Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Ilyenkor mit lehet tenni?

Ilyenkor mit lehet tenni?

Figyelt kérdés

Adott a gépben egy alkatrész, ami elromlott, majd visszavittem hogy cseréljék ki, mert ugye garanciás. A megígért időtartamra nem kaptam meg. Már több mint 1 hónapja van oda. Ilyenkor tudok tenni valamit? Esetleg hogy adják akkor vissza az árát? Érdeklődtem, azt mondták hogy nem felejtették el, még mindig fent van Pesten. Ez kb 1 hete volt.

Nem idegesítene a dolog hogyha normálisan le lenne kommunikálva a dolog, hogy késik stb stb. De egy telefont, egy emailt sem dobnak hogy mivan.


2020. dec. 3. 23:56
 1/7 anonim ***** válasza:
Valószínűleg alkatrészre vár a javításhoz, ami kínából érkezik, ezért tart ilyen sokáig.
2020. dec. 4. 00:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:

Azt elfelejtettem leírni, hogy azt mondták hogy ez nem javítható így csere lesz. Ezért is csodálkoztam hogyha ezt mondták akkor miért nem cserélték ki helyben. 2 hétre ígérték amúgy a cserét. A vírusos helyzetre való tekintettel megértettem volna ha kb 1 hetet csúszik, de semmi.

Közben nekem fontos lenne munka szempontjából, így kicsit frusztrál.

2020. dec. 4. 00:06
 3/7 anonim ***** válasza:
Azt nem a bolt dönti el, hogy javíthatatlan és csere, hiába tudják, hogy a PC alkatrészek 90%-a javíthatatlan.
2020. dec. 4. 00:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

Mert az egész garanciális szervizrendszer úgy, ahogy van, rossz.

Garanciálisan javítani (cserélni) egy alkatrészt akár 10-szer tovább is tarthat (sőt...), mint nem garanciálisan. Persze, meg lehet indokolni, hiszen a garanciális szerviz a garanciát adó vállalat/gyártó bevonásával történik, de azért önmagában abszurd, hogy pl. az az alaplap-csere, ami piaci alapon fél órát sem vesz igénybe, és még ha rendelni is kell cserealkatrészt, akkor is egy héten belül megvan, az garaciára 1 hónapnál tovább is eltarthat. Egyrészt azért, mert így több kézen megy keresztül, másrészt meg legyünk őszinték: a garanciális szervizhez nem fűződik a gyártónak anyagi érdeke.

Egy közintézményben vagyok rendszergazda, és túl vagyok már jópár szerviz-ügyintézésen. A legutóbbi majdnem 2 hónapig tartott. Egy alaplaphibás gépet küldtem vissza, ráadásul nem is valami ritka, vagy kifutott típus, hanem zsír új, a 10 percre levő üzletben helyben tudtam volna ugyanolyan alaplapot venni. Ha nem garanciális javítás lett volna, hanem odaadják a pénzt, hogy nesze, vegyél bele új alaplapot, és cseréld ki, másnapra megvan. Így szeptember végétől november közepéig tartott. Hogy az embernek szüksége lett volna arra a gépre? Az nem hatja meg őket. Hogy emiatt akár anyagi hátrány is érhet? Az már "nem az ő bajuk". Sajnos ilyen ez a rendszer. Én ezért igyekszek mindig olyan termékeket venni, ami megbízható. Ez sem 100%-os garancia, egy jó márkában is lehetnek selejtes példányok, de azért nem mindegy, hogy ezek előfordulása milyen gyakori. Sőt, volt, hogy inkább én magam fizettem az új alkatrészért, mintsem hogy garanciára visszaküldjem, mert az adott helyzetben megért nekem 15 ezret az, hogy nem kell a gépemet hetekre mellőznöm. Akkor is zavaró a több hetes/hónapos átfutási idő, ha egyszerű szórakoztató eszközként használja az ember, de ha tanulásra, vagy munkához kell, akkor ez kifejezetten hátrányos tud lenni.

2020. dec. 4. 01:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
61%
Garanciás hiba esetén ha 30 napon belül nem készül el, akkor igényelhetsz egy új terméket. Ha nem tudnak biztosítani cseredarabot, akkor a pénzt kérheted vissza.
2020. dec. 4. 01:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Amikor velem ilyesmi történt, akkor az volt a várakozás oka, hogy hibás volt az egyik DDR memóriamodul. Még "szerencse", hogy "letesztelve adták el"... Szóval, miután a hibát jeleztem, ők a memóriamodult visszaküldték a gyártónak cserére és a gyártó pedig küldött helyette egy ugyanolyan, de jó modult nekik... Ez több mint 10 éve volt de esetleg most is ez lehet, csak esetleg más alkatrésszel.
2020. dec. 4. 06:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Jelenleg sajnos nem. Jövőre változik az a jogszabály, ami megszünteti az ilyen végeláthatatlan garanciális ügyintézéseket. Részvétem :(


Az még nekem nem tiszta, hogy csak 2021-ben újonnan vásárolt termékre vonatkozik ez, vagy már meglévőre is...


[link]

„ha a kijavításra 30 napon belül nem kerül sor, ennek leteltét követő 8 napon belül ki kell cserélni a fogyasztási cikket, de itt is érvényesül, hogy ha nem lehetséges a csere, a vételárat kell visszafizetni.”


Illetve olvasd el a garanciajegy leírásában, hogy mit vállalnak! Mert ha azt írják, hogy ők amúgy vállalják a cserét/pénzvisszafizetést már most, akkor arra hivatkozva ezt meg kell tenniük feléd. De nyilván nekik ez nem sürgős. Ők elvannak vele... Ezt neked kell kezdeményezned! Ha van rá saját szabály...


Amúgy itt érdemes kérdezni-olvasgatni a témáról:

[link]

Főleg a témaösszefoglaló. Ott elmagyarázzáka jogszabályt is, de ugye ez gyakorlatilag védhetetlen, hiszen a jogszabály "megfelelő határidőre" hivatkozik, a szerviz meg azt hazudik megfelelőnek jelenleg, amit csak akar...


Örülök, hogy jövőre normalizálódik a helyzet e tekintetben, de nagy kérdés, hogy jelenleg ez miért nincs már most is így? Nem normális, hogy egy hónapja nem tudnak alkatrész szerezni :/

2020. dec. 4. 15:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!