Valami jó játék?
A Nemzetek egy ingyenesen játszható, fórum-alapú online stratégiai játék, amelyben a játékosok egy-egy európai ország élén igyekeznek szembenézni egy poszt-apokaliptikus alternatív jelen kihívásaival. Ebben a világban a hidegháború nem maradt hideg, és a világ csak mostanság kezd magához térni a sokkból. Az országok lassan kilábalnak az anarchiából, kormányokat alakítanak, újjászervezik gazdaságukat, hadsereget állítanak fel, és ki tudja, talán még szomszédjaik határait is elkezdik méregetni…
A Nemzetek más online stratégiai játékhoz hasonlóan egy ország irányításának számos aspektusát megjeleníti, a gazdaság fejlesztésétől a kémkedésen át a hadseregépítésig, ugyanakkor a legtöbb ilyen játéknál jóval nagyobb hangsúlyt helyez a játékosok közti interakciókra és diplomáciai kapcsolatokra.
A játék két fő „dimenzióban” zajlik. A diplomáciai és politikai élet a fórumon folyik, valós időben, a fórumalapú szerepjátékéhoz hasonló rendszerben. A játék működtetéséért felelős adminok irányítása mellett itt nyílik lehetőség a többi nemzettel való kapcsolattartásra, ami a játék egyik (sőt, talán a) leghangsúlyosabb eleme. Ennek egyik legfőbb tere az ENSZ, ahol a játékosok egyenlő félként, a világ nyilvánossága előtt vitathatják meg a nemzetközi közösséget érintő ügyeket. A kétoldalú, de még mindig nyilvános kapcsolattartásra a nagykövetségek szolgálnak, míg a privát üzenetek rendszere alkalmas a titkos diplomácia lebonyolítására. A játék további fontos eleme a média: minden játékos saját sajtóterméket vezet a fórumon, amin keresztül folyamatosan tájékoztatja a világot saját országának történéseiről, illetve a külvilág különféle eseményeivel kapcsolatos véleményéről. A katonaság és a titkosszolgálatok irányítása szintén a fórumon történik, az egyes országok mások elől rejtett, privát topicjában.
A játék másik fő „felülete” valójában egy Excel-táblázat, amit az adminok készítenek el, és ami megjeleníti a nemzet főbb társadalmi, gazdasági és katonai mérőszámait. A játékosok a táblázat kitöltésekor fejleszthetik országuk gazdaságát és haderejét, gondoskodhatnak városaik megfelelő ellátásáról, támogathatják a kultúrát, és beállíthatják a különféle adónemek és támogatások mértékét. A táblázatot végül körváltás előtt fel kell tölteni az ország privát topicjába, amit aztán az adminok körváltáskor frissítenek, jóváírva az előző körbéli lépéseket, projekteket és fejlesztéseket. Ez a rendszer ugyan kezdetlegesebbnek tűnik más, weben futó MMO stratégiai játékoknál, ugyanakkor kiváló tervezhetőséget, a választható lehetőségek és stratégiák széles skáláját, valamint nagyfokú rugalmasságot biztosít a játékosok számára. A játékot egyébként – a világégés következtében – valamennyi ország azonos adatokkal kezdi, így a nemzetközi rangsor csak a ti ügyességeteken múlik.
A Nemzetekben nincs a szó szoros értelmében vett, egyféleképpen értelmezett „győzelem”, hiszen annak rengeteg jelentése és aspektusa lehet – katonai hegemónia, gazdasági fölény, diplomáciai vezető szerep, vagy mindezek együtt. Ugyanakkor minden játékos rendelkezik bizonyos, az adminok – és rajtuk keresztül az általa irányított nemzet közvéleménye vagy vezető körei – által kitűzött célokkal, amelyek teljesítése vagy elhanyagolása bizonyos következményekkel járhat az országra nézve. Az ezek eléréséhez vezető stratégia viszont csak rajtad múlik: kifinomult mintademokrácia? Militáns katonai diktatúra? Egy újabb szocialista kísérlet? A játékban a lehetőségek szinte korlátlanok.
A Nemzetek belső órája a fél-egy órás körökre épülő játékoknál némileg lassabb: a körváltások itt körülbelül kéthetente mennek végbe, míg a fórumon zajló diplomácia a játékosok napi időbeosztásához és reakcióidejéhez igazodik. Mindez lehetővé teszi, hogy ritkább jelenléttel, akár csak egy-két naponta bejelentkezve is teljes értékű játékot folytathassunk, vagyis senkinek sem kell félnie attól, hogy iskola vagy munka közben, illetve az éjszaka folyamán kifosztják vagy lerombolják az országát. A játék filozófiája általában is nagyobb hangsúlyt helyez az együttműködésre, vagy a burkolt, diplomáciai manővereken és titkosszolgálati akciókon keresztül történő rivalizálásra, mint a nyílt fegyveres konfliktusokra, bár természetesen utóbbiak kirobbanása sem zárható ki egy ilyen veszélyes világban. Ugyanakkor a nemzetközi politika folyamatosan változó és alakuló közege az aktívabb, a nagyobb energiát és több időt befektetni hajlandó játékosok számára is élvezetes és változatos játékmenetet kínál. A valódi nagyhatalmi státusz elérése és megtartása, vagy a különféle szövetségek valamelyikében való részvétel pedig értelemszerűen viszonylag aktív játékot igényel. Ezen felül bizonyos fokú előnyt jelenthet a nemzetközi ügyek, a politika, a gazdaság, a földrajz és a történelem iránti érdeklődés is, a játékban való részvétel egyetlen igazi feltétele azonban a magyar nyelv többé-kevésbé helyes ismerete. Ennek birtokában szeretettel várunk mindenkit, aki kipróbálná magát a Nemzetek által kínált szerepben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!