Kezdőoldal » Számítástechnika » Egyéb kérdések » Mennyivel leszek hátrányban...

Mennyivel leszek hátrányban karrier terén, ha áttértem a programozás világából a 3D modellezésbe?

Figyelt kérdés

Front-end fejlesztést akartam kitanulni (diploma nélkül), de útközben kiderült, ez nem az én utam és nem ölöm bele tovább a pénzt és energiát.


Untam, belefásultam, folyamatosan csak felcseszte az agyam az egész, így inkább úgy döntöttem, meghagyom azoknak, akiket érdekel a matematika és az algoritmikus gondolkodás.


Pár hónapja tanulok Blendert, plusz mellette Maya-t is el akarom kezdeni párhuzamosan, mert nagyon érdekel a téma. Már tanárral is beszéltem, aki segítene eljutni egy piacképes szintre.


Azért sem erőltettem a programozást, mert nem hiszem, hogy akkora kereslet lenne egy végzettség nélküli Front-endesre, főleg, hogy nem érdekelt.


Na de milyen lehetőségek vannak, ha valaki 3D modellezésben (művészeti ág, nem a mérnöki modellezés) eljut egy magasabb szintre? Lehet pl. egyéni vállalkozásba kezdeni, vagy jó portfólió esetén cégeknek beküldeni önéletrajzot?


Ha itthon kapufa a dolog, C1-es angollal külföldi területen lehet esetleg boldogulni valamennyire?


Annyira nem az aggaszt, hogy mekkora a kereset, nyilván egy jó szoftvermérnök mindig előnyben lesz, hanem hogy egyáltalán meg lehet-e ebből élni átlagos szinten?


2022. júl. 7. 23:00
 1/8 anonim ***** válasza:
44%

"Front-end fejlesztést akartam kitanulni (diploma nélkül), de útközben kiderült, ez nem az én utam és nem ölöm bele tovább a pénzt és energiát."


Pedig ennél egyszerűbb területe nem hiszem, hogy van a "programozás" szakmának. Össze kell legoznod a megoldásokat eleve megírt kódokból (keretrendszerek). Ezen mi a nehéz?

2022. júl. 7. 23:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Nem érdekelt.
2022. júl. 7. 23:31
 3/8 A kérdező kommentje:

Ez már nem az első kérdésem, de válasz az semmi. Bezzeg programozással kapcsolatban már 3 oldal tele lenne.


Hát ez van, úgy tűnik itthon ez a szakma halott.

2022. júl. 8. 17:31
 4/8 anonim ***** válasza:
100%
Évek óta ezen a téren dolgozok, lehet hogy több kérdésedre is én választottam. Nem nagyon lehet elválasztani a technikai részt és a művészi részt, lehetsz te nagyon ügyes sculptor ha nem tudod retopózni a modelljeid akkor senki nem fogja megvenni mert nem fogja tudni animálni a több millió poligont. Meg lehet élni nagyon is jól DE hatalmas az olcsó konkurencia, plusz az AI is elkezdett utat törni magának. Ez azt jelenti hogy pénzt csak akkor fogsz látni belőle ha elérsz egy elég magas szintet. Ahhoz pedig hogy ezt minél hamarabb elérd specializálódnod kell egy szűk területre pl.: prop artist, texture artist, technikal artist stb. Én egyébként már készülök a szakma hanyatlására és pont programozónak képzem át magam. Az a baj hogy egyik oldalról fejlődik a 3d scannelés egyre jobb minőségű modellket készíthetsz telefonnal, másik oldalról pedig az enginnek lesznek egyre igénytelenebbek a modellekre(ue5 nanite), már szinte mindegy mennyire optimalizálatlan a modell szépen fog futni. Persze ettől még bele lehet vágni nyugodtan mert nem mindenki használ ue5-t, és sok platform megköveteli hogy optimalizáld a modelljeid(telefonok) de egyértelmű az irány.
2022. júl. 11. 19:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:

Sajnos én is félek a szakma hanyatlásától azok miatt, amit leírtál. AI-tól tartok a legeslegjobban.


Az a baj, amennyire időm engedi (elég kevés), kb. szerintem 3 év (vagy több) is lenne, mire profi szintre eljutnék, és fogalmam sincs, akkor hol tartana a szakma.


Vegyes érzelmek vannak bennem, pl. akartam fogadni egy magántanárt, aki segít gyorsabban haladni, de igen nagy lóvé lenne, és rengeteg a kétely bennem, hogy ez jó befektetés lenne...


A másik, hogy nem egy profi művészt látok pl. YouTube-on, hogy a legmagasabbszintű tutorial-t elkészíti, de folyamatosan kuncsorog a videó elején, végén, leírásban, ahol lehet a Donate-ért. Ami nem is baj, mert én is szoktam támogatni azokat, akik ingyen segítenek, csak ez kicsit árulkodó, hogy aki ennyire magas szinten van, arról azt gondolnám, hogy dúskál a vagyonban.


Döntésképtelen vagyok, mert akármennyire tetszik a szakma, ha mondjuk 5-10 év múlva a kihalás szélén lesz, akkor nem tanulom ki. Kérdés, ki az aki ezt biztosra tudja...

2022. júl. 11. 19:16
 6/8 anonim ***** válasza:
Előző voltam. Nem nagyon tudok mit tanácsolni, mert félig meddig én is kifelé kacsingatok DE mások is tanulnak 3d grafikusnak, plusz fejlesztik a 3d szoftvereket is (adobe a saját sculptor programját nemrég kezdte el fejleszteni) nem csinálnák ha nem volna benne pénz legalább középtávon. Én a helyedben belevágnék mert amellett hogy bizonyos területek kiesnek egyre jönnek az újabbak is pl.: parametrikus modellezés, ez egy viszonylag új terület, valóságban nem létező tárgyak lemodellezése, technikal artist, saját játék készítése a saját egyedi grafikáddal, stb. azért vannak lehetőségek. Lehet hogy nem a mai módon de biztos lehet majd pénzt csinálni ebből a tudásból is. És ahogy az első válaszában írtam gyenge hardverre pl.: switch/telefon muszály optimalizálni.
2022. júl. 11. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen!


Mérlegelek, mert a szakma nagyon vonz.

2022. júl. 11. 21:25
 8/8 anonim ***** válasza:
13%-al..
2022. júl. 12. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!