Garanciás gép bevizsgálásáért miért kell fizetni?
Sajnos nincs olyan ismerős, csak ötletelni tudunk ,hogy mi baja lehet, pl táp, alaplap, stb Úgy néz ki kénytelen leszünk kifizetni, mert azzal se vagyunk beljebb, ha másik boltban megnézetjük, hogy mi baja.
Csak arra lennék kíváncsi, hogy mennyire általános dolog ez a pénkérés, és szabályos-e?
Először is a kérdésfeltevőnek: a garancia vonatkozik a munkadíjra is, ha neked felszámolnak munkadíjat hívd a fogyasztóvédelmet, de valószínű elég csak megemlíteni, hogy hívni fogod őket és már nem fognak tovább pampogni.
Illetve mi az hogy a "hibát nekik kell megkeresni" ???
A hiba megvan, a gépet nem lehet bekapcsolni ez a hiba. A hiba FORRÁSA/OKA már az ő problémájuk.
Másodszor a kedves válaszolónak is írnék. Ez is tipikus magyar hozzáállás, hogy leragasztják a gép hátulját és ha feltéped azt mondják nem érvényes a garancia -->> baromság. Fogyasztóvédelem szintén.
Ő nem teheti rá a saját matricáját semmire ezzel a szöveggel, 1 asztali PC bővíthető, fejleszthető, ha megkérdezed a boltost, vásárláskor hogy lehet-e később fejleszteni a gépet biztos, hogy IGEN lesz a válasz (ezért is írnak le minden slotot stb. a leírásban, a ház "leírása" is megmondja hágy 5.25-ös 3.5-ös hely van benne stb.) tehát ha bővíted, vagy csak bármilyen okból szétszeded (pl. takarítás, vagy pl. 1 USB zsinórt hátulról előre akarsz kivezetni), akkor RENDELTETÉSSZERŰEN használtad, így a garancia él. A hülye matricájuk nem jelent semmit. Ha mégis erre hivatkoznak -> fogyasztóvédelem.
Azért van némi árnyalata a dolognak. Ha úgy mentél be, hogy ajánljanak neked egy konfigurációt, akkor lehet, hogy valójában te alaplapot, memóriát, processzor, merevlemezt, házat vettél. Külön-külön termékként, külön-külön garanciával. Ha pl. az összeszerelésért anno pénzt kértek, akkor biztosan ez a helyzet. Ebben az esetben valóban külön-külön élnek a garanciák a különböző összetevőkre, és ebben az esetben elméleti szinten jogos, ha a bevizsgálásért pénzt kérnek.
Ha viszont te bementél a boltba, és ráböktél egy árlistában levő konfigurációra, komplett gépre, akkor ott a garancia lehet, hogy az egész gépre vonatkozik, még akkor is, ha esetleg kérted valamelyik alkatrész módosítását.
Érdemes megnézni mi van a számlán. Ha egy darab számítógép van, akkor jogosan arra vonatkozik a garancia. Ha a számlán több alkatrész van felsorolva, akkor már lehet, hogy a boltnak van jogilag igaza, még ha nem is túl etikus azt, amit csinálnak.
Persze érdemes a fogyasztóvédelmet is meglebegtetni nekik, hátha hajlandóak inkább letekinteni pár ezer forinttól, csak hogy ne legyen zűr az ügyből. Persze lehet, hogy ennek ellenére is kérik a bevizsgálási díjat.
(Hozzáteszem, nem vagyok jogász, csak próbálok logikusan gondolkodni.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!