Kezdőoldal » Számítástechnika » Egyéb kérdések » Házilag épitett NAS-om mi...

Házilag épitett NAS-om mi lehet a gond? Laikus vagyok.

Figyelt kérdés
Szóval föleg média szerver funkciokat lát el, egy régi PC m amire szimplán nem volt szügségem, kipakoltam belöle a vgat felesleges kocolekeket, az alaplapra 5db 3terras wdred van kotve raid 0-ba (egyaltalan lehet raid vezerlo nelkul raidet csinalni?) és a synology nasomon elég komoly sebességgel, tudtam sima webdav szerveren keresztül huzogatni vonogatni a fájlokat, na mivel feleslegessé vált a synology NAS eladtam, itt került képbe a hatalmas szaktudásom de elakadtam. szóval a proci egy i5 4440 a többit irtam, és ne kövezzetek meg érte, csakis a családi baráti köröm és semmilyen üzleti célu felhasznalas mellett, egy hackelt "xpynology" oprendszer került a gépre. Minden szépen muzsikál is, streameli a müsort full hdba stb, de mikor huzigálok fájlokat akkor rettentö lassu 2mb/sec értékeket produkál és meg meg akad, olykor 0ra. Kérdésem, hogy okozhatja e az pl, hogy siman az alaplapra vannak dugva a vinyok, raid vezerlo nelkul, megis raid0ba raktam öket? illetve még gondoltam hogy szar lehet az ethernet port az alaplapba na de ennyire?! illetve ha letöltök a NAS on belül torrentet, simán hasit fél gigabit közeli sebességgel, szoval nem igazán tiszta a kép, hogy mi lehet a gond. ötletek esetleg?
2020. márc. 11. 12:28
 1/8 anonim ***** válasza:
Nem ismerem annyira, de elvileg az IPV6 a sima synology rendszeren kikapcsolva gyorsított, lehet ott nem volt alapba bekapcsolva, úgyhogy ezt az opciót kéne megkeresni, hátha.
2020. márc. 11. 12:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
csak ipv4 et kapok a szolgaltatotol, igy kértem, viszont az érdekes, hogy ha a DSM-ben nyomok a fajlkezelobe egy letöltést, akkor gigabittel leis ugrik a NAS rol, mindez a huzkodos modszerrel 2mb/s
2020. márc. 11. 12:50
 3/8 A kérdező kommentje:
de egyenlöre belsö hálozaton belülröl beszélek. igy 2mb/sec
2020. márc. 11. 12:50