Vannak ugye ezek a tuningolt autók, amiknek általában váltáskor valami láng szerű dolgot okád a kipufogójuk, de nem mindig, ez mi és miért van?





dúsabb keveréket állítanak be, mert úgy nagyobb teljesítményre számítanak. emellett kiveszik a katalizátort, hogy kisebb legyen a fojtás a kipufogóban. ez a kettő azt eredményezi, hogy el nem égett benzin jut a kipufogócsőbe, ami hő hatására begyullad.
néha erre még az is rásegít, hogy a katalizátor kiegészítő elemei, pl a fűtés és az érzékelők bent maradnak. a fűtés gondolom evidens mit tesz. az érzékelők meg érzékelik, hogy a katalizátor működése nem megfelelő, hogy is lehetne ha nincs is, így a motor vezérlő elektronika beavatkozik a keverési arányba, amit az "okos" felhasználó átírt, tovább rontva az egészet.
az hogy miért épp váltáskor? akkor a fordulatszám leesik, csökken a csőben az áramlási sebesség, nem fújja el a lángot, valamint a cső végén be tud áramolni némi friss levegő is, ami segíti az égést.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!