Mondanátok néhány jó modellező programot egy amatőrnek?
Ha "művészi hajlamaid vannak" akkor ZBrush. (usb rajztábla kifejezetten ajánlott)
Sok RAM-ot eszik de fantasztikus amit egyesek képesek alkotni vele.
Nézz sok youtube tutorial-t vagy keress neten és nagyon élvezheted ha belelendülsz.
Sketchup is ott van ez már egy kicsit eltolódik a gépészet felé. Egy magyar youtube-os "roppcsi" sokat foglalkozik vele. Szerintem szívesen segít ha van kérdésed csak mond, hogy "GG16"küldött. :D
Majd a szokásos gépészeti alapok:
Cad
Catia
Inventor
Amit gépészmérnököknek is oktatnak.
Ezekhez már azért komoly alapismeret és műszaki rajz tudás kell.
Remélem segítettem!
Szép estét!
Ilyen, hogy modellező program talán nem is létezik, egy modellel magában sok mindent nem lehet kezdeni. Így egy olyan programnak se lenne sok haszna amivel csak modellezni lehet.
A modellezéstől a végeredményig rengeteg tennivaló van, legyen a cél egy álló vagy mozgókép. Gondolok itt a textúrázásra (ezen belül UV, shader, textúrafestés stb..), bevilágításra, kamerakezelésre, kompozícióra, renderelésre, utómunkákra. Ezeken kívül még kell egyfajta szemlélet is és persze egy szint fölött bizonyos fokú művészi orientáció. Ismerek embereket akik már 5-6 éve nyomják ugyan azt a színvonalt és igazából nem is nagyon akarnak fejlődni. Persze saját maguk szórakoztatására lehet hogy ez megfelel, viszont nagyon elismerésekre se kell számítani.
Ha műszaki modelleket akarsz készíteni az megint teljesen más téma, azok a modellek a műszaki rajzokat szolgálják, szép látványt nehéz belőlük csinálni.
A pénzkeresésről:
Egy értékelhető szintet elérni legalább 3-4 év és itt tényleg kemény tanulásra gondolok. Munka mellet kb. lehetetlen. Volt időszak amikor napi 6-10órát is töltöttem a 3dsmax mellett és így lassan 8év tapasztalattal a hátam mögött, már kevés dolog van amire legalább ötletem ne lenne. Gondolok itt első sorban az állókép témára és a látvány célú megközelítésre. Szóval elég esélytelen a téma.
Műszaki szempontból más a megközelítés. Egy gépészmérnöki diplomával be lehet kerülni olyan helyekre, ahol egy 2-3 órás munkán elvagy egy hétig, közbe megiszol napi 5 liter teát vagy kávét és viszonylag tisztességes fizetés mellet azt hiszed hogy értesz valamihez. Főleg kisebb vállalkozásoknál ez teljesen elfogadott. Itt tényleg csak a modellezéshez kell érteni valami minimális szinten, rádobsz valami random méretezést, persze úgy, hogy a szakmunkásoknak legalább 1-2 órát el kelljen tölteni a kiadandó mértek számolásával és egyéb dolgokkal. Ha az egyetemen sikerül valahogy kiseftelni a diplomát, ez egy járható út. Mint említettem, főleg kisebb cégeknél. Komolyabb helyeken, egy bizonyos szint felett ez persze nem megy, de ez már nem a modellezés témakör.
A programokról annyit, hogy nincsenek nagyon kezdő meg haladó szintű programok. Olyan van amivel lehet dolgozni meg amivel nem. Mindenféle korlátolt sufni cuccokra szerintem kár időt vesztegetni, avval nem leszel előrébb. Legalábbis ez az én véleményem.
Pár program amire érdemes ránézni:
3dsmax
Blender (ingyenes)
Maya 3D
Softimage
Mudbox
Zbrush
Inventor (műszaki)
Creo (műszaki)
CATIA (műszaki)
Solidworks (műszaki)
Ezek, mint írtam komplex programok, a modellezés csak egy töredék részüket képzi.
Egyébként rengeteg anyag van az interneten a témában, akár a modellezésre, a látványtervezésre, vagy a műszaki témára gondolunk. Ez pl egy jobbféle honlap pl.: [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!