Számítógépstressz! Hogyan leszel úrrá rajta?
Én "informatikai frusztráció"-nak hívtam, míg aztán rátaláltam a "számítógépstressz" fogalomra.
Itt van róla pár mondat: [link]
Higgadt, józan pillanatainkban természetesen magunk is nevetségesnek találjuk az informatikai eszközök alulműködése által létrejött frusztráció által kiváltott hisztériánkat, de mégis valós problémáról van szó. És nem elsősorban a lassúságra gondolok, amin a legtöbben lovagolnak, mivel az még bekalkulálható tényező egy munkafolyamat során. A legrosszabbak azok a dolgok, amikkel szemben átéljük a teljes tehetetlenség érzését. Ilyenek a lefagyások, összeomlások, reménytelen papírelakdások, okvetetlenkedő és dolgozni nem akaró printerdriverek, egyszerű ám hála a számítástechnikának, megoldhatatlan feladatok és mindeközben a teljesítési kényszer okozta stressz.
Amikor időre ki kell nyomtatni valamit és a nyomtatóban folyamatosan elakad a papír. Na nem 100%-ban, hogy megnyugodjunk: rossz a gép, amíg szakember nem látja, addig nem lehet rajta dolgozni, mert ez egy élhető "kifogás" lenne. Nem. Arra gondolok, amikor a nyomtató viszi a papírt, már azt hiszed rendben minden, amikor elkezd elakadni. Aztán újra elakadni, az idő sürget, már örömmel konstatáltad, hogy hamar kész leszel, a határidőt is tudod tartani és rájön a hoppáré a gépekre. Ezek a lehető legválogatottabb "mörfitörvény-közhely" előfordulásúak. Ügyfél ül melletted és folyamatosan lefagy a program, egyedül vagy egy munkára, időre ki kéne nyomtatni, állandóan elakad a papír. Be akarsz írni valahová egy online felületen, hát richtig nem fogadja el azt a biztonsági kódot, ami a lapon szerepel és legtöbbször olvashatatlan. Kedvenceim azok a hibaüzenetek, amik nem szolgálnak indokkal, nem szolgálnak választási lehetőséggel, pusztán közlik, hogy lóf.... a s.....be és kész, Te maximum egyetérthetsz vele egy "OK" megnyomásával. Nyilván mindenkinek ismerősek ezek a dolgok és a hasonló jelenségekről könyvtárnyi irodalmat lehetne írni. Az ember az eszével tudja azt is,hogy a hiszti, a dühroham felesleges, adott esetben "nőjjmáfel" típusú ítélkezéseket szülhet a többi emberben. Mégis érdekelne, ki hogy vezeti le az informatikai frusztrációt, a tehetetlenség megélésével járó computerstresszt?
Igen nálam is elő szokott ilyesmi fordulni
Főleg mikor más gépét javítom (szerencsére az itthoni gépem elég gyorsnak mondható)
De mikor egy pIV gépet javítok, Telepítek amiben csak 512 RAM van néha hajlamos vagyok elfelejteni hogy az a gép lassú és nem olyan gyors mint az otthoni
ekkor jönnek a lefagyások és a jól megszokott "Alkalmazás nem válaszol" jelenségek
Ilyenkor kicsit összeszedem a gondolataimat és megpróbálok optimistán hozzáállni és türelmesen várni, nem kapkodni
Ez főleg akkor nehéz mikor valamivel határidőn belül kész kell lenni és folyamatosan nézem az órát -Te jó ég 1 órán belül jönnek a gépért és még sehol nem tartok :D
Lehet hogy nem egyről beszélünk szerencsére a nyomtatókkal még nem gyűlt meg a bajom de igen nem egyszerű dolog :D
Itthon ezzel nincs bajom: nem használok Windost. :D
Ellenben az irodában elég gyakran előjön és néha nehéz visszafogni magam.
Tegnap épp amiatt rágtam be, hogy minden hülye Outlookban írja azt az üzenetet, amit nekem HTML-ben kellene publikálnom. Persze az Outlook telebassza csomó fölösleges formázással, amit egyesével kell kiírtanom, hogy végre úgy nézzen ki, ahogy kell. Ilyenkor kinyírnám az összes M$ programozót, meg azt is, aki Outlookban ír meg egy szöveget, amit rendes HTML editorban kéne (és nem, nem lehet rákényszeríteni, mert főnöknek nem ugatunk be).
Másik kedvenc dolgom a nyomtató. Egyrészt a HP amilyen jó nyomtatókat gyárt olyan szar drivereket ír hozzá. Az egész driver fejlesztő csapatot rég likvidálni kellene. Ugyanúgy azokat is, akik a windows nyomtatókezeléséért felelősek, mert még a win7 is képtelen normálisan kezelni a hálózati nyomtatást...
Egy csomó fölösleges stressztől kímélné meg magát mindenki, ha végre leszoknának a microsoft szoftverek kényszeres használatáról...
Értem én hogy számítástechnika.
De ez is egy eszköz és ezt is ember csinálta.
Eltörhet a kalapácsod nyele is,
Kitörhet a ceruzád hegye
illetve bármilyen más eszköz tönkre mehet bármikor (egyéb gépek is, motor...)
na és mindegyiknél lehet frusztrációd streszed ha folyamatosan eltörik, hibás stb...
szóval remélem érted mire gondolok
általában egy optimálisan öszeválogtot megbizható új és garanciális számítástechnikai eszköz rendeltetés szerü és hozáértö használat melet igen csak nagyon ritkán vet fel problémákat, munkahelyeken meg van egy két szakember is általában akik a hibát elhárítják.
Tudom hogy szükös anyagi,keret miat (akár cégnél is) nem hozáértö választás öszerákás és telepítés, nem megfelelö használat miat sok gond lehetséges
viszont 100%os gyártói hiba ugy 5% os sincs szerintem.
.
mivel,kérdésböl adódóan pszichológia és lelki dolgokra lehetsz kiváncsi igy "rosz a kategória"
persze tudom hogy it töben irhatnak hozá közeleb álók de szerintem aki gyakorizik az tud ilyenekröl irni
igen én is de utálom hogy 1nap alat 10szer halt be a nyomtatóm,, már pszichológuson gondolkodok... :)
Magam is úgy gondolom, hogy ha lenne "pszichológia" rovat én nem csak az a fránya "önismereti kérdések", akkor ott lenne a helye. Azért írtam ide, mert végülis számítógépes téma.
Ami a szakszerűen összerakott és működtetett témát illeti, az nagy vonalakban igaz is, a szar az például, hogy én egy egykori kis családi vállalkozás digitális kisnyomdáját működtetem. Tehát a printelés, ami nálunk "termelési célú nyomtatás" az a fő tevékenység, nem csak ügyviteli dolog. Csak az én kezem közötti nyomtatás által, épp néztem a napokban, hogy az elmúlt évek során több, mint 9 millió(!) A/4-es oldalnak megfelelő mennyiség nyomtatását menedzseltem le. Na itt még néhány hibaezrelék is jelentős hajtépést és ősz hajszálat tud okozni :)))
hát igen értem :)
de amire rávilágitotam hogy ez bármivel lehet igy
sok probléma mentes évet kivánok:P
több millió lap az nem semmi:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!