Mennyire nehéz megtanulni az irodai programok használatát?
érettségivel szeretnék irodai munkát végezni
viszont az exel-t és powerpointot nem használom gyakran
1-2 hét alatt el lehet sajátítani?
Kinek mi, nekem könnyen ment a megtanulásuk. Nem is bonyolult, az összes kb. kattints ide kattints oda bonyolultságú. Najó, az Excel-ben elég összetett egyenleteket is lehet használni cellaértékek kiszámításához, de azt a részét sem vész megtanulni. A PowerPoint meg aztán végképp kattintós, abban tényleg semmi bonyolult nincs.
Ha most használnom kellene ezeket a programokat (régen használtam már), akkor így nagy hirtelenjében csak az Excel lenne nehezebb, annak is csak az egyenletes része.
Ha van hozzá affinitásod akkor könnyen fog menni.
Én annó éjszakás szolgálataimban tanultam ki az excelt profi szintre. Ígyis-úgyis dolgozni kellett vele, legalább legyen értelme :D
Rengeteg videó, könyv van róla és a súgója is jó.
Illetve itt vagyunk mi is akik tudunk segíteni ha elakadsz valamiben.
Azért az kicsit túlzás, hogy annyiból áll, hogy "ide kattints, meg oda kattints". Talán a power point ami a legegyszerűbb közülük, azt a legkönnyebb és a leggyorsabb elsajátítani.
Persze, kezdő szinten 1-2 hét alatt simán el lehet sajátítani ezek használatát, de egy kicsit komolyabb szinten - ami pl az ECDL -hez is kell, már több időt vesz igénybe.
Az adatbáziskezelő és az excel is több gyakorlást igényel, ha nem csak a nagyon alap dolgokat szeretnéd elsajátítani.
Igaza van a #2 -esnek, neten nézz ECDL feladatsorokat és gyakorolj.
Én 2000 környékén jártam gimibe. Akkor a PowerPoint még nem volt tananyag. (Pontosabban: az lett volna, csak a drága elit giminkben olyan hatalmas technikai kompetenciával bíró osztálytársak közé kerültem, hogy ha a tanár nem hagy ki kompletten 3 témakört, akkor az elégségesre alig lett volna esélyük. Szóval elvileg kellett volna tanulnunk, de végül sem a PowerPointot, sem az Accesst, sem a hálózatokat nem tanultuk.)
Nos, a PowerPoint kiismerése nekem - segítség nélkül - egy délutánt vett igénybe. Direkt kiismerést mondtam, mert az, hogy valamit megtanulni, az eléggé homályos megfogalmazás, és igazából mindegyik szoftverből lehetne olyasmiket kérdezni, amibe még annak is beletörik a bicskája, aki évek óta használja. De ahhoz, hogy egy alap szintű bemutatót áttűnésekkel, animációkkal össze tudjak dobni, egy délutánnyi gyakorlás elég volt.
A Word kicsit keményebb dió. Nem nehezebb, de mennyiségre nagyobb a tudásanyag, amit el kell sajátítani ahhoz, hogy normálisan használható dokumentumokat hozz létre. Bár itt is sokat segít, ha az ember átlátni igyekszik a szoftvert, és nem gondolkodás nélkül bebiflázni.
Az Excel viszont pont az ellenkezője: itt a lexikális anyag minimális, ellenben jó logikával kell rendelkezni hozzá. Bár halkan megjegyezném, hogy az átlag irodai munka során Excelből legfeljebb az összeget, átlagot, meg a formázásokat kell ismerni. Ne gondold azt, hogy az összes irodista kisujjból kirázza a függvényeket, meg hogy képes egy érettségi-szintű feladatot megoldani. ;) Eddig majdnem az összes munkahelyen, ahol dolgoztam, vagy valamilyen okból megfordultam, ez volt az irodisták szintje. Előző munkahelyemen ha már átlagot kellett számolni, a titkárnő rögtön telefonált, hogy csináljam meg, mert ő ezt nem tudja.
Accesst meg sehol nem láttam éles használatban. Ha adatbázist kell kezelni, azt általában célszoftverekkel teszik, az Access leginkább arra jó, hogy a logikáját megértsd az adatbáziskezelésnek.
Egyébként egy átlag titkárnő/adminisztrátor/irodista PowerPointot is ritkán használ.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!