Alaplap garancia. Átvertek?
Két évvel ezelőtt vásároltam a számítógépemet egy kereskedésnél. Magam válogattam össze az alkatrészeket (alaplap, winchester, memória, videokártya stb.), és az összeszerelést az üzletben végezték. Az alaplap típusa ASUS P5K, melyre abban az időben is 3 év garancia járt (ASUS alaplapokra ma is ennyit adnak). A számlára viszont azt írták, hogy 10000 Ft érték feletti eszközökre a garancia 1 év. Sajnos annak idején nem néztem át tételesen, hogy megvan-e a 3 év garancia...
Nemrég meghibásodott a számítógép, és kiderült, hogy az alaplap ment tönkre. A boltban nem ismerték el a 3 év garanciát, arra hivatkozva, hogy a számlán 1 év van. Ezért kénytelen voltam új alaplapot vásárolni.
Becsapva érzem magam, ugyanis tudom, hogy az általam két éve vásárolt alaplapra 3 év garancia járt (volna), melyet az üzletben önkényesen megvontak. Szeretnék végére járni a dolognak, és arra gondoltam, hogy írok a gyártó cégnek, valamint a Fogyasztóvédelni Főfelügyelőségnek. Az alaplap sorozatszáma, gyártási ideje, vásárlásának időpontja egyértelműen nyomon követhető, és ha erre 3 év garancia járt eredetileg, akkor bizony nekem jogom van ezt érvényesíteni, még akkor is, ha az eladó véletlenül (vagy uram bocsá szándékosan) ezt meg is rövidítette.
Mi a véleményetek erről? Járt-e valaki hasonló cipőben, és mire sikerült jutnia? Minden választ köszönök előre is!





Tisztelt kérdező!
Én már jártam egy ugyan ilyen helyzetben csak nekem egy külső rack ment tönkre. Mikor visszavittem azt mondták nincs garancia (pedíg ottvolt a papíron!!!).Érdekes mód mikor megemlítettem a fogyasztóvédelmet egyből volt garancia... A helyedben énis felkeresném a fogyaszóvédelmiseket mivel tudtommal jár a 3év akkoris ha szerintük csak 1é van.De esetleg egy hivatalos ASUS szervízben talán segítenének.










Na kicsit hülyén fogalmaztam késő van!
Na szóval az asus ad neked 3 év garanciát nekik kellett volna küldened az alaplapod ők garanciáztatták volna elvileg ha tényleg 3 év gari van! Az a cég akiktől te vetted ha úgy akarja 1 ha úgy akarja 10000 év garit ad a cuccokra de ettől függetlenül még ott az asus garancia is! Szóval nem lettél átverve de lett egy új alaplapod a még asus garanciás másik mellett!





Kedves előttem szóló, tévedsz. A fogyasztó hátránya a gyári garancia idejében eltérni nem lehet. Ezt mondja ki a szavatosságról és a garanciáról szóló rendelkezés.
Tehát ha a gyártó az adott termékére 3 év garanciát ad, akkor a bolt saját belátása szerint adhat rá 5 év garanciát, de 2-t vagy 1-et nem. Tehát annyi, amennyit a gyártó ad, annyit a boltnak is KELL adni. Ha többet nem akar, akkor sem adhat kevesebbet!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!