F1. DRS helyett ti mit szabályoznátok a több előzés érdekében?
Az aero elemek csökkentése 2009-től kudarc volt. Kers és drs szintén az.
Milyen megoldás létezhet még?
Nekem amúgy az jutott eszembe, hogy valóban nem rossz ötlet támogatni a hátsó pilótát, csak akkor tényleg ott kellene ezt tenni, ahol hátrányban van, és ezt a hátrányt a gyors kanyarok jelentik. Hogy ott hogyan-mivel lehetne a támadónak plusz leszorítőerőt adni..? Fogalmam sincs.. amin agyaltam az egy ideiglenes befújt diffúzor lenne a drs mintájára. Tehát pl ugyanúgy, ha valaki 1mp alá ér, akkor a kipufogógázokat a fenti szárny alatti kivezetés helyett leirányítanák a diffúzorba, ami jelentős tabadástöbbletet nyújthat, így pótolja a szélárnyék miatt kieső leszorítóerőt.
Persze nagy kérdés a vibráció, hiszen pl ezredforduló környékén emiatt rakta mindenki a kasztni fölé a kipufogót (bár manapság már nagyon jól kezelik a vibrációt azokon a hipcsiszupszi szélgépes tesztpadokkal végzett fejlesztés miatt... minden vibrációt tökéletesen kezelnek, csak ez mégis egy ideiglenes dolog, amit lehet mégsem sikerülne kezelni). Vagy 2011 féle dupla fedelű diffúzoros befúlyásváltozat sem rossz, ott a vibráció sem akkora tényező, de körönként adna fél mp pluszt legalább, ami lehet pont elég.
Jó de ha leirányítod az autó egyensúlya változik meg ami gyors kanyarokban instabilitáshoz vezet, és ha csak egy kicsit megcsúszik akkor többszörösét bukja mint amit nyerne vele.
Amúgy alapvetően soha nem lesz izgalmas az F1 mert különböző autók soha nem fognak tudni szoros versenyeket futni. Persze ki lehet találni ilyen marhaságokat mint a DRS meg hogy egy versenyben 5* levághat egy kanyart és úgy előre kerülhet de hát ettől sem lesz izgalmasabb és a sportértéke is nulla lesz.
Ez egy meglepően jó ötlet. A mesterkélt megoldásoknál amúgy még többet segítene, ha jobban engednék a padlólemezek aerodinamikai használatát, azaz a ground effect-et. A padlólemez ugyanis turbulens levegőben is elég hatékonyan "szívná" az autót az aszfalthoz. Ilyet amúgy régen lehetett csinálni (legextrémebb példája a porszívós Brabham), de aztán biztonsági okokból betiltották, mert "szoknyája" lett az autóknak, amelyek ha letörtek, elszállt a kocsi.
De szoknya nélkül is lehetséges a ground effect, és néha felröppen a pletyka, hogy gondolkoznak az engedélyezésén. Szerintem meg kéne lépni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!