Magyar versenyzőket miért nem látunk a F1-be?
A mostani F1-ben nagyon kevés a hely, mindössze tíz csapat húsz helye elérhető, így is rengeteg tehetség van, akinek nem jut hely, vagy kénytelen távozni, most itt van szerencsétlen Wehrlein, nagyon jó képességű tehetséges versenyző, de a Manor tönkrement, ő ugyan kapott helyett a Saubernél, de az meg azóta gazdát cserélt és most nagyon úgy néz ki, hogy jövőre a Ferrari benyomja Ericsson mellé vagy Giovinazzit vagy Leclercet, és félre ne értsd mindkettő nagyon jó pilóta talán a két legjobb elérhető fiatal versenyző, akinek nincs ülése az F1-ben, de Wehrlein akkor is megérdemelne egy ülést a mezőnyben. De úgy néz ki nem lesz neki. Az alapprobléma, hogy több csapat kellene, legalább 12, ha igaz, hogy két kínai szponzorációjú csapat is készülődik 2019-től az valamit javíthat a helyzeten.
Tehát kevés a hely, még valódi tehetségek is alig kapnak ülést.
Kelet-Közép Európában nincs igazán utánpótlás nevelés, eddig ebből a régióból öt versenyző jutott el F1-ig. Ezek közül kettő Tomas Enge (2001-ben beugrós három futamra cseh nemzetiségű) és Baumgartner Zsolt fizetős pilóta volt, tehetség alapján egyiküknek se lett volna helye. Vitalij Petrov már előrelépés volt, de ő is inkább volt pénzes versenyző, innen eddig tényleg két tehetséges versenyző jutott el az F1-be Kubica és Kvijat, rengeteg de tényleg rengeteg orosz versenyző van nevelőszériákban és nem jut nekik hely mert hiába van pénz nem elég jók a legjobb példa erre Szirotkin, aki most Renault tesztpilóta, de szóba se kerül a neve mint Palmer leváltója.
Baumgartneren kívül egyedül Kiss Pál Tamás ért el némi eredményt a nevelősorozatokban, de ő is főleg a GP3 középmezőnyében autózott egy szép eredménye volt egy második hely Monacoból, aztán ennyi, A GP2-be vagy WSR-be már fel se jutott, mert a tehetsége nem volt elég, pénze meg nem volt annyi, hogy befizesse magát. Végül a mostanra megszűnt Auto GP-ben kapott helyet, ott nyert pár futamot második lett a bajnokságban és ennyi, utána az Auto GP is megszűnt következő évben.
Ha Kiss Pál Tamásnak lett volna akkora szponzorációja mint Zsoltnak, akkor 2015-16-ban lehetett volna belőle F1-es pilóta A Sauber vagy a Manor szerintem adott volna ülést, ha eleget fizet, de azóta a Manor megszűnt A Sauber meg más tulajhoz került.
Majd ha lesz újra 12-13 csapat, és lesz tehetséges magyar fiatal és lesz elég szponzora, akkor elképzelhető, hogy lesz újra magyar F1-es, de őszintén szólva én kétlem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!