Meglehet nézno hogy a monitorom hány fps-t bír ha igen hogyan?
Egy PÜ-s kérdéshez írt, talán informatív válasz:
A 60Hz azt jelenti, hogy a monitor 60-szor tudja frissíteni a képet másodpercenként azaz ténylegesen 60 fps megjelenítésére képes gyakorlatban. Ha be van kapcsolva a játékokban a vsync, akkor a frame buffer kiolvasása a képernyő frissítéshez igazodik, úgymond ez egy ideális állapot...ebben az esetben ha a videokártya több fps-t tudna megjeleníteni, akkor is 60-ra korlátozódik vagyis nem kell teljes gőzzel dolgoznia. Ha nem képes tartani a 60 fps-t, akkor általában feleződik 30-ra (minden második frissítésnél olvassa ki a frame buffert).
Persze ott van az input lag jelenség azaz a videokártya által elkészített képkocka és a tényleges megjelenítés között eltelt idő, de ezen felül amikor megmozdítod az egeret, akkor annak jelet is kell továbbítani a CPU-hoz, el kell végezni a szükséges számításokat és ennek megfelelően le kell renderelni a képkockát a GPU-nak azaz ez is egy beviteli késleltetés. Ez egy nagyon gyors folyamat a gépben, de akkor is időbe telik. Itt ezresmásodpercekről beszélünk, de egyesek szerint ha hagyjuk az fps-t elszaladni a képfrissítéstől, akkor az valamit javíthat a beviteli késleltetésen (szerintem nem igazán, hiszen a monitor input lagját nem javíthatjuk fel gyorsabb renderrel, ha meg a képfissítéstől eltérően számolunk ki képkockákat, akkor elcsúszhat a kép (screen tearing jelenség). Legjobb megoldás egy magas képfrissítésű monitor és a vsync, gsync vagy freesync használata (utóbbi kettőből amelyik támogatott az adott monitoron és hardvereken).
Állítások szerint egyes játékoknál a nagyon magas fps hatására megváltozhat a játék viselkedése, ami gyakorlott játékosok számára észrevehető és számíthat valamit. Én nem tudom, de egyesek szerint a CS játékoknak különösen jót tesz a nagyon magas fps (nem látványra, hanem érzésre).
Az biztos, hogy halandó embernek, normál játékosnak bőven elég a 60fps is. Egyszer egy 100Hz-es monitort teszteltek két játékossal és az átlagos játékos nem látott különbséget, míg a gyakorlott fazon, aki sokat játszott az adott játékkal, az minden esetben meg tudta mondani, hogy most a 60 vagy a 100Hz frissítés van-e beállítva. Magyarul van észlelhető különbség. Persze, hogy ennek milyen gyakorlati előnyei vannak azt nem tudom. Egy ügyes játékos 60 fps melett is lever egy irodai egérrel felvértezve, hiába van a bénábbnál 100Hz és szipiszupi csodaegér. Versenyeknél már jobban számíthatnak az ilyen dolgok. Azért az ezred és század másodpercek elég gyorsak az emberi reakciókhoz képest.
Mint olimpián. Egy gyorsúszónak sokat számít (a rengeted edzés és az aktuális fizikai formája után), hogy milyen anyagból van a ruhája meg a sapkája és, hogy leborotválta-e a szőrét a testéről. Itt néha tizedmásodpercek döntenek a helyezésekről. Ha én úgy döntök a haverommal, hogy versenyből átússzuk a bányatavat, akkor elég nevetséges lenne ott leborotválkozni meg spéci úszódresszt húzni, hogy több esélyem legyen. Kb ugyanezt gondolom a videojátékoknál is. Nem attól lesz első sorban jobb Báluska Pistikénél mert 100Hz-es monitorja és 1 milliszekundumos jelfeldolgozású 5200 dpi-s egere van. Ez max akkor számít, ha teljesen egyforma fizikai képességeik vannak, egyformán kreatívak és egyformán ismerik a teljes játékot. Szerintem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!