Mennyibe kerül egy vitorláshajó fenntartása?
Attól függ, milyen hajóról beszélünk. Egy parton tárolható jollét évi pár tízezerért lehet kikötőben tartani. Egy nagyobb hajót 250 ezer - 1 millió között.
A téli tárolásért is fizetni kell. Tavasszal algagátlózni kell (ha vízen van folyamatosan), ennek költsége pár tízezer.
Folyamatosan kell karbantartani, fejleszteni. Vitorlák költsége sokszázezer lehet, amit egy versenyező pár évente le is cserél.
Idegen kikötőkben kikötésért napidíjat kell fizetni, 6-7 ezer Ft.
20-25 lábas hajó esetén nagyjából 250-550 ezer Ft között lehet a tárolás. 550 közelében már jellemzően benne van a téli tárolás, 250 környékén még ehhez hozzátehetsz 40-80 ezer Ft-ot. De van ahol télen is vízen van, a kikötőmedencében keringtetett víz pedig nem fagy be.
Lehet tárolni a kikötő területén, de kikötők környékén sokan kínálnak a telkükön hajótárolási lehetőséget.
Természetesen kell hozzá egy hajótároló bak, ami nem árt, ha kerekekkel rendelkezik. De ha rendszámos, és a hajó 2,5 m alatti szélességű, akár még haza is húzhatod.
Ja és ezek balatoni árak, csak ezeket ismerem.
Még annyi, hogy ilyen méretben lehet számolni mondjuk 20-30 négyzetméter vitorlafelülettel, tehát négyzetméterenként 10 ezer a vitorla varratás, ha ezeket cserélni kell. A daruzásért is kérhetnek pénzt alkalmanként 12-18 ezer Ft-ot, valamint árbocállításért is nagyjából ennyit.
Az algagátlózás évente a festék minőségétől, árától függően 15-40 ezer Ft.
Ezeket összeszámolva a kapott számot másféllel meg kell szorozni, valójában annyi lesz minimum.
Ha mindez sok, svertes hajót el lehet helyezni olcsóbb kikötőkben, valamint van egy-két hely, ahol bóján is lehet tartani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!