Véletlenül adattöltés közben megszakadt a kapcsolat egy WD My Passport Ultra 3 TB kapacitású HDD tárolóval. Azóta az eszközhöz nem lehet hozzáférni, adatait kiolvasni. Létezik megfelelő helyreállító program, szerviz, vagy dobjam el?
A meghajtó ikonja megjelenik a Windows 10 eszközei között, sőt a WD Drive Utilities, a gyártó teszt programja kiolvassa az eszköz sorozatszámát, termékazonosítóját, és a firmware változatát, de sem a betűjelét, sem elnevezését, sem könyvtárszerkezetét nem mutatja meg. A tartalmát 0 bájtnak jelöli meg, az utiliti program egyetlen funkciója sem hajtható végre rajta.
Olyan nagy baja talán nem lehet, bízom benne, hogy egy alkalmas program, vagy szerviz helyre tudja hozni.
Partition Recovery funkcióval rendelkező HDD kezelő programot kell használni. Ez lehet Undelete jellegű program, ami végigolvassa a teljes felületet és ami értelmes adat, azt egy másik meghajtóra tudja menteni. De lehet Partíció manager program is, ami mindenféle partíció művelettel rendelkezik.
A win beépített dolgait el kell felejteni, a gyártó csak felület vagy firmware hibákra ad ki programot, így az is felejtős adatmentés szempontjából.
Minitool Partition Wizard is képes teljes felületet leellenőrzni és abból kinyerni az adatokat.
Undelete esetében mindenképp pro verzió szükséges, ami nem csak törölt fájlokkal dolgozik, hanem felületet ellenőriz.
Ha sikerül helyreállítani, utána állítsd át a win-ben, hogy a külső adattár esetében ne használjon puffert, azaz ne 10-20 fájl után írja fel a tartalomjegyzéket, hanem minden fájl után azonnal. Ez több fejmozgást, így lassabb munkát jelent, de biztonságosabb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!