Miért pereg le sok damil az orsóról?
Üdv, a damil súlyával is lehetnek bajok, a 30-as zsinór nem egy könnyű, ha színezett, akkor pedig még nehezebb!
Minél több a gyűrű a pecádon, annál kevesebb a zsinór veszteség, lásd; Feeder botok.
Mikor anno bojliztam egy egyszerű trükköm volt.
A féket beállítottam egy kitapasztalt értékre, amit megjelöltem az orsón alkoholos filctollal. Mikor bedobtam a szereléket, lecsaptam a felkapókart, a fék engedte a szereléket, viszont volt annyira erősen beállítva, hogy tudjak rajta annyit tekerni, hogy a zsinór teljesen feszes legyen, ha nyeletőféked van, akkor nagy előnyöd is van!
Több oka is lehet:
-viszonylag kicsi, keskeny dobátmérőjű orsón viszonylag vastag zsinór.
-merev, kemény zsinórt vettél.
-Nagy volt aznap az oldalszél...
Egészen egyszerűen kiküszöbölheted a problémát:
Bedobáskor, amikor a szereléked még a levegőben van, de már csak méterek választják el a vízbe csapódástól, kézzel lefogod, pontosabban az ujjaid közt fokozatosan szorítva lefékezed az orsóról lefutó zsinórt, így ha sikerült az időzítés, akkor a levegőben lévő teljes zsinórod ki fog feszülni és egyenesedni! Gyakorlással hamar megtanulható, és igazából ez a helyes bedobási technika, amit mindig alkalmazni kellene.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!