Miért akarják,hogy annyira valósak legyenek a játékok?





"Szerintem jó úgy,hogy van a valóság meg a játék."
És mi is az, hogy "játék"? Mi a játékok célja? Mitől lesz egy játék élvezetes és szórakoztató?
Erre nem lehet egyértelműen válaszolni. Az, hogy mik a velük szemben támasztott követelmények, azok az egyes játékműfajoktól is függnek. A Super Mario például egy csapnivalóan pocsék, játszhatatlan valami lenne, ha Mario akkorát tudna benne ugorni, mint amekkorát a valóságban képes egy ember. Vagy ott van például a Desert Bus, amit pont a valósághűségre való törekedés kigúnyolásaként hoztak létre. Sok játéknál a valósághűség azért nem jöhet szóba, mert az alapvetően szembe menne a játék mechanikájával.
Más játékoknál meg pont, hogy az a cél, hogy minél valószerűbb legyen az élmény. Mondjuk egy Forma-1 szimulátorban senkit nem fogsz tudni meggyőzni arról, hogy nagyobb élmény ez: [link] mint egy olyan játék, ahol tényleg úgy érezheti magát a játékos, mint egy versenyautóban. Erre persze be lehetne dobni az általad már bedobott véleményt, hogy miért utánozza a játék az életet, hiszen arra ott van a valóság? Nos, mondjuk azért, mert a valóságban nem ülhet be minden tizedik ember F1-autóba versenyezni. Vagy mert a valóságban nem tudsz sárkányokkal harcolni. Vagy mert a valóságban ha kimennél a harctérre, nem tudnád újrakezdeni, miután kapsz egy fejlövést. Vagy mert a valóságban csak kevesek lehetnek vadászgéppilóták. Soroljam még?
A te elved alapján meg kellett volna ragadni a Pongnál, meg az Asteroidsnál. Valamiért mégis arra volt igény, hogy a játékok valamilyen szempontból egyre valósághűbbek legyenek. Mert általában nagyobb élmény egy valószerű környezetet látni a játékban magad körül, mint haralmas ormótlan pixelhalmazokat, amikre rá lehet fogni, hogy az egy űrhajó, bár igazából csak egy konkáv négyszög.










További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!