Fürdőkádban szoktam, még fújni is szoktam, vihart imitálva.Vagy ha nagyon kemény akarok lenni, és cunamit akarok imitálni, belecsapok tenyérrel a kád vízbe, ilyenkor megugrik a hullám hátán úgy a kis vitorlás, hogy majd kiugrik a kádból.
15000 ft volt ez a makett.
Szerintem nem kellene a gazdagok sportjának lennie. A vitorlázásra végtelen sok pénzt rá lehet költeni, ha van miből, de meglepően olcsó tud lenni, ha kellő leleménnyel és szerénységgel csinálod. Sokféle vitorlás van az Optimist-től a luxusjachtokig, amik között óriási különbségek vannak, pedig mindegyiket a szél hajtja.
Egy könnyű jollét, azaz nyitott egytestű vitorlást autó tetején el lehet szállítani és két ember vízre tudja tenni meg ki tudja venni onnan. A súlya alig több, mint egy kenué. Ezt nem kell kikötőben tárolni, így sem kikötődíjat, sem daruzást nem kell utána fizetni. Egy műanyag hajó minimális karbantartást igényel, aminek költsége nem nagyobb, mint egy biciklit fenntartani. De ha kikötőben tartod, akkor is jellemzően kevesebb a kikötődíja (100 000 Ft / év nagyságrend), mint egy nagyobb hajóé.
Az élmény egy ilyen kis jolléval is ugyanakkora, vagy talán nagyobb is. Jó, aludni nem lehet benne, abban kevesebb, mint egy túravitorlás. De bárhol ki lehet vele kötni a Balatonon, ott is, ahol egy nagyobb hajóval a merülése miatt már nem.
Jelentős vitorlás eredményeket is értek már el szűkös költségvetésből.
Fa Nándor és Gál József Szent Jupáttal tett első földkerülésükre (1985-1987) is elég szűkös költségvetésből készültek, az 1980-as évek hazai lehetőségei közepette. Ez volt az első magyar vitorlás földkerülés.
Méder Áron Carina nevű 19 lábas vitorlásával kerülte meg a Földet (2006-2009), egy nagyon egyszerű, kis hajóval, szerény költségvetésből.
A könyveiket érdemes elolvasni erről:
Gál József: Széllel, szél ellen
Fa Nándor: A Szent Jupát 700 napja
Méder Áron: Békét és szelet!
Még egy földkerülés, egyedül, egy kikötéssel, egy Balaton-31-essel:
Kopár István: Kihívás
Hát én mint csórikám nemigen engedhetem meg magamnak.
Szerencsére nem is hiányzik
Ha jól körbenézel akár külföldön is akkor milla alatt meguszható a történet.
Aki ennyit szánrá az gazdag? De tudod,ha neked ez fontos akkor erre költesz nem prostikra. Más ugyan ennyit költhet a saját hobbyjára csak mondjuk nem egybe hanem évek alatt.
Nem kötelezően. Vannak jó egyesületek, ahol megfizethető. Én nem vitorlázok de jó pár mérnök kollégám igen. Még engem is megdöbbentett, hogy ez nem kötelezően úri sport.
Én meg hobbiból repültem (és remélem fogok is), de nem költöttem el annyit rá egy évben, mint egy dohányos a cigire.
Ha nem akarsz mindenképp valami ladikot birtokolni. Akkor bérelhetsz is.
Egy kishajó jogsi 100ezer körül van.
Azzal itthon minden vizen haladhatsz,de a horvátok is eléglazán veszik a dolgot,illetve van náluk 1napos jogsi.
Amivel csapathatsz a tengeren.
Ezek külön külön nem drága cuccok. Ha mindent azonnal akarsz egyszerre,akkor valóban drága.
Saját cuccal is lehet viszonylag olcsón vitorlázni. De azt már írták.
Aki pedig főállásban csinálja az teljesen más.
Ott a hajót inkább szponzorok fizetik. Meg álltalában olyan egyéb elfoglaltságuk is van ami hozza a lóvét. Van akinek hajós boltja van és hajós újságot főszerkeszt.
Ezek réteg dolgok de stabil bevételi forrás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!