"bottleneck" mit jelent hardveres téren?
Mondjuk úgy, hogy a leggyengébb láncszem. A szűk keresztmetszet.
Tegyük fel, van egy géped, erős VGA, sok és gyors RAM-ok, de a CPU teljesítménye miatt nem fut megfelelően az adott program. Ekkor van CPU bottleneck. Hiába lenne bőven elég a többi hardver az adott programhoz, CPU limitről van szó. Tehát a CPU visszafogja a gépet, pl. nem hajtja ki a GPU-t.
Persze olyan is lehet, hogy a GPU fogja vissza a gépet adott alkalmazásnál. A pl. a CPU csak 10-20%-on van terhelve, a GPU pedig a program milyenségéből adódóan 100%-on van terhelve és lassú a program.
CPU limit lehet pl. olyan alkalmazásnál, ahol rengeteg fizikai, vagy más számítás van, eközben grafikailag nem olyan megterhelő. BeamNG egy jó példa erre, a softbody fizika iszonyatosan CPU igényes, egy gyenge CPU + erős VGA páros mellett lassú lesz. Minecraftot is idetehetném (ha nincs shader mod, meg más egyebek)
Köszönöm a remek választ!
Ment a zöld pacsi!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!