Régen hogyan lehetett szétlőni a tv. T a nintendoval?
volt egy jatek ahol egy fegyverrel lehetett loni a kacsakat...
az oreg tv.k hogyan voltak kepesek fogadni a jelet?
ma is mukodne egy led tv.n vagy lcd ?ma miert nincs eltrejedve a sima call of duttyknal az ilyen megoldas (pc.s)
"A fénypisztoly csövében található egy fotodióda (vagy fototranzisztor). Ez képes érzékelni a képernyő által sugárzott fényt. Ezenkívül található még a pisztolyon egy ravasz, így a fotodióda és a ravasz állapota együttesen szolgál a játék vezérlésére.
Ezzel egyidőben a gép jeleket kap a képernyőt vezérlő elektronikától is. Ha ismeritek a TV (vagy más katódsugárcsöves kijelzők) működésének alapjait, tudjátok, hogy egy elektronsugár pásztázza végig a képernyő vízszintes sorait balról-jobbra, majd kikapcsol, és visszafut bal szélre - ezt hívják horizontális visszafutásnak. Amikor a sugár eléri a képernyő alját, a bal felső sarokba tér vissza - ez a vertikális visszafutás. A vezérlő jeleket küld a konzolnak minden horizontális és vertikális visszafutásnál, így ezekből, meg a képfrissítési frekvenciából meg lehet állapítani, hogy éppen hol jár az elektronsugár.
Alapvetően két technika létezik annak a megállapítására, hogy a fegyver a célpontra irányult-e a ravasz meghúzásának pillanatában.
1. A ravasz megnyomására a gép elsötétíti a képernyőt, majd csak a célobjektumot rajzolja ki fehér színnel. Ha a fénydióda sötétet érzékel az első, de világosat a második vertikális visszafutás jel alatt, akkor eltaláltad a célt. (megj.: Mivel ez az egész két vertikális visszafutás alatt történik, az elsötétítést és a fehérrel kirajzolást valószínűleg nem fogod észrevenni, hiszen az 50Hz-es TV-n összesen 2 frame (=négy vertikális visszafutás) esik ki. Ezzel együtt ha sűrűn nyomkodod a ravaszt, bevillódzhat a kép szerintem. Arról nem is beszélve, hogy ez csak akkor használható, ha mindössze egy célpont van a képen. - GH)
2. A gép elsötéti a képernyőt, majd elkezdi az egészet befehéríteni. Mivel megkapja a horizontális és vertikális visszafutások jeleit, és közben figyeli, hogy a fotodióda mikor érzékel először fényt, tudni fogja, hogy melyik sorra céloz a pisztoly. Mindeközben számolja az előző horizontális visszafutás óta eltelt időt is, és ez a horizontális visszafutás frekvenciájának ismeretében megmondja, hogy az adott soron belül hova mutat a fegyver csöve. (megj: Valószínűleg ezt használják a mai játékok. Akárhány célpont lehet, és csak egy frame esik ki (az is tiszta fehér lesz, ami felfogható egyfajta "torkolattűz" effektnek)."
köszi szépen :D
és nemt tudod ez a "mai" ledes vagy lcd.s tv.knel is mukodhet?
valmint hogy hogy miert nem hasznaljak ezt egy pc.s jateknal...lenne egy fegyver mint psp,xboxon a kar es azzal lehetne jatszani pl. call of duty vagy hasonlo jatekokat
PCn azért nem használják, mert ott teljesen pontos az egér, wiin olyan megoldás van, hogy bal kézzel az analóggal mész, jobb kezedben a wiimoteal a TVre célzol mint a fénypisztollyal, kis megszokás után jobban lehet irányítani úgy mint gamepaddal, de még mindig nem olyan pontos mint bill-egérrel pcn.
Mintha valahol írták volna hogy ps3mon is már átvették ezt a PS moveal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!