztattam és kellemeset csalódtam. Nyikkanás és zokszó nélkül küldték a futárt, egy hét múlva nálam volt a működő laptop.
febr. 9. 01:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
Simán igénybe veheted. Nem kér senki sem tőled személyit, se semmit. Főleg, ha nem is személyesen viszed be.
febr. 9. 03:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

A gyártói garancia nem névre szól, hanem az adott termékre. Csak szükséges hozzá a garanciajegy és a számla (blokk), ha valamelyik nincs meg a kettőből, akkor nincs garancia.

Viszont sok üzlet kínál garancia kiterjesztést, ez viszont nem a gyártói garanciát fogja meghosszabbítani, hanem jogi értelembe véve egy biztosítás. A gyártó ad a termékre mondjuk 1-2 év garanciát, ha ez idő alatt hibásodik meg, a gyártó feladata a javíttatás. Utána viszont a gyártónak semmi köze nincs a hibákhoz, és a garancia kiterjesztést adó biztosító szervizében fogják javítani, vagy ha javíthatatlan, akkor cserélni. Ez a biztosítás viszont névre szól. Javítani bárkinek javítják, viszont ha a készülék javíthatatlan, akkor az árában adnak egy utalványt, ez viszont már az eredeti vásárló nevére szól. Ezt onnan tudom, hogy nemrég tönkre ment mosógép, gyári garancián túl, és a biztosító szervizében nem tudták javítani, mivel eredetileg én vettem a gépet, szükség volt rám, hogy az utalványt be lehessen váltani. Ha az eredeti tulajdonost ismered és segít benne, akkor nincs gond.

A harmadik típus a kereskedői garancia. Ez szerintem a legrosszabb mind közül, ugyanis ha a cég (kereskedés) jogutód nélkül megszűnik, akkor nincs garanciád a készülékre. Ilyenkor a kereskedő szervizében javítják a terméket. A gond, hogy sokszor szürke importként emlegetett készülékekre adnak ilyent, gyakorlatilag az ÁFÁ-t kerülik meg ezzel, viszont mivel a készülékeket a gyártó nem Magyar piacra szánta, nem is szervizeli Magyarországon, ezért ezt a kereskedő intézi. Ilyenkor a garancia kiterjesztést is a kereskedőtől veszed meg (ha ad rá lehetőséget), ami így megegyezik az eredeti garancia feltételeivel, csak hosszabb ideig tart. A jó hír, hogy ez szintén termékre és nem névre szól, ezért bárki érvényesítheti. Speciális eset a használt termékekre biztosított kereskedői garancia, ez ma már egyre gyakoribb. Egyébként szívesebben is vásárolok olyan kereskedőnél, ami vállal garanciát használt készülékekre, illetve megéri a felárat, mert így biztos lehetek abban, hogy nem azért adják el, mert rossz, de ha mégis ezért szabadultak meg tőle, a garancia ideje alatt én is rájövök erre, így nem ér kár.


Azt, hogy biztosítás vagy garancia van-e a készülékre, egyszerűen kiderítheted, ha nem névre szóló a papír, akkor nem biztosítás, és te is érvényesíteni tudod.

febr. 12. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!