Nektek tetszik a mai Forma-1?
Szerintem egész jó, nincs vele semmi gond, jobb mint az előző években. Nem olyan szar, mint amit Ausztrália és Malajzia után kapott. Mondjuk aztán jött egy nagy pofon Bahreinben. :D
Sok probléma is van, de nem lehet tökéletes. Bár azok a pénz és a mindent megszépítő idő között keresendőek + az FIA-ban.
- A V6 jó, nagy a nyomatéka (+ a villanymotoré), és a teljesítménye is rendben van a villanymotorral. Az FIA amúgy is az elektromos hajtásra helyezné a hangsúlyt, de a merdzsónak a belsőégésűből is nagy előnye van. A Mercedes max. teljesítménye 800 LE felett van hasonló Nm-mel. A V8 2.4 szívó 750 körül volt. A 100 kg/h átfolyás szar tényleg. Inkább lenne korlátlan, így az időmérőn kulcs lehetne, hogy ki mennyire tudja feltekerni, 86-ban pár körön bedöglött a motor és a váltó. Az évi 5 PU nem rossz szabály, így számít a megbízhatóság is, de az mindig számított, most se számít jobban. Még a 90-es évek végén is rengeteg műszaki hiba volt.
- A futamok hasonló színvonalúak mint eddig. A spórolás nem hátráltatja az izgalmat, mindenki ki akarja hozni a maximumot az autóból adott fogyasztáson.
- A mezőny mindenidők legjobbja nagyjából. Minden korszaknak megvoltak a maga legjobbjai, legendái, ennek is, viszont a régi időkkel nincsenek sem úrvezetők (klasszikus fizetős pilóta), sem mozgó sikánok, sem szimpla fakezű xarok.
- A gumik ismét jók. Idén nehéz őket felmelegíteni, eddig mindig túlmelegedtek a gumik. Itt azért ott van a mai F1 egyik legnagyobb hibája, hogy a gumigyártót nem hagyják tesztelni. Gumiháború kéne az F1-be, szbad tesztelés, akár azévi autókkal. a Michelin visszajöhetne. Az új gumik miatt kevesebb előzés van idén mint eddig, de nincsenek a gumik tapadásának a különbségéből adódó kikerülések.
Szélesebb hátsó kerekek kellenének, + több mechanikus tapadás.
- A DRS sokszor kikerüléshez vezet, de néha jó wheel-to-wheel racinget is hoz.
- Költségek csökkentésére a költségsapka lenne megoldás. A nagyok úgyis elköltik a rendelkezésre álló forrást, még akkor is ha csökkentik a tesztek számát, és a szélcsatornázás idejét. Annak viszont nem örülnék ha 3 csapat távozna.
- Az aero rohadt sokat esett vissza, a versenyzők ismét küzdenek kissé az autókban (+ torque), bár nyilván a régi állat autók ezek. Viszont kb. ez az ami megfoszt sok csatától, a dirty airben elveszik a leszorítóerő, és alulkormányzott lesz a gép. Idén további problémát jelent a hűtés.
- Az, hogy a Q2-ben használt gumikon kell rajtolni, és a Q3 extra szett miatt mostmár nem üldögél 2-3-4 ember a boxban a Q3 alatt taktikázás miatt. Mondjuk a polera esélyesek akkor is kimentek.
Kihagytam pár dolgot:
- A V6 hangja nem rossz, onboardban szar, de eredeti hangsávon jó külső kamerából. A Mercedesnek dögös hangja van, a Renaulté letisztult. A gond vele, hogy eléggé halk. Ha kijutok idén a ringre, akkor kíváncsi leszek rá. A GP2 nyilván sokkal jobb.
- A fizetős pilótákról annyit, hogy Kvyat, Magnussen nem fizetősként került be. Még vannak kisebb szériákban olyanok, akik szerintem eljuthatnak ide így. Carlos Sainz Jr., Marciello, Vandoorne. Meg a nézők szemében az már fizetős akinek szponzora van. :D
- Jövőre jön SC állórajt meg a titánium padlólemez visszatér. Utóbbival az a bajom, hogy a tüzijátékon kívül nincs mellette. Az előbbi tényleg izgalmasabbá teszi a futamot, de elvesznek a kiépített előnyök.
Én 9 éve nézek Forma-1-et, de ilyen rossz idényt még nem láttam.
Az erőforrástípussal egyetértek hogy jó irányba halad hiszen ez a technikai sportok csúcsa. Viszont hogy egy teljesen új konstrukciónál mindössze 5 motort lehet elhasználni (jövőre 4) az nagyon rossz ötlet.
A spórolás egyáltalán nem jó. Lehet hogy ezzel együtt is van izgalom nade emberek ez egy rövidtávú !autóverseny! nem a WEC sorozat. Nem autózhatnak határon csak amit a computer enged ettől fogva nincs is annyi hibázási lehetőség. Plusz a Tilke féle rémrossz pályák is borzalmasak. Minden évben a klasszikus pályák az izgalmasak vajon miért. Az aszfaltozott bukótér pedig rossz ötlet mert nem büntet úgy mint a sóderágy.
A mezőny tényleg remek, de ez ma már nemsokat számít csak házon belül.
Szerintem 1 gumigyártó elég. Viszont ezek a pirellik borzalmasak. A Bridgestonenál nem láttál olyat hogy direkt lemarad nehogy a gumi elkopjon.
A DRS megöli az előzésekben az izgalmat.
A túl sok szabály az autó formájára is rossz. A tervezők meg vannak kötve ha kitalálnak valamit egyből betiltják.
Az nekem tetszik hogy küzdenek a nyomatékkal ez is nehezíti a versenyt.
Jövőre a baleset utáni új rajt már a pofátlanság teteje.
Röviden ennyi. :)
Én 2004-től nézem, de rosszabb volt ettől: 2004, 2007 (pedig Kimi és Lewis a kedvenceim), 2009, 2013 mindenképp. Sőt, 2005-től is jobb szerintem. Ez egy erős közepes szezon eddig.
Szerintem a Tilke pályák között is vannak jók. Például Istanbul, A1-Ring, Sepang, COTA, India.
A fejlesztéseket tényleg sokkal szabadabbá kéne tenni, mert kb. mindenki a WEC-be fog menni mérnökként, Newey is a korlátozások miatt hagyja ott az F1-et.
Jövőre az SC állórajt tényleg szivatás, de a futam végülis izgalmasabb lesz tőle. Meg volt már ettől hülyébb szabály.
2007, 2005 szerintem nagyon jó idények voltak.
Az újrarajt tönkretehet egy versenyt hiába lesz izgalom. Ez autóverseny nem cirkusz.
Példa: valaki 10 körrel a vége előtt 15 mp-el vezet. Jön egy baleset, felállnak a rajtrácsra visszaesik 2 pozíciót és már nem tud javítani. Ez nem túl àtgondolt ötlet.
Amúgy ez az idény szinte ugyanaz mint 2009. Nagyon vezet a Brawn gp ami most Mercedes aztán várhatóan jön a Red Bull.
Ezt Ferraris szemmel nem jó nézni. :)
Én 76 óta nézem és ez egy rakás ....
Nem a motor a gond, hanem pl a kasztni. Meg a verseny lebonyolítás. A mezőny is totál érdektelen. Pár hisztis tinilány. Egy bohózat az egész.
Kb. 2007 óta követem figyelemmel az F1-et akkor még talán egy fokkal izgalmasabb volt, mint most, de nem nagy a különbség. Itt nem az új szabályokkal, az új motorokkal, hangokkal, gumikkal van a gond, hanem egy sokkal fontosabb dologgal.
Hosszú évek óta folyamatosan ölik ki az emberi tényezőt a forma 1-ből. Régen nem volt elég egy gyors autó, a győzelemhez gyors versenyző is kellett. Senna '85-ben Monacoban egy hátsó középmezőnybeli autóval agyonverte a mezőnyt. Ez ma már elképzelhetetlen. A mai forma 1 már a mérnökzsenik sportja. Régen sokkal nagyobb tudásbeli különbségek voltak a versenyzők között, akár másodpercek is, ma a legjobb és a leggyengébb között nagyjából fél másodperc lehet a nyers tempókülönbség.
Az utóbbi években pedig sajnos csak tovább folytatódik ez, mintha csak robotokat látnánk az autókban, ha véletlen gyorsan mernek menni, lassíthatnak vissza, hogy lehűljön a gumi, vagy épp ha rájuk szólnak, akkor a féktáv előtt fékezzék meg az autót, a kanyarba meg csak guruljanak be. Lassan az emberi tényező már csak a versenyzői hibákban mutatkozik meg.
Pedig ez lenne a lényege. Az emberek azért ülnek le egy Forma 1, vagy bármilyen sporteseményt megnézni, hogy azt lássák, hogy az emberek minden tudásukat beleadva küzdjenek, harcoljanak a győzelemért. Erre egy 22 fős robotsereg autókázik körbe-körbe, egy megadott tempóban, aminél ha véletlen gyorsabban mernek menni, már jön is a szidás a versenymérnöktől : melegszik a gumi, melegszik a fék, fogy a benzin, menj lassabban.
Még valamennyi izgalom beleszorulhatna a futamokba, ha sok csatát láthatnánk, de a drs szabállyal egy csomó jó csatát halálra ítéltek.
Amúgy, ha az idei szezon 2 nézhető futamát jobban megnézzük, a bahraini futam talán tényleg nézhető volt, de a legnagyobb izgalmat is csak a végén a Safety Car hozta, a kanadai futam pedig jó eséllyel szintén unalomba fulladt volna, ha a két Merci nem hibásodik meg.
Az viszont igaz, hogy az utóbbi éveknél különlegesebb, és talán érdekesebb is ez a szezon, de sokkal izgalmasabb lehetne, ha inkább a sport irányába hajlana, mint a pénz és a show business felé.
Én csak 2010-től nézem, nekem az is újdonság, hogy nem a red bull vezet. Örülök, hogy megtörték a red bull dominanciát, mert nagyon unalmas volt nézni, hogy folyton Vettel nyer és unalmas volt hallgatni már a német és osztrák himnusz kombinációt. :D
Nem tudom összehasonlítani a mostani és a régi f1-et, mert tényleg csak nem rég óta nézem, de engem is idegesít pár dolog, pl. a Ferrari gyengesége, a dupla pontok, a motorhangok, a csúnya orrkúpok. Aztán ott van ez az újrarajtolásos valami, hát az sem jön majd jól mindenkinek, mondjuk ez a helyzet a dupla pontokkal is
Aztán tegnap olvastam, hogy Ecclestone kiakarja tenni Monzát a naptárból, elképzelhetetlen (számomra) az f1 olasz nagydíj nélkül, helyette Azerbajdzsán lenne esélyes. Lassan több ázsiai futam van mint európai, és ez csak a pénz miatt.
Ja és Ecclestone szeretné bevezetni, hogy a csapatok 3 autóval induljanak, mondjuk ez is személyfüggő, hogy kinek tetszik és kinek nem, de én remélem, hogy ez nem fog bekövetkezni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!