Ha új pc-komponenst veszek, és nincs raktáron, de előre utalod a pénzt, aztán később megjön akkor felmehet az ára? több lenn















2-as: na, vajon mi lehet? háát rtx 3080! :D
3-as: na, ez nem jó, mert van jó árban a fentebb említett kártya, de ha ideér hónapok mulva és az lenne amit írtál, az nem lenne jou










ÁSZF szerint van, olvasd el!
De talán EU jogszabály, hogy nem lehet a drágább árat elkérni. Az sosem lesz. Az olcsóbbat kell adniuk mindig. Ha drágábban rendelted, és olcsóbb lesz, akkor még vissza is kéne utalniuk... de azt már neked kell kezdeményezned szerintem
leggyakrabban #3 által mondott jön elő. egyszerűen elállnak a nekik nem tetsző üzletektől.





#3: Rosszul tudod. Az elállási jog kizárólag a vásárlót illeti meg, és őt is csak bizonyos körülmények között. A logikája ugyanis az, hogy ha interneten vásárolsz valamit, azt te nem látod élőben, így némileg zsákbamacska, amit veszel. (Ezért sincs elállási jog boltban, személyesen megvásárolt termékeknél. Garancia persze van, de az más kategória.) Az eladónál ilyen kockázat nincs, ezért őt nem illeti meg az elállási jog. (A "nem szimpi az ügyfél", és a "meggondoltam magam" a kereskedelemben nem releváns érvek.) Természetesen ha az adásvétel nem teljesíthető, mert például megszűnt az adott termék forgalmazása, akkor a kereskedő egyoldalúan felmondhatja az ügyletet, de ez technikailag nem elállás, hanem a szerződés teljesíthetetlenné válása. Persze, a kereskedő megteheti, hogy felrúgja a tisztességes magatartás írott és íratlan szabályait, és mivel nem áll ott minden kereskedő mellett egy ellenőr, így gyakran a kutyát sem érdekli, hogy egy ügyletet jogtalanul mondott-e fel, a vásárlók meg legtöbbször nincsenek tisztában a jogaikkal és lehetőségeikkel. Ha egy kereskedő azért mond fel egy egyébként teljesíthető szerződést, mert több pénzt akar kicsikarni a vásárlóból, vagy egyszerűen csak utólag jött rá, hogy neki az nem előnyös, az szerződésszegésnek minősül, és bizony a fogyasztóvédelemnél meg lehet tenni a szükséges lépéseket. (Az nem indok, hogy idő közben változott a beszerzési ár. Ugyanis a kereskedőnek lehetősége van rá, hogy csak raktáron levő termékeket árusítson. Az ő egyéni döntése, hogy bevállalja-e az áremelés, és ezáltal a bevételkiesés kockázatát.)
Egyébként ilyen meglehetősen ritkán történik. Párezer forint kiesés ugyanis nem éri meg azt a kiesést, amit a negatív hírnév okozna. Ezért aki egy kicsit is előrelátó, az inkább benyeli azt, hogy egy-két vásárlón veszít, mint hogy elérje, hogy a negatív hírét keltsék.





"Ezért sincs elállási jog boltban, személyesen megvásárolt termékeknél"
#7 Ezt viszont te tudod rosszul, mert boltban vásárolt terméknél is van elállási jog, csak nem 14, hanem 3 naptári nap.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!