Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Ha egy szerviz a szervizdíjat...

Ha egy szerviz a szervizdíjat feladathoz köti és nem időhöz, akkor jogosult a szokásos díj többx felszámítani, arra hivatkozva hogy problémás volt a javítás?

Figyelt kérdés

Tehát a szerviz azt mondja hogy itt egy laptop kéne rá egy új oprendszer, aminek a telepítése 6000 ft. Oké.


Egy mai gyors laptopra egy Win10 kb 20 perc alatt feltelepül.


Igen ám de kiderül hogy a gépnek spéci nagyvállalati bios-a van és nem enged csak egy spéci nagyvállalati Win10-et feltenni. Erről senki se tudott, én se , a szerviz se. Látszólag egy kutya közönséges sima bios.

Na a szerviz elkezdi túrni a netet mindenféle win telepítőket húz le, de egyik se jó.

Míg végül 1 nap cseszkelődés után nagy hirtelen az egyik iso települ. És kész.


És az a feladat, ami elvileg max 20 perces művelet lett volna, 1 napos szívás lett.



Na igen ám, de az ár meg nem időkötött, hanem feladatkötött.

Én op rendszer telepítést kértem, és azt is kaptam. Ennek a szabott díja 6000 ft és nincs mellette a kitétel hogy „de csak akkor ha 20 perc alatt megvan“


A szerviz a szokásos díj 5x akarja felszámolni mert sokáig tartott.


Na ilyenkor mi a helyzet?


2021. júl. 21. 11:12
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
53%
Nem teheti meg, hogy felárat számol rá. Egyrészt (gondolom) nem beszélték meg veled, hogy "figyelj, erre spéci rendszer kell, ami ötször drágább lesz, jó lesz így is?", másrészt az nem a te dolgod, hogy ő ezzel mennyit szívott. Átvette a gépet, volt lehetősége előtte megtekinteni, illetve tájékoztatni kellett volna téged a történésekről.
2021. júl. 21. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 A kérdező kommentje:

Oké. Akkor itt a szitu. A munkáért 30-at kér, a gép náluk!


a) vagy kifizetem

b) vagy nem, akkor marad a gép náluk ami bőven többet ér mint 30.


Tessék. ez a szitu.

Megteheti nem teheti-megteszi.

És nálam a labda: vagy perkálok, vagy lemondok a használtan is jó 150.000-et érő gépről (Dell Latitude széria)

2021. júl. 21. 11:34
 3/17 Dongaben ***** válasza:
Hardveres hiba esetén meg lehet érteni, hogy javítás közben előjön valami más hiba is, a bejelentetthez képest. Ilyenkor a szerviz értesíti a megrendelőt, és egyeztet vele, hogy több javítás kell. Szoftveres javításnál ilyet nem tudok elképzelni. BIOS-t pedig lehet frissíteni, vagy visszaállítani. Szerintem csak le akarnak húzni...
2021. júl. 21. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
Ez milyen laptop? Valami cégtől leselejtezett? Mert akkor a cég rendszergazdájának kellett volna eladás előtt alap állapotba hozni a biost. Esetleg azt lehetett volna csinálni, hogy a céges spéci biost felülírni a laptop honlapjáról letöltött mezei bios-al. Utána már lehetne telepíteni a win10-et. Ez letöltéssel és bios írással együtt kb 15-20 perc. Szerintem a szerviz ott hibázott, hogy az egész napos letöltögetés előtt nem hívott fel téged, hogy akkor most mi legyen, mert ez nem csak egy mezei telepítés lesz.
2021. júl. 21. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 A kérdező kommentje:

"Ez milyen laptop? Valami cégtől leselejtezett?"


így van. Egyenesen a MOLtól jött. De erre a biosban a világon semmi se utal.

2021. júl. 21. 11:44
 6/17 Dongaben ***** válasza:
69%
Ott hibáztál, hogy egyből szervizre vitted a gépet. A cégek vsak az adattárolókat veszik ki selejtezéskor. A BIOS, csak le volt védve jelszóval, amit kis segítséggel otthon is alaphelyzetre lehet állítani. Pofátlanság, hogy megpróbálnak így lehúzni...
2021. júl. 21. 11:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:
100%
Én még azt is meg merném kockáztatni, hogy semmiféle spéci bios nem volt, semmiféle egész napos keresgélés nem volt, kizárólag a lehúzás volt a cél. Windows telepítéshez nem vadászgatunk, töltögetünk egész nap mindenféle kétes helyekről iso-kat. Windows telepítőt egyetlen helyről töltünk le, az pedig a microsoft letöltő oldala. Egy magára valamit is adó szervizben pedig állandóan kell, hogy legyen kiírva pendrive-ra egy win10 telepítő, mert minden géphez nem fogják újból és újból letölteni. Nem tudom, hogy mit tanácsoljak. Ha fizetsz, nyertek és mással is megcsinálják. Ha nem fizetsz, náluk marad a laptop. Ekkor viszont lehet, hogy fel tudnád őket jelenteni, de az nagyon sokáig tartana. Szerintem, ha kell a gép fizesd ki és mond meg nekik, hogy költsék gyógyszerre és hogy milyen szánalmasak, hogy ilyen aljas módszerrel szereznek pénzt.
2021. júl. 21. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:

"kiderül hogy a gépnek spéci nagyvállalati bios-a van és nem enged csak egy spéci nagyvállalati Win10-et feltenni."

Nos... 20 éve vagyok a szakmában, de ez nem, hogy furcsának, hanem egyenesen hülyeségnek hangzik.

Mi az, hogy nagyvállalati BIOS? Vannak a szokványostól eltérőbb konfigurációk, persze. De azazért kicsit furcsa lenne, hogy a MOL készíttet magának egy egyedi BIOS-t. :)

Az meg, hogy csak "spéci nagyvállalati Windowst" lehet feltenni rá... milyen is az a nagyvállalati Windows? Mert létezik ugyan Windows 10 Enterprise, de azt azért eléggé kifacsartan tudnám "spécinek" titulálni. Továbbá: az is érdekes lenne, ha arra, amire az Enterprise felmegy, mondjuk a Pro vagy a Home nem akarna.

Az, hogy a szervizben egybites gyökerek dolgoznak, akiknél egy ügyesebb kisgimis is többet ért az informatikához, az meg nem a te sarad. De ha az előzetes árajánlathoz képes (még ha csak szóban is történt a tájékoztatás) változás merül fel, ők kötelesek lettek volna téged informálni, és megkérdezni a továbbiakról.

Én itt két forgatókönyvet tudok elképzelni. Vagy arról van szó, hogy a szervizes valamiért mégsem tudott emagról levadászott licencet aktiválni a gépeden (vagy nem ment neki a KMSpico), és ezért Enterprise-t tett fel, ami kb. 30 körül van, és most ezt akarják bevasalni rajtad. (Lehet, hogy köze nincs a BIOShoz, meg ilyesmihez, hanem elfogyott neten az olcsó licenc, és kénytelenek voltak eredetit venni? Ez is elképzelhető.) Vagy egyszerűen csak le akarnak húzni.

Én megmondanám, hogy kérem vissza a gépet, vagy 6 ezerért feltelepítve, vagy visszaállítva az eredeti állapotába, különben a fogyasztóvédelemhez fordulok. 90%, hogy fél napon belül nálad lenne a masina.

2021. júl. 21. 12:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:
74%

#6 "Ott hibáztál"

Nem. Nem ő hibázott. Szervizbe nem azért viszi az ember a gépét, mert ő maga is meg tudja csinálni, amit szeretne.

2021. júl. 21. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 Dongaben ***** válasza:
100%
Olyan nincs, hogy "Náluk marad"! Átvették javításra, és adtak egy elismervényt. Kifizeted a 6000-t, de ennyi. Komolyan mondom, hogy rendőrséggel mennék érte! Az ilyenek porlasztják a tisztességes szervizesek képét...:(
2021. júl. 21. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!