Miért éri meg a youtubereknek egyszerre több csatornát fenntartani/csinálni?
Is-is. De inkábba rendezhetőség. A lényeg az, hogy olyan tartalmkat jelenítsenek meg, ami a nézőt érdekli. Ezért nem okádnak ki minden szir-szart egy helyre, mert így sokaknál olyan tartalmak jelennének meg ajánlásként, ami totál nem érdekli őket. Ez az egész csatornát lehúzná, aminek már pénzügyi látszata is van.
De a lényeg inkább tényleg az, hogy a nézők könnyebben hozzáférjenek az őket érdeklő tartalmakhoz, és jobb ajánlásokat tegyen a YT algoritmus.
Tehát akik ilyen szélesebb igényeket elégítenek ki, mint a thevr, ahol van podcast, gameplay, tech, meg a shortcutok, és végül a főcsatorna... kell. Mert pl én imádom a srácokat, de nem akarom, hogy lássak az ajánlásomban egy podcast vagy gameplay videót. Mert ami érdekel, arra úgyis rákeresek majd. De az ökörségeiket meg imádom. Ennyi. Tökéletes a mostani rendszer.
"A youtube-on van lista készítés így papíron el lehet mindent szeparálni mindent"
Ezt nem értem, a YT nem papíralapú.
"a jobb áttekinthetőség és szeparáltság miatt van így"
Igen.
"szeretek 1 dologba időt feccölni és nem megosztani azt"
Ha csinálnak egy egyórás podcastot, egy háromórás játékvideót és egy 10 perces kütyübemutatót, azt egy csatornára feltöltve is kb. 7 óra munka, ha három külön csatornára, max. 5 perccel több a feltöltés. Vagy az a baj, hogy több mindent csinálnak, még ha egy csatornán is csinálnák?
Ezen sok YouTuber dilemmázik, hogy hogyan érdemesebb csinálni. Mindenkinek más a megközelítése, tapasztalatai.
Van akinek inkább az jön be, hogy minden vegyesen van, mert így mindent egy helyen találnak meg, nem osztja meg annyira a közönséget. Főleg ha még nem is annyira nagyon sok videót tesznek fel és azt is hol ebben, hol abban a műfajban, akkor nem biztos, hogy érdemes a kevés feltöltést is elosztani két vagy több csatorna felé.
Más meg máshogyan gondolkodik.
A The VR pl. viszonylag eltérő tematikával dolgozik és meglehetősen termelékenyek is, így nekik a témák szétbontása jobban bejöhet. Nem biztos, hogy mindenkit ugyanaz érdekel. Aki megnézi a gameplayt nem biztos, hogy érdekli a podcast vagy a kütyüzés és fordítva is igaz, hogy aki futás, kutyasétáltatás vagy vezetés közben podcastként hallgatja őket (de valamiért kényelmesebb neki YouTubeon tennie, mint Spotify vagy más podcast felületen - én is így vagyok vele), akkor annak ne keveredjenek be közé más egyéb, inkább nézni való videók.
A videók hossza is okozhat gondot, ha nagyon eltér, mert akik egy csatornán beállnak az 5-10-15 perces videók nézésére, azok nem biztos, hogy 1-2 órás podcastokat is ugyanúgy meghallgatnak - eleve nem is biztos, hogy olyan időszakban kezdenek el videókat nézni, amikor volna ilyen hosszú videókra/podcastokra is idejük. Ez viszont a nézettségi adatokat leronthatja, ha vegyesen van mindenféle tartalom egy csatornán és nem csak viszonylag egyforma hosszúságú videók.
Különösen a shorts megjelenése bolygatta meg nagyon a videó hosszokat. Ezért van, hogy sokan inkább csináltak egy külön shorts csatornát és oda tolnak rövidke videókat és nem a normál csatornájukon csinálják. Elvben most már kezd a YouTube is észbe kapni és a shorts statisztikákat külön kezelni, de azért kellően nagy a katyvasz ezt illetően.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!