Kezdőoldal » Számítástechnika » Biztonság » Jófogás oldalon egy Su*pport...

Jófogás oldalon egy Su*pport nevű felhasználótól kaptam üzenetet, azzal kapcsolatban, hogy a termékemet megvették és már ki is fizették, a Jófogás ügyfélszolgálata is ilyen formában küldi el a megrendelésekről való tájékoztatást?

Figyelt kérdés

Ma 02:54-kor kaptam egy üzenetet egy Su*pport nevű Jófogás logóval rendelkező profilképes felhasználótól a következő szöveggel:

"A TERMÉKET MЕGVÁSÁRОLTÁK


A vásárló már kifizette a terméket, és most a visszaigazolásra vár.


A tеrmеkеrt járó pénz átvétеléhez kаttintson az alabbi 𝐥𝐢𝐧𝐤𝐫𝐞, és kövеsse a kifizetési folyamatot.


𝐋𝐢𝐧𝐤 𝐈𝐩𝐡𝐨𝐧𝐞 (kаttintson rá) (kаttintson rá)


[Törölt link]


𝐋𝐢𝐧𝐤 (másolja ki és nyissa meg a böngészőbеn)

j𝐨𝐟o𝐠𝐚𝐬-sho𝐩.top/xxxxxx


𝐔𝐝𝐯𝐨𝐳𝐥𝐞𝐭𝐭𝐞𝐥 𝐉о𝐟𝐨𝐠𝐚𝐬"


Amikor megnyitom a "j𝐨𝐟o𝐠𝐚𝐬-sho𝐩.top/xxxxxx" linket megjelennek a vevő adatai, név és cím formájában, meg hogy a szállítási díjjal együtt és hogy kifizette terméket (be sem volt kapcsolva a szállítás a termékhez) egy " [link] URL-ű oldalra visz a fenti link, ahol a "fizetés elfogadása" gombon kívül semmi sem működik, sőt láthatóan bejelentkezve sem vagyok. Megjelenik, hogy melyik hirdetésemről van szó, ki a megrendelő, milyen címre kéri (csak a megrendelőnek semmilyen elérhetősége nincs a címen kívül).

Ha rányomok a "fizetés elfogadása" gombra, akkor elvisz egy oldalra, ahol a bankom kiválasztásával kell megerősíteni a tranzakciót, az oldal URL-je: [link] , ahol a kiválasztható bankok ikonjain kívül semmi nem működik, bejelentkezve sem vagyok.

Majd ha rányomok a bankomra, akkor elvisz egy " [link] URL-ű oldalra, ahol a banki belépési adataimat kéri, természetesem semmilyen gomb nem működik a belépésen kívül és mivel nem is a bank oldala, ezért adathalászoknak tekintem őket.

De természetesen előzőleg senki nem vette fel velem a kapcsolatot, csak jött a megrendelés. Tudom, hogy a Jófogásnak van ilyen funkciója, hogy a termék megrendelhető, de tényleg így küldi az oldal?

A mostani üzenet csalás, átverés, de magával a Jófogás rendszerével, mint eladó nincs tapasztalatom. Ha valaki megrendeli a terméket, akkor ilyen formában kapom meg az üzenetet a Jófogás csapatától, hogy fogadjam el a pénzt, vagy hogyan működik ez?


tegnapelőtt 17:22
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
Ennek nyilvánvalóan semmi köze a jófogáshoz...
tegnapelőtt 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
Ez az egész nyilvánvalóan egy átverés, hogy ellopják a pénzedet. Amint belépsz a bankba ellopják az adataid és viszik a pénzed. Ne legyél buta.
tegnapelőtt 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%
Nyilván még éjjel 3-kor is dolgoznak és irkálni fognak neked 😂
tegnapelőtt 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%
Amúgy ajánlom, hogy jelentsd a Jófogásnak.
tegnapelőtt 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

Ez egy becsapós üzenet.


A jofogas.hu domain tulajdonosa:

[link]

a Jófogás Korlátolt Felelősségű Társaság

[link]

ez szerepel a Felhasználói szabályzatban:

[link]

az adatvédelmi nyilatkozatban:

[link]


Ezzel szemben az említett linken szereplő jofogas.top domain tulajdonosa ismeretlen:

[link]

szóval csalók.


Erre a Jófogás is figyelmeztet:

[link]

tegnapelőtt 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:

Jelentettem, nyilván nem is adtam meg semmilyen adatot. Én a hajnali hármas rendszerüzenetnél egyébként nem is arra gondolok, hogy ott ül az ügyfélszolgálatos és hajnali háromkor gépel, hanem hogy automatikus rendszerüzenet, hiszen a szerver 0-24-ben működik.

Én elsősorban azért írtam egyébként ki a kérdést, hogy a Jófogás valódi rendszere is ehhez hasonlóan működik-e, mert még nincs tapasztalatom, mint eladó, vagy köze nincs ehhez és nem arra mennek, hogy hasonlítson, hanem a hülyéket akarják átverni?

tegnapelőtt 17:33
 7/10 anonim ***** válasza:
35%
A kérdező is leírta, hogy felismerte a csalást. Az a kérdése, hogy a Jófogás hivatalosan hogyan értesíti az eladót, ha tényleges megrendelés történik. Csak ezt már a scam szöveg mögé rakta és odáig nem olvasta senki.
tegnapelőtt 17:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Nem kell semmilyen linkre kattintani, belépni. Csalók üzengetnek a jófogás nevében.

Nem vette meg senki és nem is fizették ki sehol.

Én is már nagyon sok ilyen üzenetet kaptam.

[link]

[link]

tegnapelőtt 18:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 SIDLER22 ***** válasza:

Elég összecsapottak egyébként a banki felületeik.

Amikor legutóbb néztem az OTP bank felülete csak kép volt. Az E-mail és Jelszó mezőkön meg a belépés gombon kívül semmi más nem volt kattintható.

tegnapelőtt 18:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
#9 Igen, gyakorlatilag itt is ugyanolyan volt. Csak egy-egy gomb, meg beviteli mezők működtek az oldalon, arra jó az egész, hogy az áldozat megadja az adatait.
tegnapelőtt 18:27

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!