Honnan érdemes laptopot venni?
Mindenhonnan vannak rémtörténetek, legtöbbnek nem szabad felülni.
notebook.hu
radium.hu
mediamarkt
euronics
aqua
Célszerű megnézni, hogy akarsz fizetni, pl amit 1# linkelt átvételnél tudtommal csak kp-ban fizethetsz, én ezért kerültem el őket annó, meg a "utald át előre" ha kártyával akarsz fizetni, számomra ez taszító.
Ahogy írták: nem szabad felülni minden rémtörténetnek. Amúgy meg a fogyasztóvédelmi törvény szerint a vevő dönti el, hogy hova viszi a hibás terméket: közvetlenül a szervízbe, vagy az eladóhoz.
A jótállás és a garancia nem ugyanaz.
Jótállás esetén eleve nem javítást kell kérni, hanem termékcserét, és akkor új gépet kötelesek adni ugyanabból, ha még van készleten. Ha nincs, akkor kérheted vissza az árat, vagy a javítást.
Meghibásodás esetén a jótállás és a garancia ideje elölről számítódik.
Ezekről a jogokról kötelező tájékoztatni a vevőt, de általában nem teszik meg, ezért panaszkönyvbe kell írni, és ha úgy se fogadják el, akkor a Békéltető Testülethez kell fordulni, ami ingyenes.
A panaszkönyvi beírásra a választ 30 napon belül meg kell kapnod, és egy bélyegzett példány a tied.
A blokkot - ha hőpapírra nyomták, fénymásold le, mert idővel olvashatatlan lesz.
Ha webáruházban vásárolsz, akkor minimum két hét indoklás nélküli elállási jogod van, és olcsóbb is szokott lenni. Én így szoktam vásárolni + esetleg személyes átvétellel, (ha közel van, és gyorsan akarom, vagy spórolni akarok a postán, ill. személyesen akarom rögtön látni, miután tisztáztam, hogy így is áll a 2 hetes elállási jog... de ez csak magánszemélyekre vonatkozik, ha áfás számlát kérsz, akkor nincs.
A cuccot persze más boltban személyesen is alaposan megnézhetem élőben is, és fórumról, stb. is tájékozódom.
Laptopot személyes átvétellel vettem, tévét először néztem valahol, majd házhozszállítással.
Tehát a lényeg a (fogyasztói)jogismeret.
*ha van még készleten, akkor is kérheted inkább vissza az árát.
A vevő joga az, hogy válasszon a három lehetőség közül, amit az eladónak kötelessége teljesíteni, ha nem irreálisan magas a költség (pl. újra kellene rendelni a japán raktárból, vagy le kéne gyártatni.) Erre szoktak hivatkozni, legalábbis ilyesmibe belefutok, de ha látom, hogy készleten van áruházláncon belül, ill. főleg helyben, akkor panasszal élek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!