A PS4-milyen grafikai berendezéssel lesz?
Ami még fontos, hogy a Ps4 (és a box is) GPU helyett APU -t használ, aminek a lényege, hogy a cpu és a grafikus vezérlő egyazon sziliciumlapkán helyezkedik el, közös memóriát használva, ami összességében brutális erőforrást jelent. Akármilyen erős is a kártyád borzalmas késleltetéssel érnek el az adatok a cpu és a gpu között, amit a kártya nyers erővel próbál meg kompenzálni, illetve mindenféle trükköket használnak. Ezen túl pc -n az a grafikus api -k azok soklépcsős felépítése miatt 10-100x sebességkülönbséget jelentenek egy alacsony szintű univerzális api-hoz képest, ami konzolon az egységesség miatt elérhető. Az apu a közös névtér miatt ráadásul olyan fícsöröket tesz elérhetővé ami hagyományos gpu&cpu párossal nem megoldható, vagy borzalmasan erőforrásigényes.
Jelenleg éppen ez az architektúrális és api szintű különbség miatt ha ezeket kihasználják majd a játékok ott tartunk, hogy a jelenlegi felépítés mellett a pc-s játékok nem tudnák egy egyszerű port esetén azt a számítási kapacitást adni ami kellene hozzá.
Persze attól nem kell félni, hogy nem jönnek majd játékok pc-re, csak idő amíg pc-n is elterjednek az apu alapú rendszerek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!