Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Szaggató grafika? Vagy mégis...

Szaggató grafika? Vagy mégis mi lehet ez?

Figyelt kérdés

Nem is tudom leírni pontosan mi lehet ez, de ha gépen játszom nagyon gyakran előfordul olyan játékoknál is amit a gépemnek simán vinni kéne ultra beállításokon, hogy úgy néz ki mint ha ketté esne a kép...

Tehát megy a kép, és a monitor két vagy akár több részre oszlik vízszintesen, és mindegyik szintben valahogyan késik a grafika egy nagyon kicsit.


Néha alig észerevehető, néha nagyon zavaró.


GTX 750 2GB a kártya, drivert próbáltam már újabbat, régit... de egyik sem oldotta meg a gondot.



2020. márc. 14. 09:33
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Próbáld ki ezt a variációt.

https://www.youtube.com/watch?v=lnnMzEQQnm4&t=4s

2020. márc. 14. 09:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%
Úgy hívják screen tearing. Akkor történik ilyen, amikor a játék nagyobb képkocka sebességgel (fps) fut, mint a monitor frissítési frekvenciája. Például 75-80fps egy 60Hz-es monitor esetében. Erre találták ki a függőleges szinkronizálást (V-sync: vertical synchronisation). Ezzel a képkocka sebességet 60fps-re korlátozzák.
2020. márc. 14. 09:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 Adam1c1 ***** válasza:
100%
Így van. Előző hozzászóló tökéletesen meg is fogalmazta a lényeget. Kapcsold be a Vsync -et. Nem a géped gyenge, hanem a monitorod lassú. nagyon leegyszerűsítve.
2020. márc. 15. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%
vsyncet nem ajánlom, legalábbis multiplayeren fps játékoknál nem. RivaTuner sokkal jobb (#1 válaszadó videója meg is magyarázza, mutatja ha jól emlékszem)
2020. márc. 15. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 Adam1c1 ***** válasza:
54%

#4 Mi köze van a Vsync-nek a Rivatunerhez ? Mért nem ajánlod FPS játékoknál az aktív Vsync-et ? Nem akarlak megsérteni, de szerintem kevered a szezont, a fazonnal.

Rivatuner az az MSI afterburner kiegészítő programja, ami megmutatja, hogyan teljesít a gép játék alatt, ill közben, de ettől még a Vsync-re szükség van. Ha 60Hz-es a monitorja, akkor 60 képkockára korlátozza az adott játékot másodpercenként. Ha viszont 100Hz-es, akkor 100-ra. Semmi értelme nincsen magasabb képkocka számon játszani, mint amennyit az adott minitor tud, mert nem fog annyival több képkockát látni úgysem. Vsync egyetlen hátránya az, hogy bizony, akár meg is felezheti a kiköpött FPS-ek számát, de csak abban az esetben, ha gyenge a gép a monitorhoz, és még így sem jár vele rosszul, mert legalább nem szenved alatta a kártya meg a proci, miközben a kápkockaszám stabil, a játék pedig szaggatásmentes/ folyékony.

2020. márc. 18. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!