A gépemen elfog menni a CoD Warzone 2?
Vagy maradhatok az első résznél?
Intel Core I7 960
10gb ram
1Tb HDD
GeForce GTX 780 Ti
Nem tudom mik az igényeid, de én Radeon RX480-nal próbáltam ki a Warzonet és olyan fájdalmasan sz@r volt a grafika hogy inkább hagytam az egészet. Számomra a normális játékélményhez sokkal komolyabb gép kellene már az első Warzonehoz is, mint ami neked van.
Szerintem a Warzone 2-höz ez már élvezhetetlenül gyenge lesz.
Az én gépemen szinte kompetitív szinten tudom játszani az első részt, pedig csak 2GB VRAM-os GTX 1050-em van. Az új Modern Warfare 2 Open Beta jól futott, a Warzone 2 arra fog épülni, tehát valószínűleg az is játszható szinten marad.
16GB DDR4 Dual Channel 3000MHz RAM, Ryzen 5 2600 CPU, GTX 1050 2GB GPU.
60 alá ritkán esik be az FPS-em, persze a modoknak köszönhetően. Ha érdekelnek a mosok, írj privátban. A Warzone 2 könnyebben modolható lesz eddigiek alapján, mint az első rész. :)
Nekem az RX480-nal 100 körüli fps-em volt, de ott már a field of view-t rendesen vissza kellett venni, ami akkora mapon jelentős hátrányt okoz a többiekkel szemben. Már a jóval kisebb pályákkal rendelkező CoD Black Ops és CoD4 esetében is hátrányos volt, ha nem volt maxon a field of view.
Az ilyen játékoknál az alacsony fps is hátrányos, szerintem nagyon sz@r lehet 60fps-sel nyomni olyanok ellen akiknél ott a 140-160fps vagy akár több.
Anno réges régen amikor CoD4 szerverünk volt a gépemen 200 feletti fps-em volt ( max fps 333 jumpos beállítás mellett), míg egy-két évvel később a laptopomon IGP-vel volt ilyen stabil 40-43. Akkora ordítóan nagy különbség volt a kettő között, hogy az utóbbi csak bohóckodásra volt jó :D
Saját tapasztalataim alapján én nem hiszek abban, hogy az ilyen kompetitív játékokban alacsony fps-sel lehet normálisan multizni, főleg lebutított grafika mellett.
Eddig 79Hz-en játszottam, most tértem vissza 60Hz-re. Az az első generációs i7 nem olyan rossz proci azért, szerintem ha az én gépem lenne, megoldanám, hogy jól fusson. Viccen kívül, szerintem a kérdező gépe még jól viszi a game-t.
Egyébként nagyon minimális a hátrány 120-144-esekkel szemben, hogy miért, azt megpróbálom rövidre fogni:
Amikor 79Hz-en játszottam (Monitor OC) nagyon smooth-nak tűnt a játék, viszont amikor beesett az fps 70 alá, már nagyon érződött és a teljes játékélményt tönkretette. Vissza szerettem volna térni 60fps-re, hogy megszokjam és 60 alá sosem esik le fps és biztosan jobb lesz. Lekorlátoztam fps-t 60-ra és egyszerűen nem tudtam megszokni, annyira lagosnak tűnt, szúrta a szemem, játszani sem tudtam. Ekkor még 79Hz volt a monitor és 60fps re volt limitálva. Aztán eszembe jutott még réges régről, hogy egy régi laptopom 60Hz-es kijelzőjén GTA:SA-val játszottam, 60 fps felett, majd egyszer kíváncsiságból bekapcsoltam a vsync-et, és sokkal smooth-abb lett a játék. És nem a tearing megszűnése miatt, hanem mert a v-sync megszűntette a stutteringet. Ez a lényeg. A microstuttering, amiről senki sem beszél, mindenki csak a 120 és 144Hz-et erőlteti, pedig az közel sem szükséges a competitive játékhoz. 79Hz-en mikor játszottam, ugyan úgy volt stuttering, de mégis smooth-nak tűnt a 60Hz stuttering-hez képest. Teszem hozzá, Warzone-t már 79Hz-el kezdtem. Tehát visszatérve a GTA-s példára, rájöttem, hogy kizárt, hogy ez igazi 60Hz legyen, mert emlékszem, hogy a laptopon60Hz-en nagyon simának tűnt a GTA vsync után, ami nem csak input lag növeléssel és tearing megszűnéssel jár, hanem bizony a legfontosabb - hogy lekorlátozza az fps-t a monitor képfrissítésére, tehát 60Hz esetén 60 fps. Single Player játékban nem számít az input lag ezért hagytam úgy. Warzone viszont más tészta, az competitive game. Na most próba szerencse: Kikapcsoltam a monitor OC-t és visszamentem a gyári 60Hz-re, de mivel a Windows desktop élmény nagyon rossz volt 60Hz-en, ezért végül megoldottam, hogy tudjak váltani 60 és 79Hz opciók között. Tehát: Minden 79Hz, kivéve Cod Warzone. Azt 60Hz-re állítottam. Kipróbáltam egy meccset először FPS korlátozás nélkül. Eredmény: Ugyan az, mint 79Hz-en 60fps-el: Még mindig nem smooth a játék, érzem, hogy ez valójában nem 60Hz folyamatosságát hozza. Aztán RivaTunerrel illetve Nvudia Control Panel FPS Limiterrel is kipróbáltam lekorlátozni FPS-t 60-ra 60Hz-es módban. És láss csodát: Nem hittem a szememnek, a játék továbbra is olyan smooth-nak érződött, mint 79Hz-en. Az oka szimplán az, hogy fps lock-kal megszűnteted a microstutteringet. Hiába ír a játék, hogy van 100fps-ed, a kép, amit a szemed lát valójában valahol 50Hz-nek vagy kevesebbnek felel meg. Egyedül egy dolgot kapsz cserébe, ha nem lockolod, és hagyod hogy max fps-ed legyen: Csökken az input lag. 60FPS-en input lag 16ms kb., 120-nál pedig már a fele körül van. Ez nagy különbség, de nem számottevő. Én nem érzem a különbséget, a valaszidő még 60fps-en is azonnalinak tűnik, ugyan úgy rá tudom rántani időbe és pontosan az ellenségre a fegyvert, és hamar észre is veszem.
Összegzés: 60Hz korlálan fps = microstuttering, hiába a sok fps, amit a szemeddel látsz, az rosszabb, mint 60 fps.
79Hz 60fps = microstuttering. Hasonló a helyzet mint az előbbinél, csak a dolgok fordítva történnek. Szintén nem igazi 60fps-t fogsz látni.
60Hz 60fps = Igazi smoothness, persze tearing ugyan úgy van, de nem annyira zavaró. (Ha 59-re lockolod nem érzed különbséget és jelentősen csökken a tearing, de ennek oka bonyolult, most ne keverjük ezt ide).
60Hz 60fps vsync bekapcsolva: Igazi smoothness, tearing nélkül, de a válaszidő borzalmas lesz, csakis single player jatékhoz ajánlott.
Ezért van az, hogy nagy valószínűséggelveled is előfordult már:
YouTube-on vagy Twitch élő közvetítés közben, de inkább YouTube videóknál sokan nem értik, miért tűnik a 60fps- youtubeon simábbnak, mint amikor ugyan azt a játékot a saját gépeden te magad játszod. Pont a fentiek miatt. Egy videóban ugyanis nincsenek ilyen változások, ott mindig fix az fps! (leegyszerűsítve)
Ezért tűnik a 30fps játszható szintűnek (single playernél csak), míg PC-n rosszabbnak.
Illetve ezért tűnik avsync bekapcsolásával smoothabbnak a játék, pedig a vsyncnek at fps limit csak egy része.
Plusz ezért tűnik folyamatosabbnak egy játék 60fps-el egy 120/144Hz-es monitoron, mert azokban többnyire van gsync illetve freesync, amelyek lényegében vsync-hez hasonlóak, csak szinte nem növekszik a válaszidő, plusz ugyan úgy nincs tearing se. És nem azért, mert 120Hz-es hanem csak a freesync/gsync miatt.
Persze 120Hz és 144Hz mindig jobb lesz mint 60 és ha megszokod, ugyan úgy jársz, mint én, de én most elsődlegesen a 60Hz-es monitorosoknak írtam ezt, vagy hogy megértsétek hogy működik.
Egyébként ismerősömnek 144Hz-es monitorja van, kipróbálta a gépemen a Warzone-t és azt mondta tökéletesen játszható, tényleg nem zavaró.
Lényeg, hogy a világon a 60Hz-es minitoron játszók nagy része nem is valódi 60Hz-et lát.
Plusz még egy megfigyelésem: Mikor először próbáltam ki 120Hzes Okostelefont, nem tűnt túl nagy dolognak, ugyanis mobilon is alapból szinkronban van a kijelző és az fps mindig. (azaz nem megy 60 fölé), illetve Windows Asztalon és az egész rendszerben szintén nem megy fentebb az fps, ezért az tenyleg valódi 60fps-60Hz.
Remélem érthető voltam. :)
A GTX 780 Ti = GTX 1060 teljesítmény majdnem, a kérdező gépén, ha bővíti a RAM-ot 16 vagy 12GB-ra, (dual channelbe legyen mindenképp! és legalább DDR3-1600 legyen meg!)
Kitakarítod, újrapasztázod kártyát, pricit, felraksz egy Windows 10-et, és hibátlanul fog futni a Warzone 2.0low grafikán. Higyj nekem, nem ma kedzdtem a szakmát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!