Ha kikapcsoljuk egy 60 Hz-es monitornál a v-sync-et, az akkor is csak 60 fps-t képes megjeleníteni igazából?
Figyelt kérdés
Ha kikapcsoljuk a v-sync-et, akkor ugye az fps több lesz mint 60, ez sok játéknál le lehet ellenőrizni (overwatch, lol). Viszont olvastam valahol, hogy ilyenkor is 60 fps-t tud igazából megjeleníteni, mert korlátozva van, tehát a nagyobb fps szám nem valós. Szerintetek ez lehetséges? vagy tényleg több lesz az fps ilyenkor?2020. szept. 12. 15:42
11/13 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A kulcsszó a "gördülékenyebb". Erre írtam a #3 válaszomban, hogy néhány multi játék esetében ahol a VGA simán ki tud sajtolni magából 60-nál több FPS-t, ott felesleges a v-sync-el lekorlátozni a képkockaszámot.
Mivel mint ahogy írtad sokkal gördülékenyebb a játék ha nem 60 FPS-el fut, hanem mondjuk 120-al.
Attól még a monitor 60-at jelenít meg, játékon belül pl. a becélzási animáció sokkal gyorsabb ha nem megy a v-sync.
12/13 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#9 nettó baromság amit írsz, mivel az inputok az fps-től teljesen fűggetlen. Pl ha írsz egy programot ami számolja hányszór clickelsz az egreddel, de lekorlátozod a programot 5 fpsre és 20at clickelsz, ugyanúgy 20at fog számolni nem csak 5öt. Ha szerinted nincs igazam pls jelölj meg vmi forrást is
13/13 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#12 [link]
Kattintasz, hogy lőni akarsz, de a vsync miatt bekerül a képkocka a buffer-be, emiatt a fenti példában 11.7ms-ot vár, még kiteszi a képkockát a monitorra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!