Kezdőoldal » Számítástechnika » Egyéb kérdések » Hogyan telepítsem USB-ről a...

Hogyan telepítsem USB-ről a Windows 10 Home Edition x64-et?

Figyelt kérdés

Jelenleg Win7 Ultimate x64 oprendszerem van, ami mostanában "system memory dump" kékhalálozik, illetve nemkívánt "eltávolíthatatlan" programokat indít startupkor. RegCurePro-val a hibák nagy részét sikerült likvidálnom, de egyértelművé vált, hogy újra kell rakni a Windowst és akkor már érdemes Windows 10-re.


DVD meghajtóm nincs, azt a gép valamiért nem ismeri fel. Akárhogy rakom a jumpereket, vagy az van, hogy felismeri a merevlemezt, de akkor a DVD meghajtót nem, vagy pedig felismeri a meghajtót, de akkor a merevlemezt nem. Mindkettő csatlakoztatva van és Master/Slave szempontokból próbáltam jumperelni, hogy mindkettőt felismerje.


Ezen prózai okok miatt akkor gondoltam a lemezből máshol csinálok egy ISO fájlt és USB-re rárakom majd onnan indítom (A windows 7-et évekkel ezelőtt így telepítette egy ismerős akivel már nem tartható a kapcsolat). Az alaplapom UEFI, így NTFS USB-t nem fogad el bootként. Rufus segítségével a lemez képét rámentettem FAT32 rendszerben a meghajtóra, de még így se ismeri fel.


Megfordult a fejemben, hogy beviszem szervízbe, de ahhoz el kell cipelnem 2 kilométeren keresztül gyalog (plusz vonat), a gépháznak rossz a fogása és a súlya is megerőltető hosszú távon, nem bírom el. Kocsi a környéken nincs, pontosabban se jogsim se kocsim, se családnak se ismerősnek nincs kocsija, a szervíz pedig nem száll ki.


Összefoglalva: Miként telepítsem a gépemen a Windows 10-et?


2015. dec. 8. 13:56
 1/4 anonim ***** válasza:

Konkrétat én sem tudok mondani, de elvileg lehetséges, hogy a merevlemezen létrehozol egy új partíciót, majd a még meglévő Windows alól átmásolod a telepítőfájlokat erre, majd bebootolsz róla.


Viszont még nem próbáltam, szóval lehet hogy hülyeséget mondok.

2015. dec. 8. 15:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 Hintaloeteto válasza:

Nem tudom hol tart a dolog,de azért válaszolok.


Az első válaszoló ötlete jónak mondható, egy igen nehezen megoldható hibával. Odáig jó, hogy egy új partíciót létrehozunk, de utána amikor rá akarjuk másolni a fájlokat akkor az MBR (Master Boot Record, ez azt teszi lehetővé, hogy el lehessen indítani a telepítőt bootolással) nem másolódik rá a particióra, így amikor bebootolsz nem fog elindulni a telepítő.

Elképzelhető, hogy ezért nem ismerte fel az usb kulcsodat, lehetséges hogy ezért nem indult el.


A megoldás: Közel sem biztos hogy működni fog, de elméletben jó lehet. Írd ki a telepítő fájlokat usbre rufussal vagy más erre alkalmas programmal. Töltsd le az AOMEI Partition Assistant Standart Edition programot. Ez egy jónak mondható particionáló program. Miután feltelepítetted, egy olyan funkciót kell keresned ami az usb kulcsodról egy másolatot készít egy másik lemezre, particióra. Ez az partició legyen a hdd-en egy új, üres partició. Azthiszem particiómásoló a funkció neve. Ez azért más mint ha egyszerűen kijelölnéd,és rámásolnád az usbre a fájlokat, mert az a másolás nem biterol bitera történik. Ha viszont particiómásolóval csinálod akkor elvileg igen. Ez után fontos lehet ezt a particiót aktívvá tenni,ugyan ezzel a programmal. Jobb klikk a particióra és itt van egy olyan menüpont hogy aktív partició beállítása. Beállítod ezt a particiót aktívnak,majd újraindítod és ha mindent jól írtam le és ez így is működik,akkor a telepítőnek kell megjelennie.

Ha még aktuális a dolog, akkor estleg el tudom mondani érthetőbben.

2016. márc. 24. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:

Köszönöm a választ, jelenleg Windows 10 Pro x64 van telepítve, de a telepítést követően már érdekes dolgokat produkált. Mostanra már ezek a panaszok alakultak ki:


- Néha nem a felhasználói fiókom asztalára jelentkezik be, hanem egy másik, semlegesre.

- Magától átállítja a boot sorrendet a BIOSban (C: Windows SATA helyett a D: Adat HDD-jéről próbál indulni)

- Start menü - meg a tálca nagy része - nem reagál, nem nyitható meg és a képeket se hajlandó megjeleníteni

- Szétdobálja a Sticky Notes lapokat néha bejelentkezéskor, amiket elrendeztem

- Onedrive nem szinkronizál

- Kékhalál random időközönként

- Időnként lefagy


Kékhalálok feliratai:


- APC index mismatch

- Attempted execute of noexecute memory

- Bad pool header

- Critical process died

- Driver IRQL not less or equal

- Driver Overran Stack Buffer

- Event tracing fatal error

- IRQL not less or equal

- KMODE exception not handled

- Memory management

- Page fault in nonpaged area

- System service exception

- Unexpected Kernel Mode Trap

2016. márc. 24. 14:52
 4/4 Hintaloeteto válasza:

Van egy kettőre megoldás de én vírusra gyanakszok..

Ha nem a saját felhasználóba jelentkezik be, az valószínűleg azért van mert valamikor történt egy olyan váratlan leállás a géppel ami nem tett jót a géppel vagy a windowsal. Ilyenkor a windows egy új felhasználót hoz létre, valószínűleg azért, hogy a hibás, esetleg vírusos felhasználót ne töltse be mindig újra és újra, hogy ne alakulhasson ki ördögi kör. Ezt nem nagyon lehet orvosolni, érdemes mondjuk úrjahúzni.


A bootváltakozáson talán úgy lehet segíteni, hogy az egész winyót leformázod és utána felraksz újra mindent. Ez elég macerás.. Előtte próbáld meg a BCD boot editor (azt hiszem ez a neve) ezzel az MBR-t tudod szerkeszteni, törölni, stb. Ezzel vigyáznék mert ha valamit rosszúl csinálsz akkor nem fog elindulni a rendszer. Az adatok nem fognak elveszni. Az alaplappal is lehet probléma, nem tudom milyen alaplapod van, de ezzel is lehet számolni. Ha már az egész gépen nagy a katyvasz akkor a legegyszerűbb az egészet úgy ahogy van letörölni és újra az egészet. Nekem van egy 500 gbs usb-s külső hdd-m rajta egy win 8al, így a belső hddt gond nélkül le tudom formázni,mivel ez ott van a win 8 a külső hddn amit bármikor tudok használni. Ha utána is jelentkezik a probléma akkor szervíz..


A kékhalálra is csak azt tudom mondani hogy rakd újra az egeszet, minden meg fog oldódni.

2016. márc. 24. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!