A Forma-1-ben miért csinálnak ekkora gondot a csapatsorrendből, csapatutasításból?
Miért gondja még mindig sok csapatnak ez? Miért választják sokan azt a megoldást, hogy akkor van egy 1. számú pilótánk és egy talán direkt gyengébb, akit szerződtetünk, vagy ott tartunk.
Én nem tudom megérteni, én ha az F1 csapatainál lennék, mindig törekednék az egyre jobb pilótákból álló csapat összeállítására. Értem, hogy születhet ebből konfliktus, de könyörgöm, amikor esetleg egymást követik és harcolna a hátul lévő a pozícióért, akkor olyan nehéz elmagyarázni elvileg felnőtt, értelmes embereknek, hogy figyelj, támadhatod, de azért pár százalékkal óvatosabban, mint egyébként? Neki se érdeke összemenni a másikkal, ritkán is szoktak az ilyen csatákból balesetek születni, még régen se így volt, amikor nem volt DRS. Ha azt mondod, hogy akkor előzz, ha nagyon rajta vagy és biztonságos, és a másiknak is azt mondod, hogy ha már bent van, akkor ne kezdj el keménykedni, persze védd a pozíciód, de egy kicsit kevésbé agresszíven, mint egyébként, akkor mi baj történhetne? Persze jöhet az-az érv, hogy egymástól veszik el a pontokat, viszont nem gondolom, hogy hosszútávon ez visszaüt, hogy mondjuk x pilóta harcol végül a vb címért, de y sokszor előtte végzett ezt megelőzően. De ott van ellenpólusként, hogy hányszor van az, hogy kéne egy olyan top pilóta az ember mellé, aki elviszi a második helyet, pontokat rabol a riválistól? Emlékszem egy Barrichello, Kovalainen, Webber, sokszor ott se voltak az 1. számú mögött, hanem 4-6. helyen, míg egy jó pilóta, elvihetné a második helyeket, és ezzel mondjuk 2-3 ponttal kevesebbhez jutna a rivális, vagy mondjuk az is jobban megéri, ha előtte vannak, de közbe ezzel a rivális győzelmét akadályozzák meg. Sőt, még ott van az is, hogy gondoljatok bele, ha nálad van két jó pilóta, és jó is az autód, akkor már ki lesz a rivális? Szóval mondjuk Vettel Alonsoval küzdött a VB címért, de ha Webbert kirúgták volna, és Alonsot hozzák a helyére, akkor mind a 4x sima lett volna a VB címük, nem csak 2x. És az első számúddal sokkal valószínübb, hogy történik valami, akár lábtörés mint Schumival, vagy peches lesz a szezonja, sokat hibázik, akkor mi van? Sokkal jobban megérte a Ferrarinak is, amikor a sokat hibázó, 1. számúnak mondható Raikkönen mellett, nem egy Barrichello volt, hanem Massa, aki abba az évbe kis híján el is vitte a VB-t, ha nem ő van, Hamilton simán nyeri. És szerintem a FIA részéről is hülyeség volt azon szappanoperázni, hogy most legyen vagy ne legyen, legyen csapatutasítás, szerintem értelmes csapat két jó pilótával nem is használná az utolsó futamokig, csak ha tényleg nagyon leszakad az egyik. Tényleg nem hiszem el, h a versenyzők ennyire dedósok legyenek. Ha odavissza ez működik, hogy nem izmozunk egymás ellen a veszélyesség határáig, akkor az odavissza úgyis kiegyenlíti egymást, mert akkor aki elszenvedte majd legközelebb ő lesz kicsit visszafogottabb védekezéssel segítve. Én azt mondom a Ferrari meg is érdemelte amikor Irvine nem tudta elvinni azt a bajnoki címet, de a Red Bull is megérdemelt volna egy-két bukást, mert ha csak azt a szerencsétlen Kubicát elhozzák (lehet akkor nem is ez lett volna a vége neki), akkor már simán lehet, h ő elviszi a bajnoki címeket, amikor Vettel gyengébb volt (pld. 2010).
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!