Ilyen alkatrészekkel lehet CPU vagy GPU limitem? És ha igen milyen mértékben?
Processzor: AMD Fx-6300 Six Core
Videókártya: Gigabyte R9 270x
Monitor felbontása: 1366x768
Mindkétféle limited lehet teljes mértékben (sőt, egyéb alkatrészek is limitálhatják és limitálják is a teljesítményt). A futtatott programoktól függ, hogy melyik lesz. Optimális esetben minden limit egyszerre jelentkezne, de ez ugye nem megoldható, ezért szokás úgy megválasztani az alkatrészeket, hogy a legfontosabb feladatnak megfelelő hardverkomponens legyen a leghangsúlyosabb.
Például játék futtatásánál akkor kapjuk a legjobb futási minőséget, ha a videokártya limitálja a teljesítményt. Ekkor kapjuk a lehető legszebb grafikát a legjobb képfrissítés mellett.
nos tisztázni kellene már ezt a limit fogalmat..
Nem vagyok szakértője a témának, de józan paraszti ésszel átgondolva, az a limit, amikor vmelyik hardverelem több adatmennyiséget tudna feldolgozni, mint amit egy másik enged. Pl.: a videókártya képes lenne 60fps-el megjeleníteni a game-t, de a proci nem képes feldolgozni olyan sebességgel az adatokat, vagy szimplán a sávszélesség kevés így csak 40 lesz belőle. (ergo nem vagy képes teljesen kihasználni a vga-t)
A limitet kétfelől lehet megközelíteni. Az egyik az, amit te mondtál, a másik, amikor határig terheled a megfelelő alkatrészt.
Egy i5 4690 + GTX980 esetében például a játékok sebességét a videokártya fogja limitálni. Ha csak egy Pentiumot teszel a GTX mellé, akkor a processzor. i5 esetben az én megfogalmazásom él, Pentium esetben a tiéd.
Az, hogy játékoknál van egy értelmetlen felső határ (pl nem képes a vga 400fps-nél többet létrehozni adott programban) azt nem nevezném limitnek, de persze bizonyos értelemben az. (márha erre gondoltál)
Itt pedig kb pont az a kérdés, hogy az i5 és a pentium között is van élet, mint pl ez az fx 6300. Képes e olyan sebességgel továbbítani/feldolgozni az adatokat, hogy a 270x gpu-ja/memóriája ne csak pl 70%-on dolgozzon, hiszen, akkor felesleges emellé a proci mellé egy ilyen drágább kártya.
A limit nem azon múlik, hogy ki mit nevez annak. Például az is egy limites futás, amikor a töltőképernyőt nézed. Csak ott épp a háttértár elérési ideje limitálja a futási sebességet. És az a bizonyos 400fps nem az, amiről én beszéltem (az amúgy is megfoghatatlan, lehetséges CPU és VGA limitnél is).
De például nézzük meg. Azt állítod, hogy értelmetlen felső határ az a futási sebesség, amit a videokártya maximum ki tud hozni magából. Te ezt random megnevezted 400fps-nek. Ha viszont fogunk a példa kedvéért egy Witcher 3-at és az előbb említett GTX980-at, ott a legmagasabb részletesség mellett ugyanúgy VGA limiten leszel, csak 400fps helyett mondjuk 40fps-en. Ezt már neveznéd limitnek? Csak mert pontosan ugyanaz a helyzet, mint 400fps-nél, elértük azt az értelmetlen felső határt.
Na most ezt kiegyensúlyozni nem lehet, mert játéka válogatja, hogy melyik mennyire és milyen arányba termeli a CPU-t és videokártyát. Játszani pedig VGA limites beállításokon szokás, vagyis odacsavarnak minden grafikai beállítást, amíg a gép képes hozni az élvezhető sebességet.
De zárjuk le a témát ott, hogy te hardverterhelés szempontjából közelítetted meg a témát, én pedig futási minőség szempontjából. Kérdés, hogy a felhasználó a terhelési karakterisztikákban akar gyönyörködni, vagy a játékok által nyújtott audiovizuális élményben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!