Kezdőoldal » Számítástechnika » Egyéb kérdések » Alaplap garancia. Átvertek?

Alaplap garancia. Átvertek?

Figyelt kérdés

Két évvel ezelőtt vásároltam a számítógépemet egy kereskedésnél. Magam válogattam össze az alkatrészeket (alaplap, winchester, memória, videokártya stb.), és az összeszerelést az üzletben végezték. Az alaplap típusa ASUS P5K, melyre abban az időben is 3 év garancia járt (ASUS alaplapokra ma is ennyit adnak). A számlára viszont azt írták, hogy 10000 Ft érték feletti eszközökre a garancia 1 év. Sajnos annak idején nem néztem át tételesen, hogy megvan-e a 3 év garancia...


Nemrég meghibásodott a számítógép, és kiderült, hogy az alaplap ment tönkre. A boltban nem ismerték el a 3 év garanciát, arra hivatkozva, hogy a számlán 1 év van. Ezért kénytelen voltam új alaplapot vásárolni.


Becsapva érzem magam, ugyanis tudom, hogy az általam két éve vásárolt alaplapra 3 év garancia járt (volna), melyet az üzletben önkényesen megvontak. Szeretnék végére járni a dolognak, és arra gondoltam, hogy írok a gyártó cégnek, valamint a Fogyasztóvédelni Főfelügyelőségnek. Az alaplap sorozatszáma, gyártási ideje, vásárlásának időpontja egyértelműen nyomon követhető, és ha erre 3 év garancia járt eredetileg, akkor bizony nekem jogom van ezt érvényesíteni, még akkor is, ha az eladó véletlenül (vagy uram bocsá szándékosan) ezt meg is rövidítette.


Mi a véleményetek erről? Járt-e valaki hasonló cipőben, és mire sikerült jutnia? Minden választ köszönök előre is!


2010. júl. 17. 13:02
 1/9 anonim válasza:
A hivatalos eljárás az, hogy visszamészaz üzletbe. Előadod megint a gondod. Ha nem enyhülnek kéred a panaszkönyvet ahol részletesen leírod a problémádat. Kérsz belőle egy másolatot. Elmész vele a fogyasztóvédelmi felügyelőséghez. Ott sokat nem tudnak segíteni de mondanak pár dolgot. Ha kapsz ott jegyzőkönyvet amiről beszéltetek csapd hozzá az előző papírhoz. Ezután írj egy elállási nyilatkozatot a boltnak melyet tértivevényesen ajánlva adj fel. Ha nem adják vissza a pénzt már nagy bajban vannak mert elálláskor mindenhogyan vissza kell, hogy adják. Ha nem akkor békéltető testület. Ezen a szinten már úgy be vannak fosva, hogy nyertél is. Mert nem csak ez van a fülük mögött hidd el. Ha nem hiszel nekem én már garancián túl kávégépet, laptopot és jópár dolgot kicseréltettem már. Nem győzik átkúrni a népet. Mert ilyen mint te (már bocs) de vesz egy új alaplapot nekik ez az üzlet. Egy év a minimum garancia a műszaki cikkekre de ettől pozitívan el lehet térni. Akkor ki az az üzlet aki a beszállítót felülbírálja? Nem csak az asusra szinte minden alaplapra 3év van.
2010. júl. 17. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Tisztelt kérdező!

Én már jártam egy ugyan ilyen helyzetben csak nekem egy külső rack ment tönkre. Mikor visszavittem azt mondták nincs garancia (pedíg ottvolt a papíron!!!).Érdekes mód mikor megemlítettem a fogyasztóvédelmet egyből volt garancia... A helyedben énis felkeresném a fogyaszóvédelmiseket mivel tudtommal jár a 3év akkoris ha szerintük csak 1é van.De esetleg egy hivatalos ASUS szervízben talán segítenének.

2010. júl. 17. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim válasza:
Ez így van. Annyit hozzátennék, hogy a számot nem tudom pontosan de van egy jegyzőkönyv amit vagy az üzlettől vagy a szervíztől lehet kérni vmi 48/2003 KHVM rendelet szerint amit ki kell tölteni. A szám nem 100% nézz utána.
2010. júl. 17. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim válasza:
100%
Ez igaz én is töltöttem már de sokra nem mentem vele. Az előzőnek meg üzenem igaza van de már vannak akkora "királyok" akik nem tojnak be a fogyitól. Vagy már rájöttek, hogy attól nem is kell annyira tartani showhivatal inkább sajnos. De amit leírtam azért vezetett már célra.
2010. júl. 17. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm az eddigi hozzászólásokat! Mindannyian megerősítettetek abban, hogy nekem van igazam, és némi utánajárással van esélyem visszakapni a pénzemet. Az már rég nem érdekel, hogy köszönnek-e utána...
2010. júl. 17. 13:46
 6/9 anonim válasza:
Köszönnek-e? Régóta nagy baja ez magyarországnak. Ők kúr..ak el vmit aztán még ők nem köszönnek. Erről az a csaj jut eszembe aki egy nap alatt 20csávóval összefekszik de ő nem ku..va hanem csak az a szemét aki lekur..zza. Ezért tart itt ez a magyarország. Takargató mutyiország.
2010. júl. 17. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Attól még az asus 3 évet adhat nekik kellett volna garanciáztatni küldeni! A cég akiktől te adhat 1-10000 év garanciát szóval nem vágtak át.
2010. júl. 18. 00:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Na kicsit hülyén fogalmaztam késő van!


Na szóval az asus ad neked 3 év garanciát nekik kellett volna küldened az alaplapod ők garanciáztatták volna elvileg ha tényleg 3 év gari van! Az a cég akiktől te vetted ha úgy akarja 1 ha úgy akarja 10000 év garit ad a cuccokra de ettől függetlenül még ott az asus garancia is! Szóval nem lettél átverve de lett egy új alaplapod a még asus garanciás másik mellett!

2010. júl. 18. 00:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Kedves előttem szóló, tévedsz. A fogyasztó hátránya a gyári garancia idejében eltérni nem lehet. Ezt mondja ki a szavatosságról és a garanciáról szóló rendelkezés.

Tehát ha a gyártó az adott termékére 3 év garanciát ad, akkor a bolt saját belátása szerint adhat rá 5 év garanciát, de 2-t vagy 1-et nem. Tehát annyi, amennyit a gyártó ad, annyit a boltnak is KELL adni. Ha többet nem akar, akkor sem adhat kevesebbet!

2011. aug. 16. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!