Néhány bank egy előírást követve módosított az azonosítási rendszeren, szerintetek tényleg biztonságosabb lett így?
Leírom, mire gondolok. Korábban pl. az asztali gépen a netbank belépéshez kellett egy
- fix azonosító,
- "vegyes" karaktereket tartalmazó jelszó,
- és egy hardveres token generátor.
Most követtek egy előírást (aminek szerintem eddig is megfeleltek), és most kell egy:
- okosteló egy dedikált szoftverrel és netkapcsolattal,
- és egy csak számokat tartalmazó, fix hosszúságú PIN kód.
Ez így tényleg biztonságosabb?
Szerintem nem, de most legalább azok, akiknek nincs okostelója mentek a lecsóba...
Mellesleg az egyik bankom csak az internetes vásárláshoz variálta át így a rendszerét, ami szerintem egyáltalán nem jelent plusz biztonságot, a másik bankom simán csak küld egy kódot a telómra sms-ben, és ennyi.
Szerintem túl van pörgetve ez az egész, EU-s előírásra hivatkoznak, de akkor nem értem, hogy az egyiknél megy az sms, másiknál csak applikációval lehet.
Köszönöm.
Én egyetlen értelmét találtam, hogy most van indok, amiért pénzt lehet kérni a hard-token eszközért (akinek nincs okostelója), merthogy eddig az ingyenes volt. Amúgy teljesen értelmetlen. Lehetne persze értelme, csak így nincs.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!