Kezdőoldal » Számítástechnika » Egyéb kérdések » Jpg-ből 3D-s vagy térbeli kép?

Tomy88trance kérdése:

Jpg-ből 3D-s vagy térbeli kép?

Figyelt kérdés
Van-e rá mód,hogy 2D-s jpg. képből 3D-s vagy térbeli hatású képet készítsek? Ha igen akkor milyen programot ajánlanátok hozzá és hogyan kell ??
2011. márc. 25. 17:58
 1/10 anonim ***** válasza:

nincs


lézeres levilágítással, az eredeti objektumot vagy személyt, akkor kapod a legélethűbb 3D képet, amit akár holografikusan ki is vetíthetsz.

2011. márc. 25. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
Ezt szerintem a Nintendo 3DS-sel kipróbálom, mert hát csinál 3D-s képeket, kitudja, lehet csinál az 2D-s képből 3D-st is:D
2011. márc. 25. 18:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:

Van rá mód.

Én 3D Studio Max-et szoktam erre a problémára használni.

Az alkalmazás elsajátítása hosszú folyamat, mivel először a 3D modellezést kell elsajátítani, és után már könnyedén fogsz készíteni 2D képekből 3d modelleket.

Szóval, az alábbiakat kell megtanulnod:

- modellezés

- displacement map készítése

- dispacement map használata

- textúrázás

- uvw map


A dispacement map és textúra készítéséhez, egy képszerkesztő alkalmazás (mondjuk Photoshop) profi szintű ismerete is szükséges, és tudnod kell hogyan készíts a fényképeidből displacement képeket.

A displacement módosító készít 2d képből (displacement map) 3d modellt.

Ezen a linken a szivattyútelep 3d modellén a vizet displacementtel készítettem, vagyis a hullámzó víz egy 2d kép segítségével lett térbeli.

[link]

2011. márc. 25. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Ja sok sikert :P A 3Ds maxot és a Photoshopot közép szinten 4-6 év mire kitanulod...
2011. márc. 25. 19:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:
A Photshopot nem kell annyira már tanulnom szerencsére ,viszont a 3d Max-al lehet gondba leszek, már a Blender se megy egykönnyen, viszont a Google Sketchup elég jól megy. Egyébként nincs olyan program ami helyettem megcsinálná a renderelést, a térhatásítást? Mert csináltam egy képet és azt szeretném térbelissé tenni ,de nem akarok modelezzéssel szöszmötölni most
2011. márc. 26. 11:11
 6/10 anonim ***** válasza:

Szerinted egy szoftver, hogy csinálna meg csak úgy automatikusan egy ilyen feladatot???

Szerinted mi értelme lenne a 3D modellező szakmának, ha egy program csak úgy fényképek alapján elkészíteni a tökéletes modelleket?

Vagy megtanulod a program használatát, vagy hagyd a francba az egészet!

2011. márc. 26. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:
Nem feltétlenül full 3D-s képet akarok, ahhoz tudom,hogy modellezni kell tudni, hanem domborművet vagy térhatású képet, ez nem azt jelenti,hogy full 3D
2011. márc. 27. 12:34
 8/10 anonim ***** válasza:

Erre szokták használni a displacement map-et vagy a bump map-et. Photoshoppal elkészíted a displacemet map vagy bump map-et. 3DS Max-szel pedig felhasználod őket.

A különbség a két eljárás között:

Dispacement:

Konkrétan a modellt változtatja meg a displacement map alapján.

Bump:

A modellre húzott textúrán éri el a 3d hatást, valójában csak a 3D látszatát kelti, mivel a modellen ebben az esetben nem változik semmi.


Tessék, egy tutorial a témáról:

http://www.youtube.com/watch?v=K9YxcVKizcg


Ennél egyszerűbb módszer szvsz nincs.

2011. márc. 27. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:
Megnéztem a tutorialt valószínű ,hogy meg fogom próbálni ezt a módszert, még csak annyi kérdésem lenne,hogy a kép eredeti színei megmaradnak? csak mert az fontos
2011. márc. 28. 02:49
 10/10 anonim ***** válasza:

Két képet kell hozzá használni. Az eredeti képet felhasználod bitmap textúraként, vagyis ez fogja a modelled eredeti színét adni. Ha nem vagy tisztába az uwv-vel akkor annak is nézz utána, mivel csak így fogod tudni megfelelően ráhúzni a textúrát a modellre. Szvsz tutorialt találsz róla az Interneten.

A képedből képszerkesztővel készítesz egy displacement map-et. Legjobb, ha szürke árnylatos képet használsz. A sőtét és a világos részek közötti különbségekből tudja a Max meghatározni, hogy hogyan is kell majd kinéznie a modellnek. A displacement map elkészítése lesz a legnehezebb része a munkának. Szerintem videotutorialt találsz a youtube-on is displacement map-ek készítéséről.

2011. márc. 28. 07:52
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!