Mi a különbség az autóban használt klíma és a szervertermi klímák között?
Üdv.
Nem tudom hogy jött ez, de a kettőt még csak véletlenül sem...
Köze nincs egymáshoz, teljesen más rendszer a kocsiban lévő az gyakorlatilag egy oda kifejlesztett mobil klíma (automitive), a szervertermeknél használt pl. split klíma annyiban kölönbözik a lakás komfort klímához, hogy azt konkrétan oda és arra a célra tervezték, többekközött állandó használatra. Az ilyen gépek a számítógépkek hőmérsékletéhez vannak optimalizálva, a bennük lévő szoftver meg külön erre a célra íródott.
Szerintem a kérdező nem a működés elvére volt kíváncsi, de ha igen akkor:
1. Az autóban használt klímágáz teljesen más mint a split rendszernél
2. Maga a kompresszor olaj szintén teljesen más az autóban mint a splitnél
3. A kompresszor felépítése sem egyezik, mivel a splitnél rotaryit használnak
Ha csak ezt a hármat nézzük, ami igen lényeges maga a kompresszor szerkezeti felépítése is különböző. Split esetében 230 voltról van meghajtva a kompresszor indirekt, míg az autó kompi a motorról van meghajtva (kuplungrendszerrel biztosítva) szíj által.
Más szóval köze nincs egymáshoz a két klíma rendszernek, mióta csak inverteres van a spliteknél végkép nem hasonlítható össze...
Ugyan a hőcsere, a kondenzáció és az elpárologtató működése hasonló folyadék-gőz, gőz-folyadék állapot szerint. De az alkalmazott anyagok és műszaki megoldások teljesen mások. A nyomáskülönbség miatt ugyan létrejön az elpárologtatás, de pl. maga a nyomás egy R134 és egy R410 rendszernél is más majdnem a duplája is lehet BAR szerint split esetében 410-el hajtva. Ha kérdést pontosítjuk és külön-külön vannak feltéve, akkor mindenkinek igaza van :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!