Ha egy szerviz a szervizdíjat feladathoz köti és nem időhöz, akkor jogosult a szokásos díj többx felszámítani, arra hivatkozva hogy problémás volt a javítás?
Tehát a szerviz azt mondja hogy itt egy laptop kéne rá egy új oprendszer, aminek a telepítése 6000 ft. Oké.
Egy mai gyors laptopra egy Win10 kb 20 perc alatt feltelepül.
Igen ám de kiderül hogy a gépnek spéci nagyvállalati bios-a van és nem enged csak egy spéci nagyvállalati Win10-et feltenni. Erről senki se tudott, én se , a szerviz se. Látszólag egy kutya közönséges sima bios.
Na a szerviz elkezdi túrni a netet mindenféle win telepítőket húz le, de egyik se jó.
Míg végül 1 nap cseszkelődés után nagy hirtelen az egyik iso települ. És kész.
És az a feladat, ami elvileg max 20 perces művelet lett volna, 1 napos szívás lett.
Na igen ám, de az ár meg nem időkötött, hanem feladatkötött.
Én op rendszer telepítést kértem, és azt is kaptam. Ennek a szabott díja 6000 ft és nincs mellette a kitétel hogy „de csak akkor ha 20 perc alatt megvan“
A szerviz a szokásos díj 5x akarja felszámolni mert sokáig tartott.
Na ilyenkor mi a helyzet?
Oké. Akkor itt a szitu. A munkáért 30-at kér, a gép náluk!
a) vagy kifizetem
b) vagy nem, akkor marad a gép náluk ami bőven többet ér mint 30.
Tessék. ez a szitu.
Megteheti nem teheti-megteszi.
És nálam a labda: vagy perkálok, vagy lemondok a használtan is jó 150.000-et érő gépről (Dell Latitude széria)
"Ez milyen laptop? Valami cégtől leselejtezett?"
így van. Egyenesen a MOLtól jött. De erre a biosban a világon semmi se utal.
"kiderül hogy a gépnek spéci nagyvállalati bios-a van és nem enged csak egy spéci nagyvállalati Win10-et feltenni."
Nos... 20 éve vagyok a szakmában, de ez nem, hogy furcsának, hanem egyenesen hülyeségnek hangzik.
Mi az, hogy nagyvállalati BIOS? Vannak a szokványostól eltérőbb konfigurációk, persze. De azazért kicsit furcsa lenne, hogy a MOL készíttet magának egy egyedi BIOS-t. :)
Az meg, hogy csak "spéci nagyvállalati Windowst" lehet feltenni rá... milyen is az a nagyvállalati Windows? Mert létezik ugyan Windows 10 Enterprise, de azt azért eléggé kifacsartan tudnám "spécinek" titulálni. Továbbá: az is érdekes lenne, ha arra, amire az Enterprise felmegy, mondjuk a Pro vagy a Home nem akarna.
Az, hogy a szervizben egybites gyökerek dolgoznak, akiknél egy ügyesebb kisgimis is többet ért az informatikához, az meg nem a te sarad. De ha az előzetes árajánlathoz képes (még ha csak szóban is történt a tájékoztatás) változás merül fel, ők kötelesek lettek volna téged informálni, és megkérdezni a továbbiakról.
Én itt két forgatókönyvet tudok elképzelni. Vagy arról van szó, hogy a szervizes valamiért mégsem tudott emagról levadászott licencet aktiválni a gépeden (vagy nem ment neki a KMSpico), és ezért Enterprise-t tett fel, ami kb. 30 körül van, és most ezt akarják bevasalni rajtad. (Lehet, hogy köze nincs a BIOShoz, meg ilyesmihez, hanem elfogyott neten az olcsó licenc, és kénytelenek voltak eredetit venni? Ez is elképzelhető.) Vagy egyszerűen csak le akarnak húzni.
Én megmondanám, hogy kérem vissza a gépet, vagy 6 ezerért feltelepítve, vagy visszaállítva az eredeti állapotába, különben a fogyasztóvédelemhez fordulok. 90%, hogy fél napon belül nálad lenne a masina.
#6 "Ott hibáztál"
Nem. Nem ő hibázott. Szervizbe nem azért viszi az ember a gépét, mert ő maga is meg tudja csinálni, amit szeretne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!