Jófogás oldalon egy Su*pport nevű felhasználótól kaptam üzenetet, azzal kapcsolatban, hogy a termékemet megvették és már ki is fizették, a Jófogás ügyfélszolgálata is ilyen formában küldi el a megrendelésekről való tájékoztatást?
Ma 02:54-kor kaptam egy üzenetet egy Su*pport nevű Jófogás logóval rendelkező profilképes felhasználótól a következő szöveggel:
"A TERMÉKET MЕGVÁSÁRОLTÁK
A vásárló már kifizette a terméket, és most a visszaigazolásra vár.
A tеrmеkеrt járó pénz átvétеléhez kаttintson az alabbi 𝐥𝐢𝐧𝐤𝐫𝐞, és kövеsse a kifizetési folyamatot.
𝐋𝐢𝐧𝐤 𝐈𝐩𝐡𝐨𝐧𝐞 (kаttintson rá) (kаttintson rá)
[Törölt link]
𝐋𝐢𝐧𝐤 (másolja ki és nyissa meg a böngészőbеn)
j𝐨𝐟o𝐠𝐚𝐬-sho𝐩.top/xxxxxx
𝐔𝐝𝐯𝐨𝐳𝐥𝐞𝐭𝐭𝐞𝐥 𝐉о𝐟𝐨𝐠𝐚𝐬"
Amikor megnyitom a "j𝐨𝐟o𝐠𝐚𝐬-sho𝐩.top/xxxxxx" linket megjelennek a vevő adatai, név és cím formájában, meg hogy a szállítási díjjal együtt és hogy kifizette terméket (be sem volt kapcsolva a szállítás a termékhez) egy " [link] URL-ű oldalra visz a fenti link, ahol a "fizetés elfogadása" gombon kívül semmi sem működik, sőt láthatóan bejelentkezve sem vagyok. Megjelenik, hogy melyik hirdetésemről van szó, ki a megrendelő, milyen címre kéri (csak a megrendelőnek semmilyen elérhetősége nincs a címen kívül).
Ha rányomok a "fizetés elfogadása" gombra, akkor elvisz egy oldalra, ahol a bankom kiválasztásával kell megerősíteni a tranzakciót, az oldal URL-je: [link] , ahol a kiválasztható bankok ikonjain kívül semmi nem működik, bejelentkezve sem vagyok.
Majd ha rányomok a bankomra, akkor elvisz egy " [link] URL-ű oldalra, ahol a banki belépési adataimat kéri, természetesem semmilyen gomb nem működik a belépésen kívül és mivel nem is a bank oldala, ezért adathalászoknak tekintem őket.
De természetesen előzőleg senki nem vette fel velem a kapcsolatot, csak jött a megrendelés. Tudom, hogy a Jófogásnak van ilyen funkciója, hogy a termék megrendelhető, de tényleg így küldi az oldal?
A mostani üzenet csalás, átverés, de magával a Jófogás rendszerével, mint eladó nincs tapasztalatom. Ha valaki megrendeli a terméket, akkor ilyen formában kapom meg az üzenetet a Jófogás csapatától, hogy fogadjam el a pénzt, vagy hogyan működik ez?
Ez egy becsapós üzenet.
A jofogas.hu domain tulajdonosa:
a Jófogás Korlátolt Felelősségű Társaság
ez szerepel a Felhasználói szabályzatban:
az adatvédelmi nyilatkozatban:
Ezzel szemben az említett linken szereplő jofogas.top domain tulajdonosa ismeretlen:
szóval csalók.
Erre a Jófogás is figyelmeztet:
Jelentettem, nyilván nem is adtam meg semmilyen adatot. Én a hajnali hármas rendszerüzenetnél egyébként nem is arra gondolok, hogy ott ül az ügyfélszolgálatos és hajnali háromkor gépel, hanem hogy automatikus rendszerüzenet, hiszen a szerver 0-24-ben működik.
Én elsősorban azért írtam egyébként ki a kérdést, hogy a Jófogás valódi rendszere is ehhez hasonlóan működik-e, mert még nincs tapasztalatom, mint eladó, vagy köze nincs ehhez és nem arra mennek, hogy hasonlítson, hanem a hülyéket akarják átverni?
Elég összecsapottak egyébként a banki felületeik.
Amikor legutóbb néztem az OTP bank felülete csak kép volt. Az E-mail és Jelszó mezőkön meg a belépés gombon kívül semmi más nem volt kattintható.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!