14 napos elállásnál akkor is levonhatnak pénzt értékvesztés miatt, ha gyári hibásan kaptam a készüléket?
Elvileg max a szállítási költséget terhelhetik rád:
"Milyen költségeket kell a fogyasztónak viselnie a szerződéstől való elállásakor/felmondáskor?
Elálláskor kizárólag a termék eladó részére történő visszaküldésének közvetlen költségeit vagyunk kötelesek viselni (kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését, vagy ha a vállalkozás a költségviselési kötelezettségünkről nem tájékoztatott minket), ezért a terméket nem adhatjuk fel utánvétellel vagy portóval. Ezzel összefüggésben a termék ingyenes kiszállításának díját sem lehet utólag a fogyasztóra terhelni.
Az eladó az elállás/felmondás miatt egyebek mellett sem kötbérfizetési kötelezettséget, sem bármilyen pénzbeli büntetést nem róhat ránk."
Forrás: Innovációs és Technológiai Minisztérium - Fogyasztóvédelem - Az elállási és felmondási jog ( [link] )
"24. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a vállalkozás vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
(2) A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.
(3) Ha az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés megkötésével egyidejűleg a terméket kifuvarozták a fogyasztónak, a vállalkozás saját költségén fuvarozza vissza a terméket, ha az jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza."
Kivéve:
"25. § A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Nem felel a fogyasztó az értékcsökkenésért, ha a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) pontjában előírt tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget."
Forrás: 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól ( [link] )
illetve vannak még egyéb speciális esetek, amikor nem élhetsz a felmondási jogaiddal - lásd az előbb említett kormányrendelet 29. §-át.
Kedves #2:
Pont a 25. §-ös pontra gondolok, hogy vajon az alapján esetleg rám róhatnak-e extra költséget, mivel közel két héten át használtam a terméket? Mondjuk a gyári hiba az csak ennyi idő alatt derült ki, szóval technikailag nem használtam többet mint amennyi a megitéléséhez szükséges volt.
1, a 14 napos elallas csak neten vasarolt termekekhez jar
2, a hibas termeknel cserelnek es nem adjak a penzt vissza
Ha a termékhibás akkor nincs elállás illetve van csak pénzedbe fog kerülni. Ha "nincs kedvem heteket szenvedni garanciális ügyintézéssel" a hozzáállásod akkor fizess.
Hibás termék esetén a garancia játszik nem az elállás!!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!