Jpg-ből 3D-s vagy térbeli kép?
nincs
lézeres levilágítással, az eredeti objektumot vagy személyt, akkor kapod a legélethűbb 3D képet, amit akár holografikusan ki is vetíthetsz.
Van rá mód.
Én 3D Studio Max-et szoktam erre a problémára használni.
Az alkalmazás elsajátítása hosszú folyamat, mivel először a 3D modellezést kell elsajátítani, és után már könnyedén fogsz készíteni 2D képekből 3d modelleket.
Szóval, az alábbiakat kell megtanulnod:
- modellezés
- displacement map készítése
- dispacement map használata
- textúrázás
- uvw map
A dispacement map és textúra készítéséhez, egy képszerkesztő alkalmazás (mondjuk Photoshop) profi szintű ismerete is szükséges, és tudnod kell hogyan készíts a fényképeidből displacement képeket.
A displacement módosító készít 2d képből (displacement map) 3d modellt.
Ezen a linken a szivattyútelep 3d modellén a vizet displacementtel készítettem, vagyis a hullámzó víz egy 2d kép segítségével lett térbeli.
Szerinted egy szoftver, hogy csinálna meg csak úgy automatikusan egy ilyen feladatot???
Szerinted mi értelme lenne a 3D modellező szakmának, ha egy program csak úgy fényképek alapján elkészíteni a tökéletes modelleket?
Vagy megtanulod a program használatát, vagy hagyd a francba az egészet!
Erre szokták használni a displacement map-et vagy a bump map-et. Photoshoppal elkészíted a displacemet map vagy bump map-et. 3DS Max-szel pedig felhasználod őket.
A különbség a két eljárás között:
Dispacement:
Konkrétan a modellt változtatja meg a displacement map alapján.
Bump:
A modellre húzott textúrán éri el a 3d hatást, valójában csak a 3D látszatát kelti, mivel a modellen ebben az esetben nem változik semmi.
Tessék, egy tutorial a témáról:
http://www.youtube.com/watch?v=K9YxcVKizcg
Ennél egyszerűbb módszer szvsz nincs.
Két képet kell hozzá használni. Az eredeti képet felhasználod bitmap textúraként, vagyis ez fogja a modelled eredeti színét adni. Ha nem vagy tisztába az uwv-vel akkor annak is nézz utána, mivel csak így fogod tudni megfelelően ráhúzni a textúrát a modellre. Szvsz tutorialt találsz róla az Interneten.
A képedből képszerkesztővel készítesz egy displacement map-et. Legjobb, ha szürke árnylatos képet használsz. A sőtét és a világos részek közötti különbségekből tudja a Max meghatározni, hogy hogyan is kell majd kinéznie a modellnek. A displacement map elkészítése lesz a legnehezebb része a munkának. Szerintem videotutorialt találsz a youtube-on is displacement map-ek készítéséről.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!