Szerintetek a Forma-1 milyen szabályokkal lehetne a legjobb?
Igazság szerint kellene egy olyan technikai szabályrendszer, amihez egy jó 10 évig nem nyúlnának utána, és nagyjából kötetlenül lehetne fejleszteni, így olyan különleges autók is létre jöhetnének, mint Schekter 76-os Tyrell-je. Nagyjából korlátlan fejlesztés, tesztkorlátozás megszüntetése.
Plusz el kéne törölni az üzemanyag meg a gumispórolást. Akár lehetne több gumigyártó is.
4 hengeres motor, elrendezésre nem lenne korlátozás, 2 literes, ikerturbós. Felnyomni egy 850 lóerőre. Hozzá egy régi fajta KERS kissé feltuningolva 150 lóerőre egy körben 30mp-ig.
Kasztni: szélesebb gumik, szárnyak egyeleműek lehetnének max méretüket lekorlátozni, a padlólemezeket újra lehessen formázni. Szélvédőt rá (red bull félét)
A pályák tekintetében, szerintem a jellegtelen tilkefosokat kukázni kéne helyette legendás pályákat kéne meg leginkább ilyen félig közúti, félig épített pályákat mint Melbourne és Montreal. Ezeken mindig izgalmas a verseny és a városok bent van nem kell az embereknek sokat utazni a versenyekre. Plusz pár oválpálya nem ártana.
A lebonyolítás terén két napos hétvégék lennének, szombaton egy hosszabb szabadedzés és a kvali, aztán vasárnap egy warmup meg a verseny.
A mezőny növelése céljából meg kéne oldani hogy legyenek olcsó független motorok, Cosworth Mugen, Judd stb építhetnék, kasztni terén is lehetne néhány független gyártó akitől vehetnének, de bárki eladhatna aki akarna. A szabályokat nem változtatnám évente így a kisebb csapatok mások korábban használt kasztniját is megvehetnék. Ez csökkentené a költségeket mindenkinek.
Szabad gumiválasztás és minimum kettő gumiszállító.Így a gumibeszállítók között is létrejönne megint egy verseny.
Nagyobb teret adni az autó tervezéséhez.
Minimum a V8-as 2.5 literes motorok.
ÉS MINDENFÉLE SZÉLVÉDŐ ÉS GLÓRIA MENTES AUTÓKAT!!
Motor: Én megértem ezt az ökotermészetbarátbio hozzáállást, de könyörgöm ez egy sport, méghozzá a legnépszerűbb legelitebb motorsport. Nyugodtan tegyenek bele egy v10est. A mostani átfolyásrendszer pedig tökéletes lenne a csapatok közötti teljesítménykülönbség kiegyenlítésére. Pl a gyári alakulatok max200litert a privátcsapatok pedig 300litert használhatnának egy versenyen.
Ami a kasztnit illeti szélesebb kerekek, szárnyak stb. (Hála az égnek ez jön is jövőre)
Egyéb szabályok:
A zsetonrendszer megmaradna, de a privát csapatok számára a lehető legtöbb alkatrészt kéne elérhetővé tenni (nem túlmagas áron).
Továbbá a DRS eltörlése. Régen kevés előzés volt lehet, de az legalább szép volt, a mostani rendszer legfeljebb papíron jobb a réginél. Az előzések 95%a inkább kikerülés.
Pályák: A Tilke-féle pályák borzalmasan unalmasak és nem büntetik a hibázókat. Ezt szüntetném meg egy szavazós rendszerrel. Le lehetne adni a voksokat a szavazóknak hogy melyik pálya szerepeljen a naptárban. Az utolsó 5 mindíg kiesne. Így jól járnánk mert kiszűrné azokat a pályákat ahol unalmasak a futamok.
De mégha egy pálya unalmas versenyt is szülne egy olyan helyen ahol van igény az f1 re ott a szurkolók biztos hogy bennt tartanák. Pl el tudnátok képzelni hogy az adott nemzet nézői engednék kiesni nagydíjaikat pl angliában/olaszországban/mexikóban).
Ja és +1 Monzában a Parabolicánál a betont feltörni és vissza a jó öregsóderágy.
Kb ennyi :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!