Iphone 14 pro vagy Iphone 15?
Melyiket vennétek meg. Használt Iphone 14 pro (2 év garanciával) vagy új Iphone 15 (3 év hivatalos garanciával)? Árban hasonló a kettő, előbbit a rejoynál láttam. Egyetlen negeatívum számomra az Iphone 15 esetében, hogy nincsen Always On Display.
Androidos voltam világ életemben, szemezgetek Samsung S23/S24-el is.
Ti melyiket vennétek meg?
Iphone 15 mellett szól az erősebb hardver (még ha csak tavalyi is) és videózás az S24-gyel szemben. Ha megszoktad a 120Hz-et, akkor azután zavaró lehet a 60Hz-es képfrissítés, de nem biztos. Ha kiakarod próbálni az IOS-t és több évig problémamentes működést szeretnél, vegyél 15-öt.
Ha fontos a 120Hz, zoom funkció, és maradnál a megszokott rendszernél akkor S24.
Nem csak az eladási ár szól mellette, van sokkal több szervíz és alkatrész hozzá. Sokkal tovább, mint Samsunghoz.
Még szerintem egy 4S-t is fel lehet újítani.
Ezek tények igazából, amik az iPhone mellett szólnak, lehet utálni az Apple-t, mert mindenért is pénzt kérnek, drága a gyári tartozék stb.
De ezt perpillanat egyik gyártó sem nyújtja.
"Nem csak az eladási ár szól mellette, van sokkal több szervíz és alkatrész hozzá. Sokkal tovább, mint Samsunghoz."
Ha van másik cég, amire ez igaz, az a Samsung. Nagyon jó a hazai szervízhálózatuk.
"Még szerintem egy 4S-t is fel lehet újítani."
Én készséggel elhiszem, hogy valahonnan még lehet előtúrni egy porosodó raktár aljáról alkatrészeket, de ez nagyjából minden telefonra áll. Mondjuk az más kérdés, hogy abszolút semmi értelme ilyet csinálni.
"De ezt perpillanat egyik gyártó sem nyújtja."
Igazából egyre több. Szoftvertámogatásban már kapásból jobb a Google és a Samsung is. Az Apple még csak hivatalos vállalásra sem volt soha hajlandó a telefonjai támogatásáról (persze ettől függetlenül jó). A fenti két gyártó a pótalkatrészek hivatalos elérhetőségére is ad vállalásokat, az Apple tesz ilyet?
Komoly problémának látom hogy az Apple elképesztően belekényelmesedett a pozíciójába minden területen. Igazi innovációjuk mikor volt utoljára?
Senkinek nem volt igazán kézen fogható innovációja, stagnál a telefonpiac.
Szerintem ideje lenne másra koncentrálni, akár akkumulátorfejlesztésre, mert amit jelenleg egy okostelefonnak tudnia kell, azt már tudta egy S8 is kb.
A többibe nem mennék bele, a Google említése nettó hülyeség amikor egy csomó országban nincs is szervizük, pl. nálunk sem.
Attól még megértem az álláspontod, de nem valószínű, hogy egyet fogunk érteni.(fölig, hogy volt Nexus-om, Samsung-om és most iPhone-om is, és én annyira meg vagyok elégedve az Apple által nyújtott kényelemmel, hogy eszem ágában nem lenne egyik másikra sem visszaváltani)
"Szerintem ideje lenne másra koncentrálni, akár akkumulátorfejlesztésre, mert amit jelenleg egy okostelefonnak tudnia kell, azt már tudta egy S8 is kb."
Igazából aksiban sincs semmi innováció régóta, pedig ugye azt több iparár is "nyomja". Bár ha jobban belegondolunk, aksiban is tudta már egy évekkel ezelőtti telefon azt, amit tudni kell. Ma átlag feletti (de nem extrém) használattal is bírja mindegyik telefon használtan is egész nap. Átlag alatti felhasználással pedig 2-3-4 nap is megvan. (Anyám kapott egy A54-et, nyilván nem nyomkodja sokat, de 4 nap után még majdnem 30%-on volt a töltöttsége, ez már egész jó szerintem.)
"A többibe nem mennék bele, a Google említése nettó hülyeség amikor egy csomó országban nincs is szervizük, pl. nálunk sem."
Írtam én, hogy itthon van? Én a Samsungot emeltem ki, a Googlet megemlítettem, hogy hosszú támogatást és alkatrész ellátottságot vállal, nyilván ott, ahol értékesít. Egyáltalán nincs ebben kivételezett helyzetben az Apple, bár ők tudtommal még mindig nem vállalnak hivatalosan semmit.
"Attól még megértem az álláspontod, de nem valószínű, hogy egyet fogunk érteni.(fölig, hogy volt Nexus-om, Samsung-om és most iPhone-om is, és én annyira meg vagyok elégedve az Apple által nyújtott kényelemmel, hogy eszem ágában nem lenne egyik másikra sem visszaváltani)"
Nekem is volt mindenem, de mégis milyen következtetést lehet abból levonni, hogy volt sok-sok éve egy Nexusod? :D Nekem volt több Samum, Xiaomim meg jó ég tudja mim, most meg egy Apple telefont nyúzok két éve. Semmiféle elfogultságom sincs semelyik irányba, ha valaki nem vallásos, akkor elég könnyen beláthatja, hogy az Apple évek óta csak ül a babérjain és minden létező termékkel a lehető legmegúszósabb hozzáállással él. Ami persze üzletileg érthető, de nekem mint felhasználónak nehogy már ez pozitív legyen...
Akksi alatt én az elhasználódást kifogásom leginkább, hogy lehet kéne kicsit lépniük ez ügyben, hogy egyes reakciók lelassuljanak akár.
Meg igazából minden üzletágban jó lenne, ha a mostani Li-ION valamire lecserélhető lenne.
"Egyáltalán nincs ebben kivételezett helyzetben az Apple"
Mivel piszok sokaknak van, és hosszú ideig használják ki, ezért sokan foglalkoznak vele, nem csak feltétlen az Apple szerviz. Szóval mondhatjuk, hogy nem a telefonok vannak így kivételes helyzetben, hanem a tulajok, hogy minden sarkon megcsinálja valaki.
Samsungra is van sansz, hogy megcsinálják így de kevés gyártóra igaz.
Samsung esetén a régebbi modelleknél azért nehezebben megoldható.
Abban egyetértek, hogy a hivatalos szervizük nem átlag feletti, viszont a szervizhálozatok nagyságát érdemes kiemelni. Való igaz piszok lassan dolgoznak és drágán, de esetek többségében jobb munkát adnak ki a kezük közül, mint mondjuk a Telemax.(persze van az országban rossz Apple szerviz is)
"milyen következtetést lehet abból levonni, hogy volt sok-sok éve egy Nexusod"
Volt részem Google féle supportban és ők is tartották az idősávot, a gyors foltozást stb. de nekem ezek ellenére sem billenti a mérleg feléjük a mérleget. Az Apple ezt kényelmesebben oldja meg, egyszerűen jobban integrálhatóak az appok az ökoszisztémán belül, való igaz, ha nem Apple eszközre vált az ember akkor nettó szívás van.
Abban szintén egyet kell értenem, hogy minden más eszközök(Airpods-tól a Macbook-ig) túlárazott és nem fizetnék értük felárat, viszont telefonból csak iPhone, számomra olyan felhasználói élményt nyújt, hogy 10 év androidozás után totál meggyőzött.(és volt köztük azért bőven csúcstelefon is)
Most már való igaz ők is kezdenek felébredni, ha ez a 7 év support alap lesz akkor jól járnak az ottani felhasználók, indokolt is, mivel a lelassult fejlődés végett már nem cserélünk olyan gyorsan telefont. Nem csak az Apple ül a babérjain, hanem tulajdonképpen minden gyártó.
Csak az Apple nem igazán lép ki a komfortzónából, leginkább azért, mert egy rossz hír és borul a business, eléggé 1-2 lábon álló gyártóról beszélünk.
Ameddig azért a Samsung kicsit nagyobb hal.
Köszöntem az eszmecserét.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!