A számítógépes grafikus foglalkozik programozással?










Nagy általánosságban nem, csak (vektor-/pixel-) grafikus szoftvereket használnak, de bizonyos esetekben hasznos tud lenni ha egy grafikus ismeri a "programozók nyelvét" - például:
* egy webfejlesztő cégnél ha egy grafikus ismeri a HTML és CSS nyelveket (bár ezek csak leíró-, nem programozási nyelvek de a frontend fejlesztő kollegák használják ezeket), akkor a fejlesztők számára alkalmasabb grafikákat készíthet
* a képszerkesztő programok szkriptekkel automatizálhatóak, így gyorsabbá lehet tenni bizonyos ismétlődő folyamatok elvégzését
* ha adatokból kell infografikát készíteni, akkor nem kell feltétlenül kézzel vacakolnia, hanem ír egy szkriptet, ami legenerálja a képet
* létezik a generatív/procedurális grafika, ahol a képet nem a művész készíti egy arra alkalmas célszoftverrel, hanem kódból generálja valamilyen algoritmus vagy adatok felhasználásával





Én játékokhoz készítek 3D modelleket. Két dologhoz "programozok" az egyik hogyha az adott tárgynak van valami funkciója pl.: egy ajtó, akkor az nyitható legyen, villany fel le kapcsolható legyen stb.
A másik a shaderek, itt határ a csillagos ég: ablak ami úgy csinál mintha lenne mögötte egy szoba, fénycsóva villanykaróhoz hogy olcsón kapjak volumetrikus ködöt utánzó effektet, növényzet mozgatása mintha fújjna a szél. Shader programozàssal a játékok gépigénye is csökkenthető pl.: ha a normál map egyik színcsatornáját beáldozod hogy azon roughnesst tàrolj akkor a hiányzó színcsatornát a maradékból kiszámolod ami olcsóbb mintha sample-relnél mégegy textúrákat a roughnesshez.





További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!