Kezdőoldal » Számítástechnika » Egyéb kérdések » 24 képkocka (fps) az már...

24 képkocka (fps) az már folytonos és digitális képeket kb csak ennyit tud feldolgozni az agy, akkor miért kell sok fpsnek lenni játékokban?

Figyelt kérdés

Vagy ez nem így van?

Elmagyarázhatnátok.

Mert én pl havernál nem volt bekapcsolva a fraps és a konfigját tudva és rá nézésre, tapasztalataimra én azt mondtam 100 biztos van.

Mikor bekapcsolta a frapszot 28-35 között volt.

Hát nem kicsit lepődtem meg rajta mikor évek (10 éve már biztos) nézem az fps számlálót és ilyen kevés volt neki.

Többet én sem kapcsoljam be? :D

Ha számít neki tft és kb minden gémnél 1158x864 es felbontás fölött tolja jóval.

Én pedig crt és 1024x768.



2014. márc. 4. 00:36
 1/5 soccerway ***** válasza:
Az a folyamatos amit annak látsz, nekem pl mostanában játékoknál 60fps ami jó alatta látom hogy szaggat. Filmeknél viszont nem zavaró a 24 körüli képkocka. Régen még DOS-os időkben emlékszem hogy 30FPS a játékoknál olyan folyamatos volt mint most 60.
2014. márc. 4. 00:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

Ha hirtelen ugrik le azt én is észre veszem.

Pl 100-35re de utánna ha 35marad sem zavaró de ha ugrál az nagyon tudd zavarni.

2014. márc. 4. 00:51
 3/5 anonim ***** válasza:
100%
Nagyon egyszerű. Filmeknél minden egyes képkocka között ugyanannyi idő telik el. A teljesen homogén 24fps nézhető. Játéknál az egyik képet ennyi, a másikat annyi ideig tart kirenderelni. Ha állandóan ugrál 23,9552855 és 24,8554558 között, azt már az agyad érzékeli. A valóságban meg még ennél is jóval több a szórás.
2014. márc. 4. 01:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
A szem feldolgozó képességét nem lehet fps-ban mérni. Ha egy tárgyat gyorsan mozgatsz a szemed előtt, akkor az elmosódik. Ha minden egyes képkocka borotvaéles lenne, akkor 24 képkocka nem elég a folytonos érzékeléshez egy gyors jelenetnél viszont motion blur hatással sokat lehet ezen javítnai. A filek képkockái sem borotvaélesek, főleg gyorsabb eseményeknél azaz itt is az elmosódás segít folyamatosnak látni. A mai játékokban is egyre több a motion blur hatás. Ha minden képkocka éles, akkor egy gyors jelenethez kell minimum 30 fps, de még akkor is látszik különbség a 60 fps javára. 60 fps felett már nem igazán látni különbséget.
2014. márc. 4. 04:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Miközben olvastam az első hozzászólásokat, már megfogalmazódott bennem amit végül az utolsó h.szóló le is írt.


Egyébként ha a képen nem pásztáz, nem mozdul a szemed oldalra, hanem mindig csak egyetlen pontra néznél, akkor 16 kép/sec is elég lenne a folyamatos mozgás látványához.


Viszont egy mozgó videó anyag nézése közben u8gyanúgy pásztázunk, mint a valóságban, csak itt a képernyő szélei között. Ilyenkor a ritkábban megjelenő és ott álló képeknél azt látjuk, hogy ott áll egy kép, miközben a tekintetünk tova siklik az adott álló kép részen de néhány század sec ideig azonos kép tartalmat látunk.


Aztán látunk egy rövid ideig egy másik képet, ami az útja során csak helyenként, bizonyos út megtétele után változik. Ezt az időnkénti kép váltást az útja során már látja a szemünk. Nem, is beszélve arról, hogy a képkockát ha csak egy nagyon rövid pillanatra villantjuk fel, akkor sokkal élesebbnek látszik, min amikor folyamatosan fény éri, mert a mozgás elmossa a látvány részleteit.


-


Gopndoljunk el egy diszkóban a vakufény stroboszkópot. Ott sem azt lájuk, amit folyamatos fénynél, hogy lassan és szinte egybe mosódottan hullámzik a tömeg, hanem minden villanásnál mit egy befagyasztott fotót látunk a folyamatos mozgásból.


Ha a villogás sebessége olyan sűrű, hogy a szem gyors pásztázása mellett is nagyon közel jelennek meg látszólagosan a képkockák, akkor minen felvillanásnál egy élesebbnek tűnő képet fogunk látni, szemünkkel való pásztázáskor is.


-


A régi 24 képkocka/sec film továbbítású film vetítőknél ezt úgy oldották meg régen, hogy egyszer megszakította a fény sugarat a vetítőben lévő lap a film kocka továbbítása alatt. (máltai keresztnek nevezték mert arra hasonlít) Aztán ugyanannál a kép kockánál még egyszer megszakította a fényt és csak utána továbbította a filmet egy képkockával. Így lett a 24 fps sebességből 48 fps, ahol a kép tartalom marad csak a fényt szakítják meg közben még egyszer.


A 16 fps sebességgel működő házi felvevőknél is így volt, de annál a 16 fps-t duplázták meg 32-re a közben még egyszer megszakított fénnyel.


Az LCD tv képernyőjén is ehhez hasonlóan hozzák létre a 200 és 600! fps látszólagos sebességet az egyszerűbb módszer szerint. Amit sugároznak anyagot, az csak 50fps-nek felelne meg a tv szabvány szerint.


Viszont a komolyabb és jóval drágább készülékeknél egy processzor elemzi az előző és aktuális képet (vagy aktuális és következőt) és abból kiszámolja a közbenső kép kockákat, így meg tudja jeleníteni valóságszerűen amit látnunk kellene, hiszen az csak kicsivel tér el egymástól.


Az egyszerűbb megoldás is sokat jelent a pásztázó szemnek a villogás látszatának a csökkentésében.

2014. márc. 4. 15:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!