Kinek mennyi fps-re van szüksége multiplayer fps játékoknál?
és most jön a vita.. úgyis belekötnek majd de tudomásom szerint:
-30tól már folyamatos a kép DE 30 feletti különbséget is látjuk és interaktív dolgokhoz hasznos is a több fps. 30 általában elég a single playerhez, a filmek általában 24fps-t használnak de pl a hobbit emlékeim szerint 2x ennyivel gazdálkodik legalábbis a mozis verzió
-ahhoz hogy 60fps felett megjelenítsd a dolgokat olyan monitor kell ami több mint 60hz-s képfrissítéssel rendelkezik..
-az előző állításommal sokan nem értenek egyet és van aki azt mondja hogy neki nem elég a 120fps neki 350 kell mer ő tisztán kilátja a különbséget 60hz-s monitoron etc (ezen lehet vitatkozni én ebben az ügyben inkább nem is foglalok álláspontot tyúk meg a tojás esete )
ezek emberfüggők de:
-moba játékokhoz legalább 60 ajánlott
-rpghez (bár játékfüggő) 30 is elég tud lenni
-fpshez minél több ajánlott igazán itt tudod kamatoztatni a 60+ fps-t
persze a versenykörnyezet már megváltoztatja a dolgokat..
Míg filmeknél az FPS teljesen egyenletes (ha rendesen van kódolva), addig játékoknál ez nem. Hiába van bármennyi is, időről-időre ez bereccen. Persze minél több van annál kevésbé érződik, ezért is tudsz különbséget tenni 30, 60 vagy 100 (ha egyáltalán képes a monitorod ennyire frissíteni), mivel ha egyenletes lenne, akkor lehetetlen lenne a megkülönböztetés.
A szűk keresztmetszet amúgy is a latency lesz, így felesleges nagyon erőltetni.
Biztosan fontos/jó az egyenletesség is, de önmagában nem elég. 30 beretvaéles (elmosódás mentes) képkocka másodpercenként nem elég gyors mozgású jelenetekhez (de már tolerálható)...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!