Kezdőoldal » Számítástechnika » Egyéb kérdések » Régen hogyan lehetett szétlőni...

Régen hogyan lehetett szétlőni a tv. T a nintendoval?

Figyelt kérdés

volt egy jatek ahol egy fegyverrel lehetett loni a kacsakat...

az oreg tv.k hogyan voltak kepesek fogadni a jelet?

ma is mukodne egy led tv.n vagy lcd ?ma miert nincs eltrejedve a sima call of duttyknal az ilyen megoldas (pc.s)


2012. máj. 19. 00:40
 1/5 anonim ***** válasza:

"A fénypisztoly csövében található egy fotodióda (vagy fototranzisztor). Ez képes érzékelni a képernyő által sugárzott fényt. Ezenkívül található még a pisztolyon egy ravasz, így a fotodióda és a ravasz állapota együttesen szolgál a játék vezérlésére.


Ezzel egyidőben a gép jeleket kap a képernyőt vezérlő elektronikától is. Ha ismeritek a TV (vagy más katódsugárcsöves kijelzők) működésének alapjait, tudjátok, hogy egy elektronsugár pásztázza végig a képernyő vízszintes sorait balról-jobbra, majd kikapcsol, és visszafut bal szélre - ezt hívják horizontális visszafutásnak. Amikor a sugár eléri a képernyő alját, a bal felső sarokba tér vissza - ez a vertikális visszafutás. A vezérlő jeleket küld a konzolnak minden horizontális és vertikális visszafutásnál, így ezekből, meg a képfrissítési frekvenciából meg lehet állapítani, hogy éppen hol jár az elektronsugár.


Alapvetően két technika létezik annak a megállapítására, hogy a fegyver a célpontra irányult-e a ravasz meghúzásának pillanatában.


1. A ravasz megnyomására a gép elsötétíti a képernyőt, majd csak a célobjektumot rajzolja ki fehér színnel. Ha a fénydióda sötétet érzékel az első, de világosat a második vertikális visszafutás jel alatt, akkor eltaláltad a célt. (megj.: Mivel ez az egész két vertikális visszafutás alatt történik, az elsötétítést és a fehérrel kirajzolást valószínűleg nem fogod észrevenni, hiszen az 50Hz-es TV-n összesen 2 frame (=négy vertikális visszafutás) esik ki. Ezzel együtt ha sűrűn nyomkodod a ravaszt, bevillódzhat a kép szerintem. Arról nem is beszélve, hogy ez csak akkor használható, ha mindössze egy célpont van a képen. - GH)


2. A gép elsötéti a képernyőt, majd elkezdi az egészet befehéríteni. Mivel megkapja a horizontális és vertikális visszafutások jeleit, és közben figyeli, hogy a fotodióda mikor érzékel először fényt, tudni fogja, hogy melyik sorra céloz a pisztoly. Mindeközben számolja az előző horizontális visszafutás óta eltelt időt is, és ez a horizontális visszafutás frekvenciájának ismeretében megmondja, hogy az adott soron belül hova mutat a fegyver csöve. (megj: Valószínűleg ezt használják a mai játékok. Akárhány célpont lehet, és csak egy frame esik ki (az is tiszta fehér lesz, ami felfogható egyfajta "torkolattűz" effektnek)."

2012. máj. 19. 00:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

köszi szépen :D

és nemt tudod ez a "mai" ledes vagy lcd.s tv.knel is mukodhet?

valmint hogy hogy miert nem hasznaljak ezt egy pc.s jateknal...lenne egy fegyver mint psp,xboxon a kar es azzal lehetne jatszani pl. call of duty vagy hasonlo jatekokat

2012. máj. 19. 14:56
 3/5 anonim ***** válasza:

PCn azért nem használják, mert ott teljesen pontos az egér, wiin olyan megoldás van, hogy bal kézzel az analóggal mész, jobb kezedben a wiimoteal a TVre célzol mint a fénypisztollyal, kis megszokás után jobban lehet irányítani úgy mint gamepaddal, de még mindig nem olyan pontos mint bill-egérrel pcn.

Mintha valahol írták volna hogy ps3mon is már átvették ezt a PS moveal.

2012. máj. 20. 18:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
működhet bár lehet nagy hz-t nem érzékel és most amúgy is "divatosabb" lett a kinect
2012. máj. 20. 23:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
56%
LCD tv-n nem működik, kipróbáltuk. Mellesleg már régebben is gondolom nem csak én jöttem rá ,hogy a fényt érzékeli, így a kacsavadász játékban a legkönnyebben úgy tudtál csalni hogy a villanykörtére állítottad rá a pisztolyt, úgy mindig találatot jelzett.
2015. máj. 21. 08:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!