Mi a véleményetek arról, hogy a Google, Facebook és az összes többi tech-óriás évekre visszamenőleg rendelkezik minden adatoddal?
Zavar ez a dolog téged? Miért, vagy miért nem?
Milyen veszélyeit látod az életedben most, a jelenben?
Milyen veszélyeket vizionálsz 5 vagy 10 éven belül?
"Meg azt is, hogyha szerinted nem nézik ezeket a dolgokat, akkor miért gyűjtik"
Még jó hogy konkrétan ez is le van írva a cikkben (minél több ismerőssel minel többet lóg egy közösségi médián valaki, annál nagyobb nézettséget generálnak a reklámok, ami egyenlő a nagyobb bevétellel), csak ugye a valós tények nem szokták meghatni az embert az összeesküvéselmélet-fanatizmus szemellenzőjén át...
Egy adott ismeret alatt nem vita, hanem oktatás. Egy olyan emberrel, akinek a hozzászólásai ráadásul abszolút nem szimpatikusak.
Kicsit menj, képezd még magad a témában, nem kell mindenhez hozzászólnod, amihez fogalmad sincs. Mert aki minimálisan ért hozzá, az tudja, hogy te abszolút fogalmatlanban repülsz most itt. :D
Majd nyilván "csak" CÉLZOTT hirdetésben fognak utazni , aminek a lényege, hogy eléd raknak olyan dolgokat és addig bombáznak vele, amíg jó eséllyel meg nem veszed. Ezek nem olyan dolgok, amiket általában szeretnél, vagy hozzátennének az életedhez, főleg úgy, hogy a legtöbb embernek 0 megtakarítása van, emiatt egy rabszolga. Na már most, szerintem ebben a világban pont nem a mértéktelen fogyasztás népszerűsítése a kis ember célja, ez a cél a nagy cégeké és politikusoké. Magyarán szólva a nagy cégek oldalán foglal állást az összes ilyen cég. Célzott reklám-> manipuláció.
Miért várnánk el, hogy ugyanígy mondjuk egy választás alkalmával nem a nekik szimpit támogatják- és mivel monopol helyzetben vannak, így ez etikátlan, mert egyszerűen nincs erő, ami versenyezne ezzel jelenleg. Vagy miért ne hinnénk, hogy
Vagy a másik dolog, a kínai internet proxy felállítása (tudod mi az egyáltalán?). Keress rá, hogy google mennyit segédkezett benne, mint a demokrácia őre :) Szóval már miért kéne gondolni, hogy ezek a cégek nem fognak visszaélni más formában az adatokkal?
Láttuk a választásba való beleszólást (Cambridge analytica és társai vagy az fb által sok eladott facebook info). Most pedig kijött a legújabb Project Veritas anyag. De hát érted, ex google dolgozók mind összeesküvéspártiak! :DDDD
Max 2 percem volt rád, mostmár tényleg nem írok neked többet amíg nem ásod le magad a témában. Most a sakk alapjait ne egy mestertől akard már megtanulni, menjél szépen magadtól tanuld meg, aztán majd "sakkozunk", ha egyenlő szinten vagyunk.
Hogy minden alkalommal beadjam neked a bolond mattot, azért nincs értelme játszani, főleg úgy nem, hogy még idegesít is a cinikus, tudatlan ostobaságod. :)
"Viszont a legtöbb ember nem kém vagy titkosügynök, hogy bármi gondot jelentsen nekik az információ, hogy ismerik XY-t, vagy hogy a sarki kisboltba járnak reggeliért."
Igen, pont ez a lényeg. Az ember ezt nem érti.
Már miért számítana ő.
Azért, mert te is 1 adatpont vagy a 7 milliárd ember közül ilyen tekintetben. Ha tudod, hogy mit "gondolnak" az egyének, azaz "mindenki" egyesével egy nagy adatbázisba rakja a profilját, onnantól már nem egyénről beszélünk, hanem arról, hogy kb ismerik azt, hogy mondjuk egy háborúról hogyan vélekedik a közvélemény vagy bármi más globális dologról
Húha, nagyon fogalmi zavarban szenvedsz. Legalább a saját magad által linkelt cikket tudnád értelmezni! Ott ugyanis nem a célzott reklámokról volt szó.
Aztán, a rabszolgaságnak semmi köze a megtakarítás mértékehez, a reklám minden formája manipuláció, de egyik formája sem kényszer, stb.
A sakkozós példáddal élve te az a laikus vagy, aki sosem tudott sakkozni, de elolvasott pár cikket, ebből memorizált pár hangzatosnak tűnő szakkifejezést, és most azokat puffogtatja abban a reményben, hogy hátha valaki komolyan veszi. Azonban pechjére, mivel amatőr a témában, nem tűnik fel neki hogy kontextus és logika vagy bármilyen összefüggés nélkül teszi mindezt, ezért a blöffjének úgyse dől be senki.
Majd gyere vissza ha már tényleg megtanultál sakkozni, nem csak olvasgattál valamit a sakkról!
Ezt te írtad:
"(minél több ismerőssel minel többet lóg egy közösségi médián valaki, annál nagyobb nézettséget generálnak a reklámok, ami egyenlő a nagyobb bevétellel)"
én ezt vettem úgy, hogy a célzott hirdetésről beszélünk
Minél jobban ismernek minden egyes felhasználót, ezáltal tudják, hogy a jövőben mi lehet trending, mi az amiről egymás közt beszélnek az emberek és haslonlók annál inkább úgy tudják igazgatni a dolgokat, hogy ez az előnyükre váljon. Ráadásul mivel verseny van a tech cégek között, főleg most, hogy Kína és USA összerúgta a port, így nyilván nem akarják átadni az előnyt olyan cégeknek, akik jobb profilt alakítanak ki a felhasználójukról, sokkal pontosabb szűkebb hirdetési csoportokat tudnak eladni vagy belátást engedni a fejükbe, hogy mit szeretnének a jövőben hallani.
Ezen szabályok miatt ha valaki nem fejlődik, annál inkább lemarad a versenytársakhoz képest, és a nagy cégek nem ott fognak hirdetni, az emberek nem oda fognak járni, mivel nincs az a mögöttes érzésük, hogy "itt általában olyan cikkeket /videókat/posztokat rak elém, amit szeretek, ezáltal az oldal funabb, kevesebb az idővesztés, jobban a véleménybuborékomban vagyok tartva és így kellemesebb érzéseket vált ki az oldal". Hangsúlyozom: a legtöbb ember nem ennyire tudatos.
Szóval igenis óriási verseny van, hogy ki tudja a legtöbb adatot feldolgozni és az új adatokat minél hamarabb az előrejutás érdekében használni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!